Nira74...dina ord / tankar kom precis " i rättan tid "....för JAG tänkte till och bestämde mig 3/4 ( vilket jag tror har stor betydelse ) att nu ska jag ta tag i vikten på allvar.
Inte bara tycka att " jag ligger stabilt" och nöja mig med det ...för faktum kvarstår att den sakta ökar för varje vecka...och jag har för längesen lovat mig själv att ALDRIG hamna där igen.
Löften man ger sig själv , är lika viktiga som de man ger andra...men så är det inte alltid.
Sedan förra BL-invägningen har jag ökat rejält och lättat 2 kilo sedan 3/4 ....trots att det bara visar -0,1 kg i tabellen.
Vätska och slagg jag vet...men ändå lika peppande när kroppen svarar så bra.
Det jag "återupptagit" från tidigare framgångar är :
* Hålla mitt ätfönster 12-20...inga mellanmål.
* Senarelägga middagen nån timma ...så att kvällen blir "lugnare" från sug. Bara ev ta en frukt och kaffe / te
* Äta mig gott mätt på bra mat...mycket grönsaker. Inte svårt.
* Mindre portioner...inte ta om.
* Inget vin eller annat frossande på lillelörda'....vilket nästan blivit en vana här
* Inga mackor på veckan ...inte ens " godkänt substitut"...bara till go'frukosten på söndagen.
* Inga chips eller nötter ( som är värst ) alltså INTE köpa.
* Inget godis eller bakverk....inte så svårt.
Nu tar jag det härifrån och hoppas detta ska få mig tillbaka i målfållan...det får ta den tid som behövs...för där vill jag stanna sen.
INGET DRAMA som sker runt mig ska få mig att vackla nu. Det är det inte värt. Nu är det JAG som är prio ett...
jag har inte kommit upp rktigt från diket,men snart så. Planering är som behövs inte bara ta de som är lättast eller skräp. Men de är tydligen planeringen som är A-O.
jag har inte kommit upp rktigt från diket,men snart så. Planering är som behövs inte bara ta de som är lättast eller skräp. Men de är tydligen planeringen som är A-O.
Du är inte ensam...men det är inte många som har en riktig Biggest Loser-vinnare i familjen.
Ta råd & hjälp där du finner den. En härlig kille ...
Du är inte ensam...men det är inte många som har en riktig Biggest Loser-vinnare i familjen.
Varmt GRATTIS och LYCKA TILL.
Nej de är inte klokt vad han kan.Ja han är så fin vår Filip
. Får se om ha kan ge tips,. Fast jag vet men de kan var nåt nytt.tack alla
Verkar som vi är många här som pendlar upp och ner inte minst jag själv. Det går upp det går ner efter en helg är jag upp. Nu kommer Påske då vill jag vara med veckan efter Barnbarnet här inte ens lönt att tänka eller räkna på någon vikt. Så nästa att komma igång blir 17/4 så får jag försöka skärpa till mig. Stannar kvar trots det inte går bra alltid några tips att ta till sig.
Önskar er alla en riktigt GLAD PÅSK så hörs vi av ....om det blir upp eller ner
Verkar som vi är många här som pendlar upp och ner inte minst jag själv. Det går upp det går ner efter en helg är jag upp. Nu kommer Påske då vill jag vara med veckan efter Barnbarnet här inte ens lönt att tänka eller räkna på någon vikt. Så nästa att komma igång blir 17/4 så får jag försöka skärpa till mig. Stannar kvar trots det inte går bra alltid några tips att ta till sig.
Jag tänker också rapportera veckan efter påsk, fast jag förstår att det blir rejält plus.
Solen lyser starkt redan såhär tidigt på morgonen - en ny underbar dag ligger framför full av möjligheter och goda val. Pepp till oss alla, vi klarar oss bra utan att överäta under påsken Ha en skön påskledighet!
Med dessa 60 år gamla favoriter önskar jag er alla en GOD PÅSK.
Ägg är bra mat...och mättande...så jag kör många sådana.
Saltet i det övriga, är nog min källa till en väntad viktökning efter helgen ...
för jag håller min föresats att skippa mellanmål, vitt bröd, godis och annat " onödigt gott" och vill inte "sabba" det nu.
