Veteran
6814 inlägg
Nu är vi igång med Biggest Loser Tävlingen! Lämna in er vikt på måndagar! Nya utmaningar varje vecka! https://sites.google.com/site/biggestloserhoesten/home: Till Hemsidan!
Åh nysommar! Nu kommer vi på en bra utmaning!
JennieH: Ny vecka med nya tag! Jag är peppad till hundra och endast igår blev inte som jag tänkt mig (fick fara och jobba som assistent efter vanliga jobbet). Idag (och resten av veckan för den delen) blir det som jag planerar, dvs träning och mycket promenader! Kom igen! Nu kör vi! Jag hoppar definitivt på utmaningen dels om att skriva om sig själv men självklart även -2 kg till jul!!!!!!!
Ja sorry Liinsan! Den här veckan kommer jag inte ha gått upp i alla fall :o) Har du någon bra utmaning på lager?
1ookg, Jaa men går upp eller står still gör vi ju alla någon gång. Det är ju ingen fara :) Vilken prestation av dig att gå ner så mycket sen du kom med här! Woho!! Jag tänker som såhär nu inför jul: noll tolerans! Det är bara hjärnan som vill äta. Inte jag, för jag vill ju gå ner i vikt. Så jag har inte köpt hem någonting som jag vet kan läska mig. Och när jag blir toksugen så tröstar jag mig med att jag får äta lchf-julmat på julafton och dricka hemgjord glögg (rödvin+kryddor) Det får bli tipset för denna veckan :) Vi får helt enkelt skita i allt som är "gott" o "hör julen till" och koncentrera oss på att se minus på vågen! En stor mage hör också julen till men den kan ju tomten få ha för sig själv - för vi alla här inne har haft den länge nog nu. Dags att vi tar farväl av ätande känslomönster nu! :)
blifast du är min idol :) "Dags att vi tar farväl av ätande känslomönster nu! :) " Helt sant!!! Bra tips är att köpa böcker om detta, hjälpte mig förut iaf, framförallt en bok om kognitiv beteendeterapi där man precis diskuterar detta, ätande känslomönster, och vad det bottnar sig i. Julklappstips till er själva! :)
Kom precis hem från ett spinningpass, första sen i Augusti. Kändes riktigt bra! Cyklade även dit och tillbaka=)
Min redovisning av veckans utmaning Det är svårt att ta en bra bild på sig själv när man inte har någon som kan hålla i kameran, men det finns ju själv utlösare på den så det blev en bild iallafall! De fem possitiva grejerna som jag skrivit på bilden om det jag ser är: Mina armar är jätte fina, man börjar ana linjer efter muskler på dem. Min midja är väl definierad. Min mage är platt! Har ALRIG haft en mage som inte putar ut innan. Mitt leende, fina tänder och läppar. =) Mina bröst, som är aldeles lagom stora för mig! Mina fem possitiva inre egenskaper: Jag är lösningsorienterad Jag är oftare glad än lessen eller arg Jag försöker se mina fel och brister, och ibland göra någonting åt dem. Jag har ett logiskt tänkande Jag har empati för andra Min målbild: http://varstafeta.shapemeup.se/files/2011/02/jillian_michaels_fhm_hot.jpg Jag inspereras just nu av Jillian Michaels, jag gillar att hon är vältränad utan att enbart vara ådror/muskler/skin/ben. För att nå mitt mål så skall jag: Träna mer konditionsträning för att bränna kcal, minst 3 konditionspass på minst en timma i veckan. Äta 1500kcal/dag vardagar och inte fler än 1900kcal på helger Minst ett pass yoga i veckan, för att hålla kroppen smidig. Focusera på core musklerna vid träning, så att jag får en vältränad mage. Boka tid med PT på gymmet efter jag kommit hem ifrån min resa 11 Januari. Hur går det för er andra med veckans utmaning? Tänk på att redovisa att ni utfört den! Pepp till er allihopa! Kram Fia
http://www.matdagboken.se/?p=blogg&BloggID=15864379 till min utförda utmaning :) Bra idé och nyttig övning!
Läste precis blifast länk till veckans utmaning, var jätte kul att läsa! Man får en bra känsla i magen när man läser possitiva grejer som folk skriver om sig själva! Grattis till strl 38 blifast! =)
ååh tack tack tack FiaGust! Det är en viktig utmaning detta, för man måste verkligen rota fram sina goda sidor vilket kan vara riktigt svårt att göra mitt i allt vikt-kämpande.. Så om någon känner att denna veckas utmaning kan sparas till någon annan gång så gör inte det! Ta tag i det och skriv ner, det gör dig glad och är ju sånt som är helt sant om dig själv :)