icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

BIGGEST LOSER NYSTART 2011!

Veteran
6814 inlägg
29 januari 2011 15:41

Nytt År Nya Tag! Nu kör Biggest Loser igång igen, Välkommen med! Vi rapporterar in vikten på måndagar! http://www.biggestlosernystart2011.n.nu/ Hemsidan och resultat:

• Mycket engagerad
    313 inlägg
    4 februari 2011 07:43

Erika, tack for dina tips. Jag ska ut och kopa torrt vitt vin idag och mork choklad med hogsta kakaohalten jag hittar. Lasa bok ar inget bra, jag vill garna smaata medans jag laser. Tankte stalla mig i eftermiddag och ladda morotter ocksa, och selleri for att ha klart i kylen. Jag motionerar inte med gar en morgonpromenad varje dag, vilket redan det ar ett stort steg framat. Sedan har jag massa motionsredskap som samlar damm. Jag kanske ska damma av dem. Fasst dans later skoj. Finns inte dar jag bor, tyvarr. Skulle verkligen vilja dansa. Vad som helst. Men det kanske ar bast att lata bli, annars staller jag till spektakel, 100 kg som buggar runt, hihhihihi.

• Mycket engagerad
    472 inlägg
    4 februari 2011 08:22

å nu e helgen hära nu e det att hålla sig från de som man inte vill juh så man får börja om från början juh

• Veteran
    2753 inlägg
    4 februari 2011 09:28

till 100 kg . Om du känner som du skriver att du inte kan nöja med en bit choklad utan äter upp allt som finns kvar så kan det vara så att du är sockerberoende. jag äter enligt LCHF och sockerfritt eftersom jag annars hamnar i sockerfällan, och om du är sockerberoende så hjälper tyvärr inte surt vin eller 86 % choklad utan det kan göra dig värre istället. Jag har problem när jag äter bröd,pasta,ris och potatis det triggar sötsuget köp istället en burk med kromtabletter som kan hjälpa dig också. kram från Lena i cerisa laget

• Engagerad
    72 inlägg
    4 februari 2011 10:09

Sötsug är en himmlans svår sak =( jag slutade röka när jag fick reda på att jag väntade min lilla Alva, men att stå emot socker sug är bannemig 50 resor värre tycker jag! Stå på er!!! Jag brukar äta morot, eller så gör jag smooties när de är som värst, röda vinbär och hallon brukar fungera bra. Eller grapefrukt! kraam på er

• Mycket engagerad
    150 inlägg
    4 februari 2011 11:06

All frukt fungerar bar för mig när sötsuget sätter in...och framför tvn fungerar gurka rätt bra, det tillfredsställer behovet att tugga på någonting men tillför i princip inga kalorier alls =) Vågen var väldigt dum med mig idag när jag smygvägde mig...antar att det har att göra med att jag gick ner så mycket förra veckan...

• Engagerad
    53 inlägg
    4 februari 2011 11:10

Här händer det grejer minsann =) Jag är numera med i svarta laget tillsammans med Labbe 52 =) Kul, kul !! lÄr tyvärr inte + medlem men har en mail: beck@live.se du kan nå mig på. Vi skrivs igen // Sampo

• På gång
    27 inlägg
    4 februari 2011 14:55

100kg, har du en definierad diet du kör på eller någon annan plan för hur du ska gå till väga? Attbara äta lite och leva på morötter eller diverse tabletter funkar för vissa men inte för andra. För mig handlar det om belöning och lugn och ro efter en lång och stressig dag. Känner man då att man vill småäta på något så funkar vitt vin för mig samt lite upplevd mys som jag skrev om tidigare. Men som sagt vissa känner att en kromtablett är ett sätt att belöna sig eller känna sig tillfredsställd och jag är den första att gratulera! Du får känna efter själv helt enkelt, mycket sitter i huvudet. Jag har aldrig upplevt att det finns några genvägar med bantningspiller eller vad det nu är som bantningsindustrin lever på. (Läs gärna Veckans affärer nr 5 utk. 3febr.2011 "Fetma hälsobolagens nya miljardmarknad)

• Veteran
    2753 inlägg
    4 februari 2011 15:31

Erika75: kromtabletter är väl knappast någon belöning utan snarare en hjälp mot sötsuget i början. det är väl meningen att vi ska tipsa varandra och hjälpas åt. /lena

• Engagerad
    72 inlägg
    4 februari 2011 15:51

jag tror just de du skriver kan vara ett av problemen. Beklöning i form av mat, godis eller dricka. Precis som alkoholisten tar en öl efter en lång dag, " för de är jag värd nu" DET är de farliga! tror jag iallafall. för så fungerar jag. Vi / jag måste lära oss att hitta andra belöningar än de ätbara! som kanske en spa behandling, nya kläder eller nått liknande. mvh/linnea

• Veteran
    2753 inlägg
    4 februari 2011 15:54

Jo precis latur det finns andra belöningar som tex lyxig ansiktsbehandling eller åka på spa när man klarar av att gå ner till delmål,det sporrar jättemycket.