icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Avslutad! Biggest Looser Våren 2023

Veteran
8081 inlägg
1 januari 2023 15:02

Här surrar vi om vad vi vill 

• Mycket engagerad
    450 inlägg
    Redigerad: 18 april 2023 07:40

Mitt  dagliga te ger mig visdomsord. Vet inte 🤷‍♀️ riktigt hur jag skall förhålla mig till detta....

• Veteran
    2322 inlägg
    18 april 2023 08:53

i dag blir de tandläkaren,får se vad tanken är med vad de blir.Kostar gör de så klart.   Sen har tanken varit att ta hand om de få blommor jag har,men kommer inte till skott. Svårt med de mesta.  Att de ska vara så svårt,sen att benen inte vill som jag vill.  Nu har jag gnällt klart. kaffe koppen väntar.

• Veteran
    8081 inlägg
    Redigerad: 18 april 2023 16:39

Orolig natt! Befuktaren i min Cpap läkte. Letade rätt på bruksanvisningen och såg att man kunde koppla bort den, men det var inte så lätt som det verkade, men till slut lyckades jag 00.40. Sen har jag sovit i etapper och frusit, men har varit på toa många gånger och ligger nu 4 hg under den vikt jag hade veckan före påsk,

Idag åker vi till Återvinningen med ett rejält lass. Blev 2 påsar till Erikshjälpen också.

• Utmärkt medlem
    508 inlägg
    19 april 2023 06:31

Vikten pendlar helt galet. Förra veckan + 2,5 kg och den här veckan -2,3 kg. Min kropp känns lite ostabil...

• Veteran
    4094 inlägg
    Redigerad: 19 april 2023 06:55

Än slank hon hit...än slank hon dit...och precis till invägningen idag , blev jag glatt överraskad.smiley

Steg på & av vågen 6 ggr....på olika ställen....med samma resultat,

Gott att nåt går min väg nu. Lycka till alla kämpar yes

• Utmärkt medlem
    861 inlägg
    19 april 2023 07:35
    Waza79 skrev den 19 april 2023 06:31

Vikten pendlar helt galet. Förra veckan + 2,5 kg och den här veckan -2,3 kg. Min kropp känns lite ostabil...

All pepp till dig, jag har samma bergodalbana. Tufft när man inte vet varför misstänker att jag samlar vätska. 

• Veteran
    1244 inlägg
    19 april 2023 07:45

Onsdag morgon:

I garaget står vår lilla bil fullpackad inför den stundande turen till stora tippen!  Vi tog ett riv i går em och fick ihop allt detta på bara källargången.

lyckades skilja mig ifrån bl a målargrejer( dukar, färg, penslar, pannåer? mm ? ) som blivit över sedan ett rehabiliteringsläger för minst 15 år sedan. De går nu till skänkes hörnan.  

På fredag ska det komma en container som hämtas måndag.
    Under helgen kommer son och dotter med familjer och ska ta itu med vindens innehåll. Sonen ska bli a gå igenom den del av vinden som i säkert 15 år varit förråd t honom och hans fru(deras saker alltså).. under deras flyttande pga studier och arbetsplatser och små boenden. 
    nu är de tillbaka till hembygden sedan mer än 5 år, har både hus och lägenhet sedan 3 år. Nu måste de väl för 17 ha plats eller kunna bestämma sig om det ska behållas!!! 
    - Brådskan nu är för att det ska renoveras med tak och fönsterbyte nu snart. Skönt om det försvinner mesta möjliga. 

nu har kaffet( kopp, kopp Pralin!) blivit klart, ska fixa resten bara. Sedan börjar dagen!

Må gott alla❣️

• Veteran
    2322 inlägg
    19 april 2023 08:08

här är blandad kompott. I dag får vi domen om huset kommer bli sålt. Var tilltandis i går, kommer inte gå göra nåt med bryggan jag tappa.  Så de kommer bli ett kalas på ca 12.000 kr. Så de blir sälja av saker om inte husäffaren går i lås. Sen blir de se hur vi ska få till allt. kopp på er smiley

• Mycket engagerad
    450 inlägg
    19 april 2023 08:37
    Digitali skrev den 19 april 2023 07:35

All pepp till dig, jag har samma bergodalbana. Tufft när man inte vet varför misstänker att jag samlar vätska. 

Känner igen mig där. Jag jobbar på och håller mig till regimen och får liksom inte en sådan respons från kroppen jag skulle vilja ha. Det är som om den skulle vägra samarbete.😤

• Utmärkt medlem
    508 inlägg
    19 april 2023 18:28
    Digitali skrev den 19 april 2023 07:35

Samma här, misstänker en del vätska och hormoner. Pepp pepp!