Veteran
8081 inlägg
Tråden där vi kan surra om allt utom att rapportera vikter. Nu är vi igång.
Tråden där vi kan surra om allt utom att rapportera vikter. Nu är vi igång.
får försöka tänka till nu,börjar lite smått ta bort godis i fikabröd,(fick ju med hem från dotter) Så får de bli.
Vågen visade plus efter all julmat som godis.
Det var väntat. Jag kör nu med räkna kalorier och min dans hemma. Zumba-dans framför tvn.
Nu tar jag nya tag igen
snart kommer nyårsafton 🎉 🎊 då blir det god mat igen.
Jag kämpar på till nyårsafton 🎉 sedan efter nyårsafton kommer det bli normalt igen.
Jag hoppas ni alla fick en bra jul.
Nästa år är möjlighetens år 💪 för oss alla.
Nästa år är möjligheternas år! Nu har jag varit ur spår ett tag, vikten har gått upp och inte mår jag särskilt bra. Försöker ta tag i mig själv igen. Blir lite halvdant fram till nyår, sen ska jag försöka starta om igen. ☺️
Hej alla❣️
Skönt att jag inte är ensam om att "fira" helgdagarna med lite extra!.
Någon har sagt: det viktiga är inte vad du äter mellan jul och nyår. Det viktigaste är det du äter mellan nyår och jul, och det stämmer ju❣️
Startar vi om onsdagen den 5 januari nästa år?
Vaken fortfarande med en kopp te. Jag har gjort upp en ny plan: ingen lchf mer utan jag får äta vad jag vill inom mina kalorier. Blir gott med lite frukt och sånt. Börjar så smått imorgon så får vi se om det hat någon effekt på vågen.Hoppas ni alla har haft en trevlig jul
Jag har funderat ett tag på detdär med att använda sig av vissa kostråd, inget nämnt och alla glömda😄
Jag tycks ha vissa svårigheter att få till det. Kvittar vad det gäller.
Om jag skulle strunta i alla måsten med maten? !
- Äta av (nästan ) allt, men med mera måtta.
- Dricka mera vatten, det är viktigt för mig pga njurarna.
- Grönsaker till varje lunch och middag. ( har börjat slarva med det)
- Storkok ibland/ mer regelbundet så det alltid finns något lättvindigt i frysen när ork, tid och lust flyttar in😇
Nej, nu slutar jag lista annars blir det för mycket och fel för det!
solen lyser på klarblå himmel och gnistrar i den vita snön.
Sonen med fru och hund har ljuvliga morgnar utanför sitt vinterparadis.
Nästa år är möjligheternas år! Nu har jag varit ur spår ett tag, vikten har gått upp och inte mår jag särskilt bra. Försöker ta tag i mig själv igen. Blir lite halvdant fram till nyår, sen ska jag försöka starta om igen. ☺️
Nästa år tar du nya tag.
Nästa år, får vi göra till ett bra år för oss kämpare
Min vikt har också ökat, boven heter choklad och God julmat.
Jag får ta nya tag också, du är inte ensam vi är flera som sitter med plus på vågen i detta forum.
Vaken fortfarande med en kopp te. Jag har gjort upp en ny plan: ingen lchf mer utan jag får äta vad jag vill inom mina kalorier. Blir gott med lite frukt och sånt. Börjar så smått imorgon så får vi se om det hat någon effekt på vågen.Hoppas ni alla har haft en trevlig jul
Jag har funderat ett tag på detdär med att använda sig av vissa kostråd, inget nämnt och alla glömda😄
Jag tycks ha vissa svårigheter att få till det. Kvittar vad det gäller.
Om jag skulle strunta i alla måsten med maten? !
- Äta av (nästan ) allt, men med mera måtta.
- Dricka mera vatten, det är viktigt för mig pga njurarna.
- Grönsaker till varje lunch och middag. ( har börjat slarva med det)
- Storkok ibland/ mer regelbundet så det alltid finns något lättvindigt i frysen när ork, tid och lust flyttar in😇
Nej, nu slutar jag lista annars blir det för mycket och fel för det!
solen lyser på klarblå himmel och gnistrar i den vita snön.
Sonen med fru och hund har ljuvliga morgnar utanför sitt vinterparadis.
Jag har ju kämpat med vikten hela livet så jag har lärt mig ett och annat på vägen, dags att tillämpa det. Mycket vatten blir det och frukt och grönt i drivor
Jag funderar också på de spåret, lchf har känts bra men i längden tröttnar jag på att vara "duktig". Och så saknar jag frukten. Ska försöka tänka på kalorierna och äta ordentligt med grönsaker.
Målet är nog för de flesta att kunna äta allt...men inte alltid.
DET är kruxet, enligt mig.
Ja, nu startar vi den 5/1-22...och det bara måste ju gå att komma tillbaka ner målet igen...nån gång , tycker jag.
Rutin & disciplin, mera rörelse och mindre intag så...
Vad är problemet 🤔🤨?
Även här har vikten ökat ...varit härifrån ett tag...trodde jag skulle klara det men NEJ....känner mig dåligt
men 5/1 hänger jag på så gott jag kan men kan kanske bli något kilo ner så småningom om jag försöker skärpa till mig,,,,mest för rygg och artros fot. Just nu haltar jag fram vill kunna gå normalt. Får minska på intaget och skriva in maten.....