icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Avslutad Biggest Looser sommar och höst 2021

Veteran
8081 inlägg
6 juli 2021 10:35

Tråden där vi kan surra om allt utom att rapportera vikter. Nu är vi igång.

• Veteran
    2322 inlägg
    4 december 2021 07:15
    MAS63 skrev den 3 december 2021 10:14

Fredag och weekenden ligger framför. Här är det kallt -10 grader och jag längtar efter en varm glögg. Hittade faktisk en osötad variant, så den skall jag prova medan jag senare packar de juklappar jag inhandlade till barnbarnen. Känner redan en viss stämning komma smygande. Härligt!

stämning vet jag inte om de finns här. Men jag försöker fixa lite med ljus och nån tomte .Snögubbar har jag oxå.  Svårt veta vad julklappar till barnbarnen. De är vuxna (bara 1 som är 11år). Men de brukar fixa sig.heart

• Mycket engagerad
    241 inlägg
    4 december 2021 14:13

Man sitter och skriver in sina kalorier och så ser man ut.

Snön ligger så fint utanför och lyser upp i mörkret.

Det blev även Zumba-Dans hemma framför tvn idag så skönt det behövdes. 

Mina fyra barn kommer i år få presenkort i någon kläddaffär, de brukar vilja köpa kläder när rean kommer.

Denna Julen får de presentkort, som  de kan köpa vad de vill för efter Jul, på rean.

Jag min man är nöjda, att tagit det beslutet, det underlättar för oss med smiley

Jag har satt Julstakar, Julgardiner det ska upp lite mera julpynt, Julgranen får vänta lite.

• Mycket engagerad
    216 inlägg
    4 december 2021 15:53

Jag har fått upp julstakar och stjärnor, det räcker för mig och gubben. Sedan är det ju julmaten då, ska försöka att inte överdriva men det säger man ju varje år frown I övrigt har jag sovit skapligt ett par nätter i rad nu, utan sug och så var jag till läkaren på psyk igår. Han skulle skriva ut andra tabletter till mig så få se om de fungerar bättre, har inte fått dem ännu.

• Mycket engagerad
    450 inlägg
    4 december 2021 17:18

Det är lördag idag och det betyder väl att det är dags för litet lördagsgodis, eller hur?

Visste ni att begreppet lördagsgodis lanserades utifrån det faktum att man ville begränsa barns godisätande till en enda dag och på så sätt minska kariesangreppen. Ett experiment som fungerade perfekt. Kunde man hitta på ett motsvarande experiment för att minska på överätandet? En frossardag kanske?

Vet att många har en frossardag nu och då och att det fungerar för många. Det är för många hur lätt som helst att genast påföljande dag hitta tillbaka till den smala vägen och äta begränsat, förnuftigt och hälsosamt. För mig fungerar det inte - börjar jag frossa blir det hela på och att få slut på det ätbeteendet är ett rent h-vete. Så, under denna viktresa har frossardagar inte existerat och kommer nog inte att någonsin mera existrera i mitt liv. Jag har istället infört sk. tillåtardagar som är inplanerade i helheten för att hjälpa mig att nå mitt mål.

Hur är det med dig? Tillåter du dig sk. frossar-dagar? Och om du gör det :  Varför i så fall? och Hur fungerar dessa för dig?

• Mycket engagerad
    216 inlägg
    4 december 2021 18:12

Jag har en frossardag 1 dag i månaden och då äter jag ALLT (är torsk på choklad och kaffebröd) tills jag inte orkar mer och mår illa. Då har jag fått mitt lystmäte och kan återgå till lchf:en igen. För det mesta är det inte ens så gott som jag fantiserat om men jag har en sådan dag ändå så jag känner att det inte är totalt förbjudet smiley

• Mycket engagerad
    367 inlägg
    4 december 2021 19:04

Hej alla ..Hoppade ut Augusti Hoppat in igen. Så hänger på igen från 5/1 2022  Hoppas det är ok Babs.

Tyvärr har dessa månader också bidragit med extra kilo upp. Har haft mycket runt mig stögigt och jobbiga saker. Inte varit inloggad på tre månader. Varit i ett lite vakum. Och inte orkat ta tag i vikten. HOPPAS 2022 kan få mig på rätt väg igen.Behöver er här,

Nu önskar jag er en riktigt GOD JUL så hoppas jag vi ses och hörs här. 5 januari 2022. heart smiley

• Veteran
    2322 inlägg
    5 december 2021 10:36

ja nu gäller de  göra de bästa med denna dag.  Får se vad jag hittar på heart

• Veteran
    8081 inlägg
    5 december 2021 13:42

Betr lördagsgodis: min 5-åriga brorsdotter var hos oss en sommarvecka och jag frågade om hon fick äta godis. Svaret blev: jo jag får äta godis alla dagar men på lördagar måste jag!

• Veteran
    8081 inlägg
    5 december 2021 14:19

52Stinas, jag beklagar! Skönt när de gamle får somna in lugnt. Min mamma dog i mitten av november 2017, efter att ha avsagt sig återupplivande åtgärder, men hon fick lugnande och smärtstillande och somnade lungnt och fint.

• Mycket engagerad
    450 inlägg
    5 december 2021 19:03
    babs2 skrev den 5 december 2021 13:42

Betr lördagsgodis: min 5-åriga brorsdotter var hos oss en sommarvecka och jag frågade om hon fick äta godis. Svaret blev: jo jag får äta godis alla dagar men på lördagar måste jag!

Fenomenalt! Tack för den - jag fick mig ett verkligt gott skratt laugh