icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Avslutad Chat Biggest Looser våren 2024

Veteran
8081 inlägg
2 januari 2024 17:27

har tagit bort namnlistan, för den är så inaktuell.

• Veteran
    4094 inlägg
    Redigerad: 7 januari 2024 17:55

Nu är det nära...det ska bli kul med en ny omgång på BL...och många är på tårna nu tror jag. 

Nu hoppas jag att 2024 ska bli ett bra lättare år...inte " bara " på vågen. 

GOD fortsättning allihop yes

• Mycket engagerad
    367 inlägg
    8 januari 2024 00:02

Lämnat vikten idag bortrest resten av veckan.....Inga bra siffror efter Jul och Nyår .frown Nytt år nya möjligheter. Kanske kan bli ett bättre viktår. Roligt att se många av oss som hänger på, så nu kämpar vi tillsammans. Jag tar det i lugn takt har satt första målet till Juli månad med vissa delmål. Vågar inte sätta för höga krav då faller jag lätt. BL är ett måste för mig att hålla diciplinen i schack. smiley

• Veteran
    2322 inlägg
    8 januari 2024 09:37

hoppas 2024 blir ett bra år på alla sett.  Mest orolig hur världen ser ut,hotet om krig de kan göra mej orolig,men får försöka tänka bort. Hoppas att vi blir av med huset under våren, Så två orosmoment.  Nu kaffe för mejheart

• Mycket engagerad
    379 inlägg
    8 januari 2024 17:13

Håller med, försöker med hålla bort de tankarna men ibland kommer de ändå krypandes pralin.

Temperaturen här är fortfarande väldigt kylig så testade motioncykeln till min egen förvåning idag. Bara en kort lugn tur men ändå. Cykeln fick nog en chock 😄

• Veteran
    8081 inlägg
    Redigerad: 9 januari 2024 17:16

Nu är vi igång. Hakade på och vägde mig igår. Hittills fungerar medelhavsdieten bra. Jag är mätt , inte ens sugen. 

Idag har vi  plusgrader  efter ett par dagar med ganska sträng kyla. Det droppar från taken, jag ska ta en rullatorpromenad efter ĺunch. 

Lycka till allihop!  Kom ihåg stopptid kl 24 på onsdag. För det mesta tar jag inte itu med    resultaten förrän torsdag fm,  men har jag problem med sömnen kan det bli mitt i natten .

Kom faktiskt ut på en pyttetur med rullatorn. Det var mycket jobbigare än promenaden inne på ICA Maxi igår. Men jag kom runt parkeringen via soptunnorna. Med tanke på hur lätt det gick igår hade jag tänkt mig 2 rundor Idag. Men det var moddigare ute än inne!

• Utmärkt medlem
    860 inlägg
    9 januari 2024 17:25

Första veckan gick bra träningsmässigt - men i söndags bröt en förkylning (influensa) ut ont i kroppen, feber och hosta. Bara inse att det blir ingen träning, fördelen är att jag är inte hungrig. 

• Veteran
    4094 inlägg
    10 januari 2024 08:17

Halloj alla kämpar.

Vägt in mig inför vårens omgång. Jag är såå peppad, fokuserad som jag inte varit på länge.

Bilden visar min " all time high" vikt ( sedan målgången 2015 ) på Nyårsdagen.

Mycket beroende på den medicin mot muskelinflammation jag var tvungen att ta ...där västskeansamling var en biverkning...och just den fick jag känna av...men " nöden har ingen lag".

Nåväl , jag höll mig lugn och litade på att det skulle ordna sig efter kuren...se foto från idag.

Samtidigt sjönk ju vikten ..en riktig boozt...även om det " bara var vatten " s.a.s

-3,1kg , oavsett vad som försvunnit....så peppar det mig att fortsätta nu.

Jag har tagit rodret...reggar inget , inte än...men "man kan ju ändra sig " om det inte funkar,

Kör 16:8...Undviker " vanligt bröd"...kakor,nötter, glass & godis...har även " vit månad" (noll alkohol ) sen 1/1

Motionen har jag inte kommit igång med...har knappt kunnat gå ...det blir vardagsrörelser f.n.

Nu kör vi ......

• Veteran
    2322 inlägg
    10 januari 2024 10:15

jag vet min orsak till uppgång. Detta småplockade med fika brödet,ligger i frysen men hjälper inte. Mycket beror på att här är de så mycket i skallen av negativt,inte lätt vända skutan . Men jag ska försöka tänka till.  Motion de får vänta.heart

• Mycket engagerad
    399 inlägg
    10 januari 2024 12:24

Äntligen på väg igen. Julen och helgerna blev inte den förhöjda siffran jag förväntade mig även om jag gått upp.
    Jag vägde i mig i söndags för att vända blad även om det inte fungerat perfekt så försökte jag planera.

Jag tänkt att ställa mig på vågen idag men den ville inte hitta balans på golvet så efter 15 minuter gav jag upp och ansåg mig besegrad så startvikten får helt enkelt bli den i söndags oavsett om jag faktiskt gått upp något mer eller inte.

• Veteran
    8081 inlägg
    12 januari 2024 10:35

Har gjort en egen tråd för våra regler. Om någon funderar på något, Fråga