Veteran
8081 inlägg
Tråden där vi kan surra om allt utom att rapportera vikter. Nu är vi igång.
Tråden där vi kan surra om allt utom att rapportera vikter. Nu är vi igång.
Hej alla ..Hoppade ut Augusti Hoppat in igen. Så hänger på igen från 5/1 2022 Hoppas det är ok Babs.
Tyvärr har dessa månader också bidragit med extra kilo upp. Har haft mycket runt mig stögigt och jobbiga saker. Inte varit inloggad på tre månader. Varit i ett lite vakum. Och inte orkat ta tag i vikten. HOPPAS 2022 kan få mig på rätt väg igen.Behöver er här,
Nu önskar jag er en riktigt GOD JUL så hoppas jag vi ses och hörs här. 5 januari 2022.

Hej...vad glad jag blev att se dig härinne. Nu ska vi hjälpas åt att lyckas ✌️
Önskar dig detsamma..En bra jul-och nyårshelg. I år är det som vanliga helger...med riktiga vardagar emellan... de dagarna blir det rutin & disciplin som råder för mig.
ny vecka inga besök på rehab mm.
tisdag o torsdag cirkelträning. Så de blir en vecka utan fara runt. Kallt har vi i dag minus 15 . Inne 18 plus. solen skiner.
Jag har börjat med sjukgymnastik för ryggen och ska till läkaren på torsdag med mina knän, ben och fötter. Misstänker artros men vi får se vad han säger. Positivt är att myrkrypet i benen nattetid har helt försvunnit sen jag började äta magnesium så nu sover jag mycket bättre. Maten går det bra med nu, har börjat få in rutinerna och går inte upp på natten och okynnesäter, SKÖNT!
Min första ”vardag” efter ”friflygarhelgen” som gick. En bra och GOD matdag...spenat & baconpaj 😋👍
Denna gång adderade jag Ajvar relish i äggsmeten...✌️
Äntligen är vi i vardagslunken igen, dvs barnen i förskola och skola och båda föräldrarna jobbar! Nu hoppas jag vi får fortsätta så fram till jul (även om jag ska klämma in några extra semesterdagar 🤗)
Imorgon är det till fysioterapeut igen. Skönt för nu är det stelt 😖 Har så svårt att acceptera jag fortfarande behöver så mycket rehab, men sålänge jag inte klarar jobbet fullt ut är det bara att träna än mer! Det är min filosofi, för att inte kunna utföra jobbet existerar inte i mitt huvud 😂
Vägdag närmar sig. Undrar om vågen är på lika bra humör då 😂
Dodda och Lv1 ansluter på nyåret med vikt, men båda är välkommna att surra här om de vill.
Betr lördagsgodis: min 5-åriga brorsdotter var hos oss en sommarvecka och jag frågade om hon fick äta godis. Svaret blev: jo jag får äta godis alla dagar men på lördagar måste jag!
Fenomenalt! Tack för den - jag fick mig ett verkligt gott skratt
Den unga damens mamma skrattade så hon höll på att ramla av stolen. Tösabiten fyllde 30 i augusti och har gått ut KTH.
Idag var det dags för tandläkare och lydig som jag är bokade jag sjuktransport. Beklagade mig för chauffören att det blivit så dyrt (200;-/enkelresa) men han tyckte att jag skulle boka färdtjänst eftersom jag går hos privet tandläkare och det finns andra saker på samma sdress. Så hem blev det färdtjänst för 48 :-. Inga problem hos tandläkaren, men det gick på 800:- i alla fall.
På fm ringde färdtjänstutredaren och jag fick förlängt, skönt för buss med rullator är jobbigt, tror att mina onda överarmar härstammar från att jag lyft rullatorn in i bussen.
För ett tag sedan försökte jag få igång TV;n i sovrummet där jag har motionscykeln. Den var DÖ, men DVD fungerade så jag försod att det var något med anslutningen till fibern. Vi har 2 boxar en i varje våning, men fibern går in uppe, sovrummet ligger nere och mellan boxarna har vi någon slags överföring. Testade kontakterna ner direkt, men där var inga problem men uppe upptäckte jag i förrgår enkabel som glappade, tryckte i den och vips fungerade TV.n nere. Har nu cyklat lite försiktigt 10 + 15 min2 dagar och tar det väldigt försiktigt för höger knä och höft är lite "bråkiga".
1:a Decemberveckan....
1/12. ....73,6 .....BL- rapport.
2/12.....73,1 ..... sedär ✌️
3/12.....73,2......kalas hos dottern + fredagsmys med granne...friflög
4/12.....74,8.....😲+1,6...firar Pärlbröllop på slottet...All inclusive
5/12.....??? .....slottsfrukost, stavgång 4 km....friflög
6/12.... 75,1 ....”bara” +0,3 kg... åter till rutin & disciplin
7/12.... 74,0 ..... man tackar 👏👏
8/12.... 73,9......BL- rapport
Min första ”vardag” efter ”friflygarhelgen” som gick. En bra och GOD matdag...spenat & baconpaj 😋👍
Denna gång adderade jag Ajvar relish i äggsmeten...✌️
va god denna såg ut😋😋😋
älskar pajer.