Veteran
8081 inlägg
har tagit bort namnlistan, för den är så inaktuell.
har tagit bort namnlistan, för den är så inaktuell.
Digitali... Grattis till veckovinsten. 👍
Vad är era bästa tips på matlådor/storkok/måltider? Behöver tips. Får inte budgeten att gå ihop!
Digitali... Grattis till veckovinsten. 👍
Tack! 🌺
Vad är era bästa tips på matlådor/storkok/måltider? Behöver tips. Får inte budgeten att gå ihop!
Om du har Face book rekommenderar jag gruppen "Billig mat för alla"
Jag brukar kolla in när rotsaker är billiga och dryga ut både grytor och köttfärssåsen med för att få ner priserna. Jag har inga direkta recept utan lagar mycket mat på en höft.
Ekvationen in och ekvationen ut som Bella säger. Jag tycker jag håller i mig alldeles förskräckligt utan middagar och önskar se kilovis av minskningar på en vecka..
Ja ja vet att det är knas.
Men det har varit fel på mina ögonmått med intaget så länge, så länge. Så det som jag uppfattar som pyttelite nu är väl egentligen inte det det...Ellet så är det krasst så att ämesomsättningen är totalt i botten på en 65-årig käring. Så hur mycket man får äta minskar radikalt med åren också...? Å jag som tränar på pass flera ggr i veckan...
*funderar*
har varit kollat hjärtat. Så nu har jag fått en till medicin,för vätskan (hon sa inget om hjärtsvikt) kan bildas vätska lite här o där. Men nu vet jag orsaken så 14 dagar ska tas en tabblett sen hör hon av sig,så får vi se hur jag mår. För jag blir sämre för varje dag,. De tar aldrig slut, Nu tar jag kaffet först. Lär inte bli nåt gjort för mej när inte ork finns.
pralin, hoppas att du mår bättre av medicinen, jobbigt att inte kunna göra det man vill. Jag har varit sängliggande ett par dagar i veckan. Svårt att acceptera att man inte fungerar men försöker.
Här blir det skottning då jag har en bra dag idag. Solen skiner så ska passa på att vara ute. Kanske elda lite om det inte blåser
Vägde 90 kg idag. Snart ser jag 8:an, känns helt otroligt för mig.
Ekvationen in och ekvationen ut som Bella säger. Jag tycker jag håller i mig alldeles förskräckligt utan middagar och önskar se kilovis av minskningar på en vecka..
Ja ja vet att det är knas.
Men det har varit fel på mina ögonmått med intaget så länge, så länge. Så det som jag uppfattar som pyttelite nu är väl egentligen inte det det...Ellet så är det krasst så att ämesomsättningen är totalt i botten på en 65-årig käring. Så hur mycket man får äta minskar radikalt med åren också...? Å jag som tränar på pass flera ggr i veckan...
*funderar*
Det är absolut svårare ju äldre man blir. Det " rinner inte av " som tidigare....men man får hålla ut. Läste nån gång att kroppen , som utsatts för ideliga "bantningar" under åren blir " förvirrad" av ytterligare en omgång...och håller fast i det den får...innan den återigen fattar galoppen.
Sen är det såklart viktigt att ha stenkoll på balansen in & ut...men jag anser mig såpass kunnig om min egen kropps funktioner , att jag borde kunna slippa registering.
Så är det nog inte trots allt...men jag ska ge det ett tag till och utvärdera resultaten ...ta ett nytt beslut...o.s.v.
Hittills har min vita månad, inget vanligt bröd och "skräp" inte gjort såå.stor skillnad. som jag hoppats på.
Nu har jag kommit igång med lätt motion på mitt gåband ( lätt p.g.a en långdragen muskelinflammation som fortfarande " känns" ) men vill inte ha tillbaks det onda. Jag håller mitt 16:8 rätt noga igen...men som sagt så svänger vikten upp till +1 kilo över en natt ibland...och då är det inte lika kul. Men jag håller i & håller ut.
Lycka till BirtheX
har varit kollat hjärtat. Så nu har jag fått en till medicin,för vätskan (hon sa inget om hjärