Veteran
8081 inlägg
Tråden där vi kan surra om allt utom att rapportera vikter. Nu är vi igång.
Tråden där vi kan surra om allt utom att rapportera vikter. Nu är vi igång.
Här går det i vabbandets tecken. Inne på 3:e veckan 🥴 Med vabbandet följer allt för många sömnlösa nätter som leder till sötsug som jag inte klarar av att hantera. Blä säger jag bara.
Målet fre-sön är 2 promenader och 1 rehab pass på gymmet! Och självklart ska julen fram 😉
Sushi - ja vad skall man säga? Så gott, enligt mig, men så lätt att överäta. Rismängden var ganska omfattande och saltmängden från soyan likaså. Inte roligt att regga den middagen! Vad har ni erfarenheter av sushi?
Jag har nyss lärt mig tycka om det...men plockar bort det mesta av riset. Ganska lätt när garnityret ligger ovanpå.
Är det inrullat i sjögräs äter jag det. Tar nästan aldrig soja...och då i minimal mängd...för salt.
Sushi - ja vad skall man säga? Så gott, enligt mig, men så lätt att överäta. Rismängden var ganska omfattande och saltmängden från soyan likaså. Inte roligt att regga den middagen! Vad har ni erfarenheter av sushi?
Jag har nyss lärt mig tycka om det...men plockar bort det mesta av riset. Ganska lätt när garnityret ligger ovanpå.
Är det inrullat i sjögräs äter jag det. Tar nästan aldrig soja...och då i minimal mängd...för salt.
Så tänker jag att jag också behöver göra nästa gång - bort med rismängden. Den ger alldeles för många tomma kalorier.
Här går det i vabbandets tecken. Inne på 3:e veckan 🥴 Med vabbandet följer allt för många sömnlösa nätter som leder till sötsug som jag inte klarar av att hantera. Blä säger jag bara.
Målet fre-sön är 2 promenader och 1 rehab pass på gymmet! Och självklart ska julen fram 😉
Hoppas den lilla blir i skick så att du får rytmen tillbaks. Den är nog en grundpelare för att både orka men också klara av sötsuget. Hoppas du kan stå ut - kämparkramar!
Så gott!! Jag gör med blomkålsris. ☺️
I dag lagade gubben mat och det blev en köttgryta. Enda problemet var att han hade i pasta men det gör inte så mycket, jag har min ätar/födelsedag imorgon och då sätter jag ändå i mig allsköns snask
Hoppas alla får en skön advents helg. Peppkramar till er alla 
Har åkt på smärta så upp ta värkis. Sitta här en stund.
Har åkt på smärta så upp ta värkis. Sitta här en stund.
Så gott!! Jag gör med blomkålsris. ☺️
Bra tips👏👏..men hur får du det att hålla ihop ?
I dag lagade gubben mat och det blev en köttgryta. Enda problemet var att han hade i pasta men det gör inte så mycket, jag har min ätar/födelsedag imorgon och då sätter jag ändå i mig allsköns snask
Hoppas alla får en skön advents helg. Peppkramar till er alla 
Bra gubbe som kan laga mat.
Prova bönpasta istället...gott och mer mättande samt massor med protein.
Vi kokar dock vår lite längre, nån minut mer än maxrekommendationen. Upplever mindre gaser då.