icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Avslutad! Biggest Looser Våren 2023

Veteran
8081 inlägg
1 januari 2023 15:02

Här surrar vi om vad vi vill 

• Veteran
    2322 inlägg
    20 januari 2023 10:28

ja en dag i taget för mej. Mycket handlar om känslor. Just nu är jag inne i en sån topp,tänker funderar mycket att tiden går så fort. Nu kaffe

• Mycket engagerad
    216 inlägg
    Redigerad: 21 januari 2023 00:07

Ytterligare ett nytt kalas avklarat. Skall bli skönt när det går att göra undantag. Har haft workshop med jobbet med snacks och fika både på för- och eftermiddagen. Däremot fick jag inte till någon träning. Nu i helgen skall jag hålla kurs, så mycket vardagsmotion eftersom jag går och står mycket. Skall försöka få till en promenad också.

• Mycket engagerad
    130 inlägg
    21 januari 2023 09:13

Tilllät mig faktistk lite mörk choklad i går kväll och det kändes lite smålyxigt.. Innan har jag i en längre period ätit choklad nästan varje dag..blush Ja och i julas ganska mycket till och med indecision Kan jag hålla mig till en dag i veckan och en liten begränsad mängd när jag varit duktig för övrigt så får det bli en belöning. Ja och den belöningen är ju värd en del.. I alla fall i min lite söta värld.. Men det är slut med frosseriet nu..  Men fixar jag inte att ta den lilla mängden så får jag helt enkelt avstå detta.. Vi gör ett test så får vi se.. 

• Mycket engagerad
    450 inlägg
    21 januari 2023 15:22

Det är just det där frosseriet som omeLÄTT beskriver som är utmaningen många gåmger. Dessutom har det inte alltid en samband med choklad. Det kan handla om precis vad som helst! Oj hur jag kan frossa på fröknäcke..... inte bra alls. Att hitta en styrka att bryta är för min del ett mål. Hur gör du, helt konkret, då du märker att nu verkar det min viktresa styra iväg in på en dålig väg - Frosserivägen 10 000?

• Utmärkt medlem
    860 inlägg
    21 januari 2023 16:26

Äter jag på regelbundna tider så blir det inget frosseri. Då är min kropp nöjd, blir jag sugen mellan målen så tar jag lite nötter. 

• Mycket engagerad
    130 inlägg
    Redigerad: 21 januari 2023 19:10

Jag hade en period när jag åt LCHF som jag frossade i nötter med. Det var ju något man fick äta..  Det gäller ju att hitta den där berömda lagom.. Saltade nötter är farligare än lite osaltade mandlar och hasselnötter som exepel.  Salta jordnötter går att ära nävvis.. cheeky Men kan man hålla sig till en näve om dagen så är det ett bra mellanmål.

• Veteran
    8081 inlägg
    21 januari 2023 17:44
    OmeLÄTT skrev den 21 januari 2023 17:32

Jag hade en period när jag åt LCHF som jag frossade i nötter med. Det var ju något man fick äta..  Det gäller ju att hitta den där berömda lagom.. Saltade nötter är farligare än lite osötade mandlar och hasselnötter som exepel.  Salta jordnötter går att ära nävis.. cheeky Men kan man hålla sig till en näve om dagen så är det ett bra mellanmål.

Nötter och mandel vågar jag mig inte på, inte ens osaltat, kan tnte styra mig där.

• Mycket engagerad
    276 inlägg
    Redigerad: 22 januari 2023 08:47
    MAS63 skrev den 21 januari 2023 15:22

Det är just det där frosseriet som omeLÄTT beskriver som är utmaningen många gåmger. Dessutom har det inte alltid en samband med choklad. Det kan handla om precis vad som helst! Oj hur jag kan frossa på fröknäcke..... inte bra alls. Att hitta en styrka att bryta är för min del ett mål. Hur gör du, helt konkret, då du märker att nu verkar det min viktresa styra iväg in på en dålig väg - Frosserivägen 10 000?

Jag håller helt med dig! Frosseri kan för mig handla om precis vad som helst. Från Falu Rågrut, falukorv, ostar till glass och söta bakverk. Ja, verkligen vad som helst. Kan tyvärr inträffa även när jag nyss har ätit och är mätt. Frosseri är ju en av de sju dödssynderna och märks obehagligt tydligt när jag ställer mig på vågen nästa morgon. Nu har jag klarat av två,veckor utan denna synd och det märks också på vågen - på ett positivt sätt. 😊

• Veteran
    2322 inlägg
    22 januari 2023 10:05

tror ni inte de blev frosseri här med i går. Tog 2 bröd av de nya "tranbärslycka" och en muffins så i dag syndes de på vågen.  Gick av bara farten och skyllde på att de var lördag,tänk vad lätt de går lura sig själv. Men de är komma rätt igenheart

• Mycket engagerad
    130 inlägg
    Redigerad: 22 januari 2023 11:46

Ja helgerna blir gärna tillåtande och har vi lätt att falla i frosseri så känns det lite mer ok en lördag.. Det är en himmla tur att det inte är "Lördag hela veckan lång"  laugh 

https://www.youtube.com/watch?v=PCqSgPq1TM8