icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Avslutad! Biggest Looser Våren 2023

Veteran
8084 inlägg
1 januari 2023 15:02

Här surrar vi om vad vi vill 

• Veteran
    8084 inlägg
    Redigerad: 30 mars 2023 11:23

Har problem med sortering i excell just nu, måste ta en paus

Nu kanske???

Finns det någon som är bra på Excell och kan ge tips på hur man markerar kolumner för att sortera??

• Mycket engagerad
    216 inlägg
    31 mars 2023 19:45

Detta är ett sätt att sortera kolumner

• Mycket engagerad
    216 inlägg
    31 mars 2023 19:46

Eller så skapar man filter i rubrikerna och kan därefter klicka på den lilla pilen nedåt i tabellens kolumner t ex % eller vad man har valt i rubriken.

• Mycket engagerad
    216 inlägg
    31 mars 2023 19:49

Säg till om du vill ha förklarat på ett annat sätt Babs2

• Mycket engagerad
    216 inlägg
    Redigerad: 2 april 2023 17:26

Har funderat på de sista veckorna här i Biggest Looser. För många (inte alla så klart) har viktminskningen börjat stanna av eller går åt fel håll. Vad behöver du göra för att det skall ha börjat vända tills på onsdag om 3 dagar? Finns det 1-2 saker du kan ändra som du tror gör skillnad? För mig är det enklaste (och ibland svåraste) att dricka mer VATTEN. När jag dricker mindre blir jag mer sugen och hungrig, min mage är inte glad och viktminskningen börjar avta vilket ger mig minskad motivation att sköta mig.

Samma med träningen om jag tränar blir jag mindre sugen på kvällen och äter därmed bättre och förbränner också mer kalorier + att magen sköter sig bättre.

Så även om det viktigaste är hur mycket kalorier jag äter så behöver jag de andra två delarna också för att det skall fungera.

Vad behöver du göra för att komma igång med viktminskningen?

• Utmärkt medlem
    861 inlägg
    2 april 2023 17:54

Nira74 kloka tankar vi har alla något vi kan göra - jag vet att undvika kolhydrater gör stor skillnad,inbilla mig att jag kan äta lite då och då 🤣 bara att glömma. Sedan kombination med långa promenader och träning gör oftas susen, dricker tillräckligt med vatten. 

• Engagerad
    98 inlägg
    3 april 2023 08:15

Nira74, Du känns som en mycket klok och diplomatisk kvinna och det är bra att du tar upp frågan och belyser den! yeslaugh
    Jag hör till dem där det har stått väldigt stilla med viktminskningen under hela mars och jag var t.o.m 0.1 kg upp den senate invägningen vilket inte alls kändes bra, men vet varför det skedde så det är bara att göra om och göra rätt. Nu är jag åter på banan och fått en "nykick" när mitt blodsocker återgått till normala värden (fick ett rejält blodsockerfall förra fredagen med påföljande rekyl som har hållit i sig en dryg vecka och det tar på krafterna när sockret konstant ligger högt, både fysiskt och mentalt) , så nu laddar jag mot nya mål! =))
    Planen för nästa och kommande invägningar är att hålla mig till LCHF och mellan söndagar kl 17.00  till fredagar kl 09.00 ska jag köra periodiskfasta 16:8, åtminstone under april. Skulle vilja rekommendera en app, Timecap, som gör det lätt att sätta upp mål och logga aktiviteter vare sig det är vanor som du vill lägga till eller laster som du vill komma ifrån. Finns en gratis version men jag har valt premium för att kunna använda appens hela potential.
    Lycka till och pepp till er alla! heart

• Mycket engagerad
    450 inlägg
    4 april 2023 09:31

Efter en period av personliga utmaningar har jag igen energi för att ta tag i viktminskningen. Det har inte gått så bra för mig under våren och förra veckan var jag i ett sådant läge att vägning inte var ett alternativ. Det jag är ytterst glad över är, att vikten inte gått upp alldeles horribelt, trots tankar som krävt tröst. Tröstätande är ett faktum som alltid är närvarande då det finns utmaningar och problem i vardagen i mitt liv. 
    Så, att ha energi till att ta tag i saker, att våga se sanningen i vitögat och att kunna inse sitt tillkortakommande är avgörande för att få till stånd en viktminskning. Det räcker inte enbart med goda planer och tankar om att man borde. Nej, det hela kräver mer än så. Att omsätta dessa goda tankar i praktiken och göra allt det man planerat, kräver energi. Jag tror att det är där man torde starta: hur skall jag öka min energinivå så att det finns ork för att omsätta tankar och god planering till konkreta handlingar och göranden varje dag? 

• Utmärkt medlem
    861 inlägg
    4 april 2023 09:37

Mas63 kloka tankar, du får ta det i din takt. Att hitta hållbara rutiner både i med och motgång är vi nog många som brottas med. All värme och en trevlig påsk till dig. 

• Veteran
    8084 inlägg
    Redigerad: 4 april 2023 16:18

tack Nira för fantastisk beskrivning! Det som skiljer din och min metod är att jag, varför????, försöker markera ett område att sortera, ska övergå till hela kolumner.  testade din andra metod med filter och den fungerade!!!!

än en gång tack!

Det som tidigare hände mig var att jag försökte markera ett område med både kolumner och rader, men just när jag släppte mustangenten så ändrades området. Ska bli en fröjd att fixa resultat denna vecka och 4-veckorsperioden!