icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Avslutad Biggest Looser sommar och höst 2021

Veteran
8081 inlägg
6 juli 2021 10:35

Tråden där vi kan surra om allt utom att rapportera vikter. Nu är vi igång.

• Veteran
    2322 inlägg
    10 december 2021 09:34

så fort jag skippar fikabrödet så verkar min kropp släppa lite vikt.   JAG VET ATT DE ÄR DÄR MIN GREJ LIGGER. Maten inga större problem.heart

• Mycket engagerad
    241 inlägg
    10 december 2021 10:03

Svart te och honug är så gott.

Detta dricker jag dagligen, en varm kopp te, med honung i.

Det värmer gott, nu när kylan finns utanför dörren.

Jag satt idag och kollade på klänningar på Lindex, man blir så sugen köpa alla de fina klänningarna.

Jag kommer kolla på mellandagsrean, då kan säkert hitta något fint till mig.

Jag såg denna fina klänning, så snygg, den hade passat fint när våren kommer. 

Bild lånad från Lindex, sida.  

• Mycket engagerad
    216 inlägg
    10 december 2021 10:33

Jag var till läkaren med knäna igår och han trodde det var artros. Han skickade remiss till röntgen men han var ganska säker på sin sak. Inte roligt alls men man får väl göra det bästa av det, ska till sjukgymnasten på måndag. Annars går det bra med maten, gick ner i veckan som var så jag kan inte klaga smiley

• Veteran
    8081 inlägg
    10 december 2021 12:23

'Är det någon som INTE vill vara med efter nyår? Berätta! Annars utgår jag från att alla vill vara med. devilyes

• Veteran
    8081 inlägg
    Redigerad: 11 december 2021 12:45

Julfrossan avklarad. Det var. 2 tallrikar i år+ en liten efterrätt:

1/ 2 små ägghalvor med en pytteklick majonnäs och en babyräka, 3 små sillbitar,  en liten skiva rökt lax, en ynka liten skinkskiva och en klick rödbetssallad.

2/ en skål med Jansson, 2 pytteköttbulle, en prinskorv och en bit revbensbjäll med mycket ben.

3/ blåbär med vaniljsås ( ev skulle det föreställa pannakotta)

4/ kaffe och en ischoklad.

Mängden var egentligen perfekt, men det kunde ha smakat mer.

Sen kom det väsentliga, underhållningen med Jacke Sjödin, Clas. Norberg och en kvinna som var ny för mig. Men jätteduktig! En jättebra grupp musiker.

En fantastisk kväll!

• Mycket engagerad
    216 inlägg
    11 december 2021 13:05

Jag undrar om någon använder Icas sötströ? Är den ok om man äter lchf?

• Veteran
    4094 inlägg
    11 december 2021 19:37

Kikaro27...vi använder sötströ när vi picklar rödlök, gurka och paprika.. Det har vi alltid i våra sallader...bättre än dressing tycker vi.

Funkar perfekt...men kan trigga sötsug om man är känslig.

• Mycket engagerad
    216 inlägg
    11 december 2021 20:12
    Bella50 skrev den 11 december 2021 19:37

Kikaro27...vi använder sötströ när vi picklar rödlök, gurka och paprika.. Det har vi alltid i våra sallader...bättre än dressing tycker vi.

Funkar perfekt...men kan trigga sötsug om man är känslig.

Då kan jag använda det med gott samvete smiley Blir inte varje dag men vill man äta fettpannkaka med kanelsmör så är det gott med lite sötma laugh

• Veteran
    8081 inlägg
    11 december 2021 23:17

Tänk bara på att det inte konserverar som socker gör såtill gravlax och annat som ska stå några dagar kan man inte använda det!

• Mycket engagerad
    216 inlägg
    12 december 2021 02:35
    babs2 skrev den 11 december 2021 23:17

Tänk bara på att det inte konserverar som socker gör såtill gravlax och annat som ska stå några dagar kan man inte använda det!

babs2 Bra att veta, tack så mycket heart