Veteran
8081 inlägg
Tråden där vi kan surra om allt utom att rapportera vikter. Nu är vi igång.
Tråden där vi kan surra om allt utom att rapportera vikter. Nu är vi igång.
Havet det gör jag / vi med.
Så enkelt att göra en Kajsa av vad som finns...och det blir inte samma nångång.
Just nu tappat fokus gällande kosten, styrketräningen men mina promenader fungerar bra trots halka och kyla. Ska byta sjukgymnast för att komma igång igen den förra fungerade bra i början men inte senaste månaderna.
Stressar inte upp mig just nu utan låter jul/nyår vara så gör jag en omstart på nya året.
försöker få till dagarna. Nu lite mildare, ut iaf inne är de lite rått. Bra för då slipper "gubben" hämta ved hela tiden. Kan ju bara ta lite i taget. Fy bo s¨-å här när kroppen säger ifrån. Men vi får se vad som händer framöver.
Jag skrev till Lindex idag.
Jag ville berätta hur jag kände, när jag var större i kroppen, och de hade den speciella hörnan för överviktiga kunder.
Jag tyckte inte om den hörnan, som man var tvungen att handla kläder i som överviktig, jag tyckte beslutet att ta bort den var rätt.
Mitt brev.
Hej Lindex!
Jag vill säga en sak. Jag var tidigare en person som hade kraftig övervikt. Jag var också en av dom som fick gå handla på den speciella "tjokishörnan" Där fanns kläderna om jag ville köpa kläder i eran affär.
Jag kan inte tala för någon annan bara mig själv.
Jag upplevde detta som mycket uthängande, jobbigt att behöva köpa kläder i denna hörna.
Där fanns "tjokiskläderna" det viste alla.
Jag handlade kläderna snabbt, när jag skulle köpa kläder så jag slapp känna, att människor kollade på mig.
Jag mådde dåligt av detta, att känna att jag inte kunde vara en kund som de övriga utan hänvisades till denna "tjockishörna"
Jag minns känslan så väl, jag unvek gärna gå in och handla i eran affär när den hörnan fanns, Men även jag gillade era kläder och ville se bra ut, så jag gick och köpte kläder hos er.
Jag tyckte att beslutet att ta bort "Tjockishörnan" var rätt, att sätta alla storlekarna ihop. Jag mådde mycket bättre, när jag gick för att handla kläder hos er efter att ni tagit bort den.
Jag är idag inte så stor i kroppen, efter att gått ner i vikt,
men känslan som erfarenheten av att vara stor, försvinner inte bara för kroppens storlek minskat.
Jag har varit stor, och jag tycker om att ni har kläder till olika kroppar.
Störe storlekar, går att finna utan problem, med de övriga storlekarna på klänningar, som övrigt.
Det var min känsla när jag var större i kroppen, och den hörnan fanns!
Deras svar
Hej Linda! Tack för att du tagit dig tid att dela din feedback med oss. Vi vill att alla kvinnor ska känna sig inkluderade av oss på Lindex och vi arbetar därför aktivt med att visa kvinnor i olika former och erbjuda olika storlekar.
Bra rutet Lv1!
Ris & ros behövs...och om man inget säger...hur ska de då veta ? ✌️
1:a Decemberveckan....
1/12. ....73,6 .....BL- rapport.
2/12.....73,1 ..... sedär ✌️
3/12.....73,2......kalas hos dottern + fredagsmys med granne...friflög
4/12.....74,8.....😲+1,6...firar Pärlbröllop på slottet...All inclusive
5/12.....??? .....slottsfrukost, stavgång 4 km....friflög
6/12.... 75,1 ....”bara” +0,3 kg... åter till rutin & disciplin
7/12.... 74,0 ..... man tackar 👏👏
8/12.... 73,9......BL- rapport
Du är suveränt duktig Bella!
babs2.... man tackar 👏👏. men man är aldrig nöjd till fullo själv..och inget får man gratis 😬
Men jag lever ju ganska fritt numera så med det i åtanke går det ganska okej ändå.
Om jag vill ner i vikt får jag allt lov att göra en kraftansträngning...😂👍
babs2.... man tackar 👏👏. men man är aldrig nöjd till fullo själv..och inget får man gratis 😬
Men jag lever ju ganska fritt numera så med det i åtanke går det ganska okej ändå.
Om jag vill ner i vikt får jag allt lov att göra en kraftansträngning...😂👍
Så sant så. Ingen annan gör det åt en!
så fort jag skippar fikabrödet så verkar min kropp släppa lite vikt. JAG VET ATT DE ÄR DÄR MIN GREJ LIGGER. Maten inga större problem.