Vin, jägare och ev lite öl blir det här. Men det är bra mat som är i fokus.
TREVLIG HELG:
Vi använder cookies för funktion, analys och marknadsföring. Det innebär lagring eller åtkomst av data på din enhet eller webbläsare. Funktionella cookies är nödvändiga för att hålla våra tjänster säkra, förhindra missbruk av tjänsterna och för att se till att de alltid fungerar bra.
Nira74...dina ord / tankar kom precis " i rättan tid "....för JAG tänkte till och bestämde mig 3/4 ( vilket jag tror har stor betydelse ) att nu ska jag ta tag i vikten på allvar.
Inte bara tycka att " jag ligger stabilt" och nöja mig med det ...för faktum kvarstår att den sakta ökar för varje vecka...och jag har för längesen lovat mig själv att ALDRIG hamna där igen.
Löften man ger sig själv , är lika viktiga som de man ger andra...men så är det inte alltid.
Sedan förra BL-invägningen har jag ökat rejält och lättat 2 kilo sedan 3/4 ....trots att det bara visar -0,1 kg i tabellen.
Vätska och slagg jag vet...men ändå lika peppande när kroppen svarar så bra.
Det jag "återupptagit" från tidigare framgångar är :
* Hålla mitt ätfönster 12-20...inga mellanmål.
* Senarelägga middagen nån timma ...så att kvällen blir "lugnare" från sug. Bara ev ta en frukt och kaffe / te
* Äta mig gott mätt på bra mat...mycket grönsaker. Inte svårt.
* Mindre portioner...inte ta om.
* Inget vin eller annat frossande på lillelörda'....vilket nästan blivit en vana här
* Inga mackor på veckan ...inte ens " godkänt substitut"...bara till go'frukosten på söndagen.
* Inga chips eller nötter ( som är värst ) alltså INTE köpa.
* Inget godis eller bakverk....inte så svårt.
Nu tar jag det härifrån och hoppas detta ska få mig tillbaka i målfållan...det får ta den tid som behövs...för där vill jag stanna sen.
INGET DRAMA som sker runt mig ska få mig att vackla nu. Det är det inte värt. Nu är det JAG som är prio ett...

Upp och ner pendlat väldigt under veckan, på det igen...
Fr om den här veckan ska jag börja använda måttbandet mer...
Nej de är inte klokt vad han kan.Ja han är så fin vår Filip
. Får se om ha kan ge tips,. Fast jag vet men de kan var nåt nytt.tack alla
Verkar som vi är många här som pendlar upp och ner inte minst jag själv.
Det går upp det går ner efter en helg är jag upp. Nu kommer Påske då vill jag vara med veckan efter Barnbarnet här inte ens lönt att tänka eller räkna på någon vikt. Så nästa att komma igång blir 17/4 så får jag försöka skärpa till mig. Stannar kvar trots det inte går bra alltid några tips att ta till sig.
Resultat för vecka 14 och 10-14 finns på vikttråden Glad Påsk till er alla!
Verkar som vi är många här som pendlar upp och ner inte minst jag själv.
Det går upp det går ner efter en helg är jag upp. Nu kommer Påske då vill jag vara med veckan efter Barnbarnet här inte ens lönt att tänka eller räkna på någon vikt. Så nästa att komma igång blir 17/4 så får jag försöka skärpa till mig. Stannar kvar trots det inte går bra alltid några tips att ta till sig.
Jag tänker också rapportera veckan efter påsk, fast jag förstår att det blir rejält plus.
Solen lyser starkt redan såhär tidigt på morgonen - en ny underbar dag ligger framför full av möjligheter och goda val. Pepp till oss alla, vi klarar oss bra utan att överäta under påsken
Ha en skön påskledighet!
Med dessa 60 år gamla favoriter önskar jag er alla en GOD PÅSK.
Ägg är bra mat...och mättande...så jag kör många sådana.
Saltet i det övriga, är nog min källa till en väntad viktökning efter helgen ...
för jag håller min föresats att skippa mellanmål, vitt bröd, godis och annat " onödigt gott" och vill inte "sabba" det nu.
Vin, jägare och ev lite öl blir det här. Men det är bra mat som är i fokus.
TREVLIG HELG: