icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Avslutad! Biggest Looser Våren 2023

Veteran
8081 inlägg
1 januari 2023 15:02

Här surrar vi om vad vi vill 

• Veteran
    2214 inlägg
    23 januari 2023 22:22
    Nira74 skrev den 23 januari 2023 22:01
    SuperK skrev den 23 januari 2023 10:41

Var till läkaren och tog prover för min hypotyreos då jag känt mig trött, och en hel del andra symptom, senaste månaderna. Det verkar inte vara det som är felet hon ble orolig över mina blodvärden så det blev mera blodprover och blodtryck mm. Bland annat så reagerade hon över något som jag fått höra i över 25 år att jag nog just varit sjuk och då har jag varit sjuk i 25 år men inte fått hjälp. Kan vara järnbrist eller nått helt annat men vi får se. Hoppas hon hittar något så jag får hjälp. 

Skönt att läkaren verkade ta detta på allvar. Bra att få reda på vad det är.

känns lite som ÄNTLIGEN 

Hon nämnde inte ens min vikt, vilket var possitivt på det viset att oftast fastnar de i vikten och går man bara ner blir allt bra, men någon hjälp eller stöd får man inte.

• Veteran
    2322 inlägg
    24 januari 2023 10:49

var till sjukgymnasten i går och hen var förstående gällande min rygg fick lite mer tips så de blir ta dom. Sen att jag har spinalstenos är en sak iallt. Men de övriga kan jag påverka,så nu ska jag ta den till mej.heart

• Veteran
    4094 inlägg
    Redigerad: 25 januari 2023 07:26

Tack för pepp KaLiJe & MAS63...säkert samlar jag vätska av alla dessa antibiotika. Sitter lugnt i båten.

SuperK....det "gör skillnad" på hur man blir "sedd"  av sin läkare.

Hoppas nu det blir nåt konkret  resultat också. 

För egen del , som jobbat 26 år i vården , märker jag hur det blivit t.ex på akutsjukhusen.

Personalen sliter dubbelt så mycket och har ingen egen livskvalitet för dom är helt slutkörda ...

det är Sjukhusledningen och Regeringen som inte gör sitt jobb ,anser jag , som inte ser till att vården är optimal,

Dessa långa väntetider på akuten t.ex-- Inte acceptabelt...dom borde få prova på det själva.

Måste man dit , får man ha både  matsäck och ombyte med sig ...det är det minsta.

Hör så många som fått vänta på en sängplats i 1 dygn eller mera...och detta gör att man inte söker  , trots att man borde.

T.ex min nu bortgångna brorsdotter...som var förlamad från halsen, andades med  respirator och hade egna assistenter .

Alltså en "IVA-patient " ..som kom in okontaktbar med ambulans...men det fanns inga sängplatser, inte  ens till en så svårt sjuk .

De fick vara på akuten från mitt i natten till nästa kväll,  som alla andra...och vänta på en sängplats . Horribelt.

• Engagerad
    98 inlägg
    25 januari 2023 07:53
    Bella50 skrev den 25 januari 2023 07:26

Tack för pepp KaLiJe & MAS63...säkert samlar jag vätska av alla dessa antibiotika. Sitter lugnt i båten.

SuperK....det "gör skillnad" på hur man blir "sedd"  av sin läkare.

Hoppas nu det blir nåt konkret  resultat också. 

För egen del , som jobbat 26 år i vården , märker jag hur det blivit t.ex på akutsjukhusen.

Personalen sliter dubbelt så mycket och har ingen egen livskvalitet för dom är helt slutkörda ...

det är Sjukhusledningen och Regeringen som inte gör sitt jobb ,anser jag , som inte ser till att vården är optimal,

Dessa långa väntetider på akuten t.ex-- Inte acceptabelt...dom borde få prova på det själva.

Måste man dit , får man ha både  matsäck och ombyte med sig ...det är det minsta.

Hör så många som fått vänta på en sängplats i 1 dygn eller mera...och detta gör att man inte söker  , trots att man borde.

T.ex min nu bortgångna brorsdotter...som var förlamad från halsen, andades med  respirator och hade egna assistenter .

Alltså en "IVA-patient " ..som kom in okontaktbar med ambulans...men det fanns inga sängplatser, inte  ens till en så svårt sjuk .

De fick vara på akuten från mitt i natten till nästa kväll,  som alla andra...och vänta på en sängplats . Horribelt.

Så horribelt! jag blir helt mållös av att läsa om hur din brorsdotter behandlades - även om huvudansvaret ligger på politikerna så måste det väl ändå finnas ett prioriteringssystem för personalen..? men för all del så skulle jag inte vilja byta med dem för allt smör i Småland, inte ens för en dag. Själv bor jag på en mindre ort så det är inte så tufft här, inte lika hårt tryck på akuten även om de också kan ha det körigt...

• Utmärkt medlem
    861 inlägg
    25 januari 2023 09:55

Bella50 Det är skrämmande hur vården fallerar, men vården styrs av Regionerna och i Sthlm har deras mål varit att sälja ut all vård till riskkapitalister, nu fick vi skifte i regionen efter 16 år. Det kommer bli tufft att vända skutan. 

• Utmärkt medlem
    861 inlägg
    25 januari 2023 09:57

Jag stod still på vågen den här veckan, bara kämpa på. 

• Veteran
    2322 inlägg
    25 januari 2023 10:07

jag har blivit både hjälp o bekräftad i vården iaf när jag har behövt .Men vet hur eländigt de är på de flesta regioner. Nu tar vi onsdagen pepp på er.

• Mycket engagerad
    101 inlägg
    Redigerad: 25 januari 2023 11:20

+1,2 känns ju inte så kul. Blir sockerfritt några veckor framöver yes

Fick min mens idag så det påverkar kanske

• Veteran
    8081 inlägg
    25 januari 2023 12:01

Har kommit in i en dålig trend igen, jag somnar rätt bra men vaknar vid 1 eller 2 och kan inte somna om, går upp för att ta en kopp varmt te eller 1/2 glas mjölk, men det blir även någon macka . Inte bra för vikten! Igår fortsatte suget hela dagen och jag föll .ska dock inte berätta hur, jag skäms vid blotta tanken. Nu morgon och ny dag, ny chans igen!

• Utmärkt medlem
    861 inlägg
    25 januari 2023 13:01
    babs2 skrev den 25 januari 2023 12:01

Har kommit in i en dålig trend igen, jag somnar rätt bra men vaknar vid 1 eller 2 och kan inte somna om, går upp för att ta en kopp varmt te eller 1/2 glas mjölk, men det blir även någon macka . Inte bra för vikten! Igår fortsatte suget hela dagen och jag föll .ska dock inte berätta hur, jag skäms vid blotta tanken. Nu morgon och ny dag, ny chans igen!

Har du testat att visualisera eller meditation för att somna om utan att behöva kliva upp och äta. Har hjälp mig massor genom årens lopp, min räddning.