icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Avslutad Chat Biggest Looser våren 2024

Veteran
8083 inlägg
2 januari 2024 17:27

har tagit bort namnlistan, för den är så inaktuell.

• Veteran
    2322 inlägg
    24 april 2024 10:05

här ärde tvärstopp tror de beror på allt runt oss.  Vill att de ska hända nåt snart med försäljningen.  Hoppas att vi kan ha visning i maj.  De får bli visning fast de är rörigt iallt

• Veteran
    1245 inlägg
    24 april 2024 13:44

Nu fungerar våra tv-apparater igen. Vi har under över ett år tittat på tv anitingen via paddan eller via laptop med kabel till stora tvn i gillestugan.

Där spelas fotboll.

Nu behöver vi inte utöva koppleriverksamhet längre! Allt utom tv-skärmarna utbytt. 
    Ska försöka vara ute lite senare i em också. Måste städa i pallkragar och de få rabatter som finns.

Sonen  hemma ifrån några jobbveckor i Stockholm. Det är gott att allt bra denna gången också. Lite oroligt när en småstadspolis skickas iväg till huvudstaden. Där händer ju så mycket mer. Sonhustrun var där uppe en vecka m sitt arbete. Lite kombination m nytta och nöje. Späckat program med föreläsningar och besök på olika museér. Hon kom hem lagom till fredagsmyset .på måndagen åkte han iväg.

Både mannen och jag ka till sjukgymnast. 
    Han för värk i en arm av okänd orsak. Jag för kristallsjukan som jag levt med längre tid men blivit värre. Fått slänga mig ner på golve5 vid flera tillfällen jag varit på väg med kraftig yrsel. 

Fick sms i fm att paket fr apotek finns att hämta på macken. 15 mediciner och 1 ny veckodosett. 
    nu tjuter tvättmaskinen där nere. Lika bra att gå och hänga upp!

Ha det gott alla!

• Veteran
    1245 inlägg
    24 april 2024 13:47

Undrar någon hur det går med vikten? 
     Som synes går det inte så bra. Känns som att ingenting fungerar. 
    Börjar om från början varje morgon, känns det som!

• Mycket engagerad
    379 inlägg
    24 april 2024 18:16

Bra promenad idag och okey mat. Äntligen lite plusgrader :) 

• Veteran
    4094 inlägg
    25 april 2024 09:01

Håll tillgodo med dessa kloka ord....heart

• Veteran
    8083 inlägg
    25 april 2024 10:49

Veckans resultat är klara på vikttråden!

• Veteran
    8083 inlägg
    25 april 2024 11:59

Gårdagens middag som lunch dvs grovt bröd, mosad avokado med lite citronsaft, en skiva kallrökt lax och lite gravlaxsås.  Mums!!!!.

Bra fynd jag gjort, strimlad vitkål och fryst avokado. Båda minskar svinnet enormt.

• Veteran
    2322 inlägg
    26 april 2024 10:40

onsdag nästa vecka ingen vikt. På grund av wafi lös  Hör av mej när jag är tillbaks.  De ska fixa taket så vi kan inte va hemma. 

• Veteran
    1245 inlägg
    27 april 2024 14:47

I så gott som varje stund finns något att vara glad över- instämmer!

Just nu är jag glad att deklarationerna är inmatade och kvarskatten betald. Samt att de sista räkningarna är registrerade och insatta.

Solen skiner, suttit ute lite. Blir nästan f varmt även utan ytterkläder. Robban kört över hela entréplanet utan knorr. 
    Hade tinat 1 kg köttfärs, det blev enklast tänkbara pga ont i ryggen. Nöjd ändå med 4 rejäla måltider för 2. Köttfärslimpa med löksås. 

i kväll blir det räkor, mannen tagit upp för rensning. Får ta gräslök ist f dill på.

TREVLIG HELG❣️

• Veteran
    8083 inlägg
    27 april 2024 21:06

Recept från matdagboken till middag. Gratinerad saffranskycking av Johan. Grädde till sambon och turkisk Yoghurt till mig i ställetför creme fraiche. Gott!!!!