icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

BIGGEST LOSER NYSTART 2011!

Veteran
6814 inlägg
29 januari 2011 15:41

Nytt År Nya Tag! Nu kör Biggest Loser igång igen, Välkommen med! Vi rapporterar in vikten på måndagar! http://www.biggestlosernystart2011.n.nu/ Hemsidan och resultat:

• Mycket engagerad
    313 inlägg
    17 februari 2011 18:45

Ok, rapport fran chokladhelvetet.....Men ingenting mot dig som jobbar i delikatessbutik....Oj, jag skulle smussla till mig nagra bitar nar ingen sag. Och egentligen skulle det bero pa min daliga karaktar, men jag blir bara mer och mer overtygad om att jag ar sockerberoende...Chokladen igar, tror ni inte ungjaklarna at en hel del de ocksa :-), sa det blev iofs lite kvar. Men jag ville ju egentligen ha HELA!!!! Sedan blev det bade dittan och dattan. Suck, kunde inte sova heller. Klockan tva somnade jag, jag som ar regelbunden som en klocka. Och idag var magen i uppror. Fy katten. Men som straff gick jag dubbelt sa langt i dag. Innan lunch var jag redan uppe i 10 000 steg. Sedan blev det situps, inget kul med orolig mage. hihihi. Tyvarr har jag fatt ont i ett kna, kan det vara for mina promenader. Att de far stryk av vikten. Summa summarum. Jag ar pa banan igen, men det kanns som jag vager sju kilo mer. Tank om jag ar over 100 igen:-((((( nej.....peppa pa mig, och ryt garna till, och framforallt beratta nar ni fixar nagot, jag far sadan lust att gora nagot jag med. (fast armhavningar ar svart, de klarar jag inte, hur gar era tjejarmhavningar till??)

• Mycket engagerad
    164 inlägg
    17 februari 2011 19:58

Jag gör mina tjej armhävningar på knä och rak överkropp (så gott det går...) Om du tycker att det är jobbigt med chokladen prova LCHF det gör min mamma och hon mår JÄTTE bra, inget sockersug alls längre. Hon var, är och kommer alltid att vara sockerberoende. Hoppas verkligen att du hittar något som passar dig! :)

• Mycket engagerad
    313 inlägg
    17 februari 2011 20:10

tack for tipset. lchf. nja, jag har provat skaldeman t ex men far fruktansvard huvudvark och blir orkeslos. Och bakslagen ar varre....Men jag kanske ska kolla det iallafall. Lchf...Jag vet faktiskt nagra som ater sa sedan manga ar och alla de mar bra. Ja, kanske.... Motionera racker ju liksom inte till viktnedgangen. Tack Pandoria och Havet for era forlslag och peppningar. Ikvall ska det provas armhavningar. Magen kanns, men det beror mest pa sittupsen. 100 i gar och hundra idag efter kanske 15 ar utan..:-)

• Mycket engagerad
    164 inlägg
    17 februari 2011 20:30

När jag försökte mig på lchf för sisådär 6 månader sen så blev jag också jättedålig den första veckan, men sen mådde jag kanon till det att min mage sa ifrån 9 veckor senare. Försökte med alla kända och tillåtna trick a la LCHF utom lavemang, och efter 6 dagars totalförstoppnig så åt jag en hel påse med katrinplommon och då löste ( :D:D ) problemet sig... Men eftersom min mamma mår så otroligt bra av det (hon har inte haft ett ända migränanfall sen hon började) så tror jag fortfarande att det är väldigt bra att dra ner mycket på kolhydraterna. Annars kan du ju försöka undvika alla snabba kolhydrater det har jag nöjt mig med. Dra ner mycket på kolhydrater i allmänhet det räcker faktiskt med tex 1 dl pasta till köttfärssåsen och alla grönsaker. Men alla är olika så man måste ju hitta ett sätt som är bra för sig själv och det är ju det som är det svåra... Pepp pepp!

• Mycket engagerad
    313 inlägg
    17 februari 2011 22:23

Pandoria, tack igen och du har overtygat mig. Jag ska borja imorgon. Men jag maste lara mig lite mer, for det handlar val om mera fett och mindre kolhydrater. Kalorirakning ocksa? Det maste vara svart da det ar mycket kalorier i fett.... Har du bytt ut alla kolhydrater mot t ex fullkorn? Eller har du bara tagit bort kolhydrater och fortsatt som vanligt. Pandoria, en gang till, jag ar verkligen glad for dina tips....

• Engagerad
    72 inlägg
    18 februari 2011 02:55

åh 100 kg, massa pepp till dig! har varit dålig att skriva!! klockan är nu snart 3 och min dotter har hållt mig vaken i 3 timmar.... suck. i onsdags syndade jag om 17 :( en hel påse polly :( :( vilket resulterade till morötter till middag för att hålla kcal intaget. snart dags för träning.... om 3 h ca. hopas ni har de bra alla!

• Mycket engagerad
    472 inlägg
    18 februari 2011 07:01

så dära nu var man ingång igen men asså står utmaningen på sidan eller

• Veteran
    6814 inlägg
    18 februari 2011 07:49

Tezlan utmaningen Står här i forumet sidan 26.

• Veteran
    2753 inlägg
    18 februari 2011 09:29

Hade lovat mig själv att börja att motionera mera den här veckan men ...... min kropp och jag är tydligen inga bra kompisar hjärnan vill men inte mina leder. Kylan gör mig mig stel och värken har blivit värre jag kämpar på men vikten står stilla. Hm

• Mycket engagerad
    164 inlägg
    18 februari 2011 10:01

100kg: Som jag skrev till någon annan: har man mycket att "ta av" behöver man inte räkna kalorier utan det kommer när man gått ner och vikten börjar stabilisera sig. Det som är så bra är att du blir väldigt mätt på mindre mat. Ingen "utfyllnad" av kolhydrater som även de är rätt höga i kalorier. Så man får ju äta det goda på tallriken som såsen, proteinet (och salladen) sen finns det väldigt bra tips på substitut sen när man börjar sakna ris, pasta och potatismos :P Finns HUR mycket som helst att läsa på nätet i bloggar o annat. Jag tror stenhårt på LCHF även fast det inte fungerade för mig. :)