icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Avslutad! Biggest Looser Våren 2023

Veteran
8081 inlägg
1 januari 2023 15:02

Här surrar vi om vad vi vill 

• Veteran
    8081 inlägg
    25 januari 2023 17:44
    Digitali skrev den 25 januari 2023 13:01
    babs2 skrev den 25 januari 2023 12:01

Har kommit in i en dålig trend igen, jag somnar rätt bra men vaknar vid 1 eller 2 och kan inte somna om, går upp för att ta en kopp varmt te eller 1/2 glas mjölk, men det blir även någon macka . Inte bra för vikten! Igår fortsatte suget hela dagen och jag föll .ska dock inte berätta hur, jag skäms vid blotta tanken. Nu morgon och ny dag, ny chans igen!

Har du testat att visualisera eller meditation för att somna om utan att behöva kliva upp och äta. Har hjälp mig massor genom årens lopp, min räddning. 

Mina tankar så dags på natten är väl inte så vakna,  Inte ens i vaket tillstånd är jag hemma på meditation eller visualisering, kan du berätta lite?

• Mycket engagerad
    450 inlägg
    Redigerad: 25 januari 2023 19:52
    Digitali skrev den 25 januari 2023 09:57

Jag stod still på vågen den här veckan, bara kämpa på. 

Så är det ibland och då får man tänka 🤔 att vad bra 👍 att det inte gick upp i alla fall

• Mycket engagerad
    450 inlägg
    25 januari 2023 19:37
    naeco skrev den 25 januari 2023 11:20

+1,2 känns ju inte så kul. Blir sockerfritt några veckor framöver yes

Fick min mens idag så det påverkar kanske

Så var det nog för mig, alltid upp före 🩸. Det rinner ju bort nästa vecka om du håller strikt. Så pepp från mig inför veckan.

• Mycket engagerad
    450 inlägg
    25 januari 2023 19:43
    babs2 skrev den 25 januari 2023 12:01

Har kommit in i en dålig trend igen, jag somnar rätt bra men vaknar vid 1 eller 2 och kan inte somna om, går upp för att ta en kopp varmt te eller 1/2 glas mjölk, men det blir även någon macka . Inte bra för vikten! Igår fortsatte suget hela dagen och jag föll .ska dock inte berätta hur, jag skäms vid blotta tanken. Nu morgon och ny dag, ny chans igen!

Det där är nog en ovana som lönar sig att jobba bort.  Jobbigt men möjligt. 
    Detta fick mig att tänka på Gubbens mamma (frid över hennes minne) som alltid sade följande då hon bjöd till kvällsbit: "Ni skall äta nu så ni orkar sova" och så avslutade hon med att blinka på ögat wink. Man kan ju tolka det som man vill...

• Mycket engagerad
    450 inlägg
    Redigerad: 25 januari 2023 19:50

Sista dagen på denna BL- vecka och det betyder att det blir att fundera över inkommande veckas fokus, delmål och strategier. Min fokus ligger fortfarande på att få maten reggad så jag har koll på vad som slinker in. Mitt delmål är att igen jobba med att kartlägga vad som triggar igång suget för att kunna motarbeta dessa situationer framöver. Min strategi är att ta en dag i sänder och efter varje lyckad dag markera detta med en rolig sticker i min kalender. 
    Vilket är ditt delmål för veckan? Vad tänker du göra för att nå det? 

• Utmärkt medlem
    508 inlägg
    Redigerad: 25 januari 2023 20:02
    MAS63 skrev den 25 januari 2023 19:50

Sista dagen på denna BL- vecka och det betyder att det blir att fundera över inkommande veckas fokus, delmål och strategier. Min fokus ligger fortfarande på att få maten reggad så jag har koll på vad som slinker in. Mitt delmål är att igen jobba med att kartlägga vad som triggar igång suget för att kunna motarbeta dessa situationer framöver. Min strategi är att ta en dag i sänder och efter varje lyckad dag markera detta med en rolig sticker i min kalender. 
    Vilket är ditt delmål för veckan? Vad tänker du göra för att nå det? 

En dag i taget är en bra strategi!

Ja kör en 21 dagars utmaning med kost och träning. Började i måndags och målet är att hålla i och hålla ut! Veckans mål är att testa ett nytt recept varje dag och träna ett 15 min pass/ dag. smiley

Fast just nu är jag inte tröningspepp. Har varit vaken sen ca 02-03 natten till idag, konsten att somna om är svår...

• Utmärkt medlem
    860 inlägg
    25 januari 2023 21:33

babs2 desto lätare att somna om än om du är vaken. I början börja dagtid med en meditations musik, valsång etc och försök gå in i dig själv i ett avslappnat tillstånd. Kvällar och nätter använder inte jag någon musik utan går in i mig själv och flyttar tankarna till en plats där jag trivs och visualiserar mig där och då. För mig är det här naturligt lärde mig djup avslappning (egen hypnos) redan för dryga trettio år sedan genom en smärtklinik här i Stockholm. Det har hjälpt mig att sova med svår smärta, ligga på sjukhus etc. Jag är så glad att jag fick den kunskapen. 

• Veteran
    2322 inlägg
    26 januari 2023 10:04

denna natt var de svårt få till sömnen, Blev för mycket tänkande på olika saker, Somna vid 3 vakna 9. Så de kan bli vila i dag ryggläge. Fast  måste in handla kom jag på. Försöker få till nåt varje dag oftas sittande. Kör cykel ca 10-15 min när jag kommer ihåg. Nu kaffe smiley

• Utmärkt medlem
    860 inlägg
    26 januari 2023 16:15

Tack för det jobb du lägger ner babs2 kan vi inte alla hjälpas åt att lämna in vikten på onsdagar. Vi kan ju här påminna varandra. 

• Veteran
    8081 inlägg
    Redigerad: 26 januari 2023 17:19
    Digitali skrev den 26 januari 2023 16:15

Tack för det jobb du lägger ner babs2 kan vi inte alla hjälpas åt att lämna in vikten på onsdagar. Vi kan ju här påminna varandra. 

Det vore fint förstås, problemet är ju att påminna den som inte är inloggad.

+0,1 kg totalt denna vecka! Bättre kan vi väl själv stog jag stilla, så jag är inget föredöme, men nu glömmer vi det och går vidare