icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Avslutad! Biggest Looser Våren 2023

Veteran
8081 inlägg
1 januari 2023 15:02

Här surrar vi om vad vi vill 

• Veteran
    2322 inlägg
    24 april 2023 09:23

ny vecka .Får försöka fast livet rasat,milt sagt. De är detta med huset. Men vi får se vad de blir,för att de var bakslag som heter duga,blir kämpa med försäkringsbolag mm. Får se om jag fixar att inte stoppa i mej fel saker.wink

• Mycket engagerad
    450 inlägg
    25 april 2023 18:59
    pralin skrev den 24 april 2023 09:23

ny vecka .Får försöka fast livet rasat,milt sagt. De är detta med huset. Men vi får se vad de blir,för att de var bakslag som heter duga,blir kämpa med försäkringsbolag mm. Får se om jag fixar att inte stoppa i mej fel saker.wink

Känner igen det där med att stoppa i sig då allting stormar runt omkring. Stå på dig och visa hur stark du är <3

• Mycket engagerad
    450 inlägg
    25 april 2023 19:02

Här går det segt, väldigt segt! Gör allt jag kan för att fixa ett bra resultat men kroppen vill inte liksom ge med sig. Nå jag vet från tidigare att det gäller att hålla ut så börjar nog kroppen samarbeta så småningom. Men det är så utmanande att vänta - man vill ju resultat genast, helst nu...  ja kanske de borde kanken ha varit där redan igår.....

• Veteran
    4094 inlägg
    Redigerad: 26 april 2023 07:57

Detta är nog den största " utmaningen" ever...både att tappa vikt ( iaf ju fler ggr man " bestämt sig " s.a.s. ) men sen att hålla den på en bra hälsosam nivå.

Under resans gång händer saker med kroppen, orken ...och även om viljan & motivationen är hög...så är kroppen trög att fatta galoppen. 

Vi vet ju att det vänder om vi håller i och väntar tålmodigt.

Pepp & lycka till yes

• Veteran
    1244 inlägg
    26 april 2023 08:16

Onsdag igen - God Morgon❣️

Vägdags, har lämnat resultatet. Det var glädjande!  Dessvärre blir det knappast så långvarigt, nästa vecka är jag på väg uppåt igen, antagligen!

Har iaf bestämt mig för att alltid , såvida inte våglös, lämna resultat. Oavsett upp eller ner! Det vore bara att likt strutsen sticka huvudet i sanden

om jag uteblir för att jag skäms över att återigen misslyckats att hålla mig på marken.

Ja, ni förstår nog ungefär hur jag menar❣️

Containern kom, på lördagen tog vi lite mindre grejer och slängde och trampade ut hur mkt kartonger som helst. 
    På söndagen kom barn m respektive, långa ben, starka armar och gott humör. Under knappt 3 timmar var det rännande mellan vind och container. Det blev många steg för det är långt emellan. De fick mig att fatta rätt beslut med några frågetecken-ut! Sonen överlät, äntligen, till sin svåger alla lådor med Lego och Märklintåg. Även en kasse med noter och gitarrskola åkte ditåt.
    Ny stor vandringsryggsäck blev glatt omhändertagen av sonen som , för tillfället hundlös , önskar  ut på höstlig fjällvandring med hustrun och åka till England. Drömmar kostar inget!

Vinden är totalt utrensad, alla hyllor och byråar är borta likaså våningssängen och en trasig garderob. 2 vita byråar kvar som är såsongsförvaring f kläder. Klädställning med ytterplagg. Mängder med Smartstore plastlådor. Ska köpa några till nån gång. 
    BESLUT - inte sätta upp något mer på vinden om det  kan undvikas!

Så blev min helg, glassen var god. Men tog slut. 
    imorgon har jag tid hos fotvården. Skönt. 

Tänk om min hälsoresa kunde gå lika smidigt?
    En sak i taget. Må gott alla så gott det går. Här kom gubben tillbaks och hämtade paraply för det började regna. Nu ser jag att solen skiner. Men det väntar mörka moln så blir nog ner regn. Det är ju fortfarande april❣️😁

• Veteran
    8081 inlägg
    26 april 2023 10:20

52Stinas: heja heja vilken underbar insats!

• Mycket engagerad
    138 inlägg
    26 april 2023 11:38

Idag lämnar jag in vikten. Är inte frisk än, men vill lämna det ändå. Så stort uppåt på vågen, tar tag i det så fort orken finns igen. Blivit mycket Juice, nyponsoppa och småätande. Så helt fel ätande, har inte haft orken till något mer. 

Önskar er alla en trevlig vår.

• På gång
    43 inlägg
    26 april 2023 12:04

Hej alla! 

Jag fick kliva in er er befintliga grupp och det tackar jag för laugh
    Jeanette heter jag, närmar mig 56 år och är lite för kort för mig vikt och eftersom jag inte kan göra mig längre så måste vikten justeras nedåt.

Jag hoppas att kunna både ge och få pepp från er övriga!

Ha en fantastiskt bra dag!

• Veteran
    8081 inlägg
    26 april 2023 12:06

Välkommen

• Mycket engagerad
    101 inlägg
    26 april 2023 14:20

Nä, nu ska jag ta mig i kragen och komma ur denna berg- och dalbana jag åkt sen start! Ska följa min makes kost, då han gått ner 16kg de senaste månaderna och ta mig ut på promenader åtminstone :)