Veteran
8081 inlägg
Tråden där vi kan surra om allt utom att rapportera vikter. Nu är vi igång.
Tråden där vi kan surra om allt utom att rapportera vikter. Nu är vi igång.
I dag lagade gubben mat och det blev en köttgryta. Enda problemet var att han hade i pasta men det gör inte så mycket, jag har min ätar/födelsedag imorgon och då sätter jag ändå i mig allsköns snask
Hoppas alla får en skön advents helg. Peppkramar till er alla 
Bra gubbe som kan laga mat.
Prova bönpasta istället...gott och mer mättande samt massor med protein.
Vi kokar dock vår lite längre, nån minut mer än maxrekommendationen. Upplever mindre gaser då.
Tack för tipset, det ska jag prova
Sushi - ja vad skall man säga? Så gott, enligt mig, men så lätt att överäta. Rismängden var ganska omfattande och saltmängden från soyan likaså. Inte roligt att regga den middagen! Vad har ni erfarenheter av sushi?
Jag har nyss lärt mig tycka om det...men plockar bort det mesta av riset. Ganska lätt när garnityret ligger ovanpå.
Är det inrullat i sjögräs äter jag det. Tar nästan aldrig soja...och då i minimal mängd...för salt.
Så gott!! Jag gör med blomkålsris. ☺️
Bra tips👏👏..men hur får du det att hålla ihop ?
De går bra ibland och sämre ibland.. Jag gör rullar med nori - sjögräsblad. De är viktigt att krama ur så mycket vätska som möjligt ur blomkålsriset, noribladen fuktar man längst ner innan man sluter rullen både med vanligt ris och blomkålsris så dom håller ihop. Men blir blomkålsriset för blött så går det hål på arken. Nästa gång jag gör sushi ska jag testa att göra blomkålsris i ugnen, de kanske blir ännu bättre. ☺️
känns skit nu när jag med åkt på ishias. Men de är som de är nu,hoppas få till saker o ting endå. Nu börjat tabletten gra sitt. Sen övningar och trampa cyckel.
Jag fyllde år igår så nu har jag haft 2 ätar dagar med pepparkakor, lussekatter och allt möjligt snask. Men som vanligt var det inte lika gott som jag fantiserat om så nu får det räcka för den här gången och jag börjar med lchf imorgon igen
känns skit nu när jag med åkt på ishias. Men de är som de är nu,hoppas få till saker o ting endå. Nu börjat tabletten gra sitt. Sen övningar och trampa cyckel.
Förstår att det blir för mycket...har du varit på VC och fått diagnos på ischias ?
Krya på dig. ✌️
Förstår att det blir för mycket...har du varit på VC och fått diagnos på ischias ?
Krya på dig. ✌️
nej inte vc .Men känner igen. Så nu kör vi båda träningen för ishias. Blir såna övningar som ska vara bra. Sen värkis imellan.
Nu när alla hemma blivit typ friska efter 2 vändor förkylning, DÅ åker jag dit och blir sjuk 😔 Så trist, men men, bara att kurera.
Jag fyllde år igår så nu har jag haft 2 ätar dagar med pepparkakor, lussekatter och allt möjligt snask. Men som vanligt var det inte lika gott som jag fantiserat om så nu får det räcka för den här gången och jag börjar med lchf imorgon igen
Grattis i efterskott!!!
Gläder mig åt 3: e vaccinsprutan+ influensavaccin både för mig och gubben. Och intygen är utskrivna tills vi ska på föreställning; julfrossa med Jacke Sjödin 7/12.
På torsdag är det julkaffe hos en fd arbetskamrat. Hon har måst ställa in under Pandemin, men nu ska det bli av.
I morgon är det dags att hämta enmatleverans på ICA igen: Ja något ska man ju roa sig med!
Vi har fått vår tredje spruta i söndags ..och denna gång känns knappt nåt utom lite stelt vid sticket.
Det känns bra att ha fått den inför att vi ska fira vår 30-åriga bröllopsdag till helgen och bevista ett slott och äta serverat julbord.