icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Avslutad! Biggest Looser Våren 2023

Veteran
8083 inlägg
1 januari 2023 15:02

Här surrar vi om vad vi vill 

• Veteran
    1245 inlägg
    23 mars 2023 16:48

Sötbiten, 

det låter hemskt det du varit med om. Måste ha varit riktigt illa om du fått trygghetslarm direkt till 112. 
    Vissa yrkeskategorier är extra utsatta. Viktigt att ni får stöttning på rätt sätt!

Givetvis ska du fortsätta här - låt det ta sin tid med allt- ibland ,åkte man välja sina strider!

Hoppas allt går bra❣️

• Veteran
    8083 inlägg
    23 mars 2023 20:08

Resultaten  finns  nu på vikttråden Obs i omvänd ordning

• Engagerad
    98 inlägg
    24 mars 2023 05:20

Styrka och omtanke till Sötbiten

babs2, tack så mycket 🙏

• Veteran
    2322 inlägg
    26 mars 2023 10:17

tänk de blev vinter när sommartiden kom. Inte alls kul,jag tar mej inte ut i detta väder. Så de blir försöka få till nåt inne. smiley

• Veteran
    8083 inlägg
    27 mars 2023 22:37

Eländes, elände!

Jag har fått valkar på båda sidor av ryggen och förmodligen svamp. Det kliar och sambon som talkat säger att det luktar!!!!

Har beställt något från Apotea som ska ta bort eländet på 7-10 dygn.

Jag blev jättedeppig och i stället för att försöka få bort valkarna genom att gå ner i vikt, äter jag som en dåre.

Helst skulle jag inte vilja väga mig på onsdag, skäms, men nu vet ni hur landet ligger!!!

• Engagerad
    98 inlägg
    28 mars 2023 06:03

babs2, trist med svampinfektion och jag vet att man kan hamna i en mental svacka bara pga upptäckten men lyckligtvis så är det ju relativt lätt att behandla. En övning för att komma åt valkar på baksidan är att sträcka upp armarna växelvis och "plocka äpplen" (eller för att göra det mer motiverande så tänker jag att jag plockar 1000-lappar ;)) och den övningen kan man göra sittande bara man ser till att det sträcker i sidan..

Vill inte heller väga mig imorgon för i söndags åt jag kinamat och igår gjorde jag blodpalt + kroppkakor och jag var ju tvungen att "provsmaka" (en hel blodpalt och en halv kroppkaka) för att se vad jag bjuder på.. 😇 så det kommer garanterat bli + för mig med men det är bara att ta den smällen och idag är en ny dag och jag är på banan igen efter den tillfälliga svackan.

Lycka till, till alla kämpar, med dagen, med maten, med vågen❣

• Veteran
    2322 inlägg
    28 mars 2023 08:16

oj redan tisdag!!! blir försöka få tll dagen,rensning tror jag inte på i dag heller,blir få undan disk o tvätt de är den nivån här. Nu kaffe

• Utmärkt medlem
    702 inlägg
    28 mars 2023 08:29

Här är det också "övervikt" från resan som gäller, får väl se var jag landar i morrn wink

• Mycket engagerad
    130 inlägg
    Redigerad: 29 mars 2023 07:22

5 hg plus.. Jo jag har tappat lite ork sedan jag var hos läkaren och de satte in medicin för ett alldeles för högt blodtryck. En kroppspulsåder som rusade, så den ska kollas upp med ultra och sedan ett EKG som visade misstänkt vänsterkammarhypertrofi..  Men då gäller än mer att tänka hälsa, så jag får inte tappa taget utan  försöka behålla mina kg som jag trälat och kämpat mig ner till.. Jag får inte falla tillbaka nu utan tänka på hälsan och behålla detta. För resan att gå ner är jädrigt tuff,, det vet vi ju alla.. Det går sig knappast av sig självt, och det tar tid och energi samt att man får försaka en del ut av livets goda.. Men hälsan är väldigt viktig.. Så nu fär vi tänka posetivt att vi har en vår framför oss.. Öven om den känns långt borta just i dag.. Här snöar det nu.. 

• Engagerad
    98 inlägg
    29 mars 2023 07:46

Oj, OmeLÄTT, det lät inte roligt jag hoppas allt löser sig till det bästa❣

Dagens vikt landade på + 0.1 kg och jag är förvånad att det inte blev mer. Efter att ha ätit både kinamat (friterat) och palt, i veckan kan jag konstatera att det inte var såå gott när jag vant mig av med mjöl + att jag direkt kunde märka hur det triggade till sug efter något mer. Nu är jag åter tillbaka till lchf. Kroppen och jag mår  bättre av rena råvaror. Önskar er alla en fin dag! 🌞