icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Avslutad Biggest Looser sommar och höst 2021

Veteran
8081 inlägg
6 juli 2021 10:35

Tråden där vi kan surra om allt utom att rapportera vikter. Nu är vi igång.

• Mycket engagerad
    216 inlägg
    19 december 2021 00:08

Det verkar bli en vaken natt igen. Så fort jag lägger mig ner så börjar benen rycka. Jag har tagit magnesium men det verkar inte hjälpa sad Dricker en kopp te så länge få se sen om jag kan somna. Jag gjorde lchf ost och skinksallad idag, blev riktigt god så det blir fler gånger. Efter jul och nyår ska jag köra en fakir vecka så förbränningen kommer igång efter alla godsaker. Och nyårslöftet blir att börja gå små promenader varje dag och öka på vartefter jag orkar mer. Babysteps....

• Veteran
    4094 inlägg
    19 december 2021 09:12

Kikaro27.... det är bra att ha en plan. Trevlig Advent på dig. 🕯🕯🕯🕯

• Utmärkt medlem
    508 inlägg
    19 december 2021 10:24
    kikaro27 skrev den 19 december 2021 00:08

Det verkar bli en vaken natt igen. Så fort jag lägger mig ner så börjar benen rycka. Jag har tagit magnesium men det verkar inte hjälpa sad Dricker en kopp te så länge få se sen om jag kan somna. Jag gjorde lchf ost och skinksallad idag, blev riktigt god så det blir fler gånger. Efter jul och nyår ska jag köra en fakir vecka så förbränningen kommer igång efter alla godsaker. Och nyårslöftet blir att börja gå små promenader varje dag och öka på vartefter jag orkar mer. Babysteps....

Bra med en plan! Äter du mycket mat som har bra med magnesium? Mer spenat och gröna bladgrönsaker gjorde de bättre för mig. Många problem på lchf tycker jag också löser sig med att ta extra salt och vatten. Inte direkt gott men kan va värt att prova när kroppen bråkar. 

• Mycket engagerad
    216 inlägg
    19 december 2021 10:49
    Åsa79 skrev den 19 december 2021 10:24

Bra med en plan! Äter du mycket mat som har bra med magnesium? Mer spenat och gröna bladgrönsaker gjorde de bättre för mig. Många problem på lchf tycker jag också löser sig med att ta extra salt och vatten. Inte direkt gott men kan va värt att prova när kroppen bråkar. 

Tack för tipsen heart Jag ska börja äta mer grönt, älskar ju spenat så det blir inte svårt. Salt och vatten låter också som ett bra tips, ska testa det. I natt stod jag ut med suget länge och väl men föll sedan till föga och åt ett gäng mackor frown Jag borde inte ha sånt hemma men gubben äter det så det är därför. Jag måste öva upp min karaktär/motståndskraft helt enkelt (inte enkelt alls när man är matmissbrukare). Men jag ska kämpa vidare.

• Utmärkt medlem
    508 inlägg
    19 december 2021 18:34
    kikaro27 skrev den 19 december 2021 10:49
    Åsa79 skrev den 19 december 2021 10:24

Tack för tipsen heart Jag ska börja äta mer grönt, älskar ju spenat så det blir inte svårt. Salt och vatten låter också som ett bra tips, ska testa det. I natt stod jag ut med suget länge och väl men föll sedan till föga och åt ett gäng mackor frown Jag borde inte ha sånt hemma men gubben äter det så det är därför. Jag måste öva upp min karaktär/motståndskraft helt enkelt (inte enkelt alls när man är matmissbrukare). Men jag ska kämpa vidare.

De är svårt att stå emot! De bästa är nog att försöka ha något vettigt att stoppa i sig när man är hungrig. Förut hade jag alltid några kokta ägg i kylen och ett gäng upp skivade morotspinnar i en burk med vatten i kylen. Då kunde jag äta något mättande snabbt. Eller gör fröknäcke och ät istället för mackor. Jag tror jag måste börja med mina morotspinnar igen. Kämpa på! 

• Veteran
    2322 inlägg
    20 december 2021 05:36

vakna vid 3 gick inte somna om Gick upp tog en värkis  Sen var de ta en mugg kaffe.kl halv 5. Sen blev de lite gå runt. Och sen hamna jag här.  Tänk julvecka, ska försöka ringa vc i dag när jag är uppe i tid. Inte bestämt hur jag ska göra julafton-  heart Har några dagar att fundera.  Tycker inte om helger. heart 

• Veteran
    4094 inlägg
    20 december 2021 06:47
    pralin skrev den 20 december 2021 05:36

vakna vid 3 gick inte somna om Gick upp tog en värkis  Sen var de ta en mugg kaffe.kl halv 5. Sen blev de lite gå runt. Och sen hamna jag här.  Tänk julvecka, ska försöka ringa vc i dag när jag är uppe i tid. Inte bestämt hur jag ska göra julafton-  heart Har några dagar att fundera.  Tycker inte om helger. heart 

Du får gå på ” magkänslan”...och i dagens läge ” behöver” man inte ses ...man kan Skypa och se varann på det sättet... eller bara ringa vanligt och önska God Jul.

Det finns andra dagar på året man kan ses. 

Hoppas du får bra besked från VC. 👍

• Mycket engagerad
    241 inlägg
    Redigerad: 20 december 2021 10:14

Denna veckan startade bra.

Ett fint minus på vågen, det kändes bra.

Denna veckan blir det att handla julmat som julklappar till barnen.

Snart är julafton här det har gått fort tycker jag.

Jag forsätter räkna kalorier varje dag, och jag kommer tänka extra mycket när jag äter julmaten.

Snart ett nytt år. Nästa år blir ett nytt år i hälsans tecken heart

• Mycket engagerad
    216 inlägg
    20 december 2021 16:46

Jag har omfördelat mina måltider så jag äter 4 ggr istället för 3, det sista precis innan jag lägger mig så får vi se om det hjälper mot natt suget. Det blir en fettpannkaka som kvällsmat så blir man mätt och go´i magen smiley

• Veteran
    4094 inlägg
    20 december 2021 20:48

kikaro....varför inte ? ...alla sätt är bra utom ...o.s.v.

Du funkar så ...och jag på mitt sätt...så att hitta sin egen modell är högst väsentligt för att  lyckas.

Håller en 👍för din nya strategi.