icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Avslutad Biggest Looser sommar och höst 2021

Veteran
8081 inlägg
6 juli 2021 10:35

Tråden där vi kan surra om allt utom att rapportera vikter. Nu är vi igång.

• Veteran
    8081 inlägg
    16 december 2021 09:47

52stinas! Beklagar verkligen!

Ta hand om er, sköt om er!💞

• Veteran
    4094 inlägg
    16 december 2021 11:44

52Stinas....beklagar verkligen er dubbelförlust...😢🥺

och mitt i den sorgen känner man direkt när man läser...att det blir bra att de får ”göra resan  tillsammans ”...ganska fin tanke tycker jag ♥️

Att efter 70 år bli ensam kvar , kan inte vara lätt...

Har liknande erfarenhet med min svägerska och lillebror....om än inte lika tätt. Det lindrar att veta att de fick ses igen.♥️

Sorgen är kärlekens pris....

• Veteran
    4094 inlägg
    16 december 2021 11:52

Från det sorgliga ovan...till att jag hamnade överst i viktllistan denna vecka ....♥️🥰 alltid kul 👏👏

• Veteran
    1244 inlägg
    16 december 2021 13:20

TACK ALLA, för fina tankar och tröst. Att dela sina känslor kan nog vara bra. 

Sitter i kökssoffan och ser träden på andra sidan gatan vaja, nakna mot en klarblå himmel!

Kompressionshandskar på värkande tassar, särskilt den vänstra idag.Tur attjag inte behöver hjälpa gubben att bära in all pellets

från bredvidbrevlådan genom nästan hela trädgården och nerför källartrappan. Tack och lov är snö och is borta. Så risken för halka 

är obefintlig. 
    Har ägnat en stund åt mina egna affärer. Risken är att uppslukas av alla papper i samband m dödsboet.

7 plus ute men blåser väldigt mycket. Vackert❣️

• Veteran
    4094 inlägg
    16 december 2021 16:21

Gott att du har din gubbe nu ✌️Var rädd om dig  ♥️

• Veteran
    2322 inlägg
    16 december 2021 16:22
    52Stinas skrev den 16 december 2021 13:20

TACK ALLA, för fina tankar och tröst. Att dela sina känslor kan nog vara bra. 

Sitter i kökssoffan och ser träden på andra sidan gatan vaja, nakna mot en klarblå himmel!

Kompressionshandskar på värkande tassar, särskilt den vänstra idag.Tur attjag inte behöver hjälpa gubben att bära in all pellets

från bredvidbrevlådan genom nästan hela trädgården och nerför källartrappan. Tack och lov är snö och is borta. Så risken för halka 

är obefintlig. 
    Har ägnat en stund åt mina egna affärer. Risken är att uppslukas av alla papper i samband m dödsboet.

7 plus ute men blåser väldigt mycket. Vackert❣️

beklagar. Men endå fint i all sorg att få avsluta  tillsammans (nästan). men alltid jobbigt för oss som blir kvar.  Ha en så bra kväll endå.heartheart

• Veteran
    2322 inlägg
    16 december 2021 16:25

här har man legat däckan några dagar. Tror jag blivit medicin förgiftad.  Nu sist skulle jag höja metformin,men de gick inte.  Försöker ringa vc men finns inga tider.  Ja ja vi får se i morgon.  Måste kolla upp allt,de kan inte bara ge mej mer omer. heart

• Veteran
    4094 inlägg
    Redigerad: 18 december 2021 08:06

Pralin...Hoppas det bara var en tillfällig ” svacka”...och/eller du fått hjälp.

Krya 🙏

• Veteran
    2322 inlägg
    18 december 2021 09:35

de är fullbokat på vc.Så jag tar de efter helgen. Men jag blev bättre i magen efter jag tog bort metforminet.  Jag får känna  på hur jag mår.  heart

• Veteran
    4094 inlägg
    Redigerad: 18 december 2021 11:12
    pralin skrev den 18 december 2021 09:35

de är fullbokat på vc.Så jag tar de efter helgen. Men jag blev bättre i magen efter jag tog bort metforminet.  Jag får känna  på hur jag mår.  heart

Metformin är väl Diabetesmedicin 🤔...och du har priblem med att få i dig ordentlig mat, som stabiliserar blskr. ( har du berättat ) 

Dessutom har du svårt att motionera vilket gör det besvärligare att styra den vägen. 

Behöver du inte den medicinen då ?...eller ett annat fabrikat...med mindre biverkningar, ...tänker jag .

Diabetes är inte att leka med....även om man inte behöver ta insulin. 🙁

Vikt, mat och motion är goda hjälpmedel  ...med bara positiva ”biverkningar”

Berättade du detta på VC...isf tycker jag det är konstigt att du måste vänta på en tid .

Hoppas du får må bra utan metforminet.