Veteran
8081 inlägg
har tagit bort namnlistan, för den är så inaktuell.
har tagit bort namnlistan, för den är så inaktuell.
Jag har länge (tror det är sen före jul) nyst och snorat massor, har en period haft blodinblandad snor och blodkoagel. Har tänkt kontakta VC men inte kommit mig för. I början använde jag Otrivin Comp under lite för lång tid, då min vanliga nässpray inte hjälpte. Jag använde Otrivin när jag skulle träffa folk och blev då "snorfri".
Nu när jag fick tid för gråstarroperation blev jag lite fundersam för ögonen rinner lite också. Jag är ganska övertygad om att det är överkänslighet och har funderat på när nysningar kommer, men det är inte lätt. Alldeles nyss nös jag. Är det något i vardagsrummet? Tål jag inte TV? Damm? Har inga växter annat än 3 st paula och en julkaktus.
Det lugnade sig snabbt i näsan. Jag fortsätter att livnära mig på vatten.
Som tvättmedel har jag ett som är rekommenderat för allergiker. Igår tvättade jag hela mig inkl håret i Lactasyd, de få krämer jag använder innehåller ingen parfym. Vad är det? Har tidigare konstaterat att starka ostar kan få mig att reagera så de senaste åren har vi kört mesig hushållsost.
Senaste tiden har jag förutom hushållsosten ätit ganska mycket kvarg med vaniljsmak. Den är nästan slut, så jag tror att jag börjar med att testa den.
Håll tummarna att jag lätt hittar vad det är.
Kl13 har jag ätit en rejäl klick kvarg med vaniljsmak, så nu får vi se vad som händer. Kl14 dricker jag en kopp kaffe.
14.15 ännu inga nysningar, så nu blir det kaffe (snabb-) utan dopp.
14.45 ingen reaktion. Kl15.15 blir det wasa frukost Fullkorn med " gårdsgoda", normalsaltat
15.15 ingen reaktion nu wasa frukost med gårdsgoda normalsaltat
Kl 16 ingen reaktion. Kl16.30 blir det en bit mild greveost
16.30 utsatte jag mig för en luftrenarspray
16.40 43 g mild greveost och 1 msk gårdsgoda normalsaltat
17.35 Nutrilett choklad
19.05 mjölk, wasa frukost Fullkorn 1 msk gårdsgoda mellan, Kalles kaviar
Fortfarande ingen reaktion.
Kl20 Glass och jordgubbssylt har jag kvar att testa
INGEN REAKTION
Ibland fattar man nada ....
Är det starrop snart ?
Bella 11 febr är det planerad starrop. Jag är dock rädd för att mitt snorade och nysande sätter käppar i hjulet. Nu nös jag. Har ätit några Fishermans friends på morgonen. Är det dem jag inte tål så är det ju enkelt.
9.45 vatten
10.20 2 fishermans friend
11.35 NYSNING
11.45 surdegsbröd, gårdsgoda mellan, rökt skinka, Jonnys senap, kaffe
12.30 kvarg jordgubbssylt
14.00 kaffe, wasa frukost Fullkorn, rökt skinka, Jonnys senap
16.30 0,5 Modifast chokladpudding 0,5 apelsin
Här är en som också undrar.
Jag nös nyss. Min granne NYSER kanske 20 gånger i följd, och REJÄLT. Och flera gånger per dag/natt.
Själv håller jag mig till ett par gånger om dagen.
Jag snyter mig i omgångar och har alltid en kartong med Kleenex till hands.
För ca 1 år sedan fick jag utslag och klåda av guds nåde.
Jag testade allt jag kunde komma på: Canoderm, Veleda, Zinkpasta, matolja (!), Aloevera med mera, och gick till slut till läkare som sa att det är atopiskt eksem.
Jag har hydrokortisonsalva och tar på vid beov, och det har blivit bättre men inte bra.
En kompis sa att hon käkar Omega3 och att hon blivit hjälpt av det - det var för resten innan jag gick till läkare. Jag beställde bums en burk och sedan dess tar jag ett par kapslar varje dag.
Som sagt bättre men inte bra.
Jag undrar vad det kan bero på!
Eftersom jag bott i denna lägenhet ca 1,5 år undrar jag om det kan ha med lägenheten att göra. Särskilt som grannen nyser så fantastiskt mycket!
Låter som om det skulle kunna vara histaminintollerans. Vilket jag har. Det är lite knepigt att förstå då reaktionen på det man är känslig emot kan komma direkt eller inom tre dygn när den sk histaminhinken är full. Googla och läs om detta och se om du känner igen dig..
ja så har vi måndagen här. Sol iaf men lite kyligt. De blir försöka i dag igen få till nåt bra.
Verkar vara lugnt med nysningarna när jag slutat med Fishermans Friends, men snorar gör jag och idag kom jag mig för att ringa Capio och fråga om det inverkar på operationen. Ögonen har en tendens att rinna också. Det var inga problem, så nu är det bara att ringa och boka sjukresa. Och börja gruva mig, fast jag vet att det inte är något att gruva sig för. Har någon missat det ska ja operera grå starr.
Låter som om det skulle kunna vara histaminintollerans. Vilket jag har. Det är lite knepigt att förstå då reaktionen på det man är känslig emot kan komma direkt eller inom tre dygn när den sk histaminhinken är full. Googla och läs om detta och se om du känner igen dig..
Ska googla på histaminintolerans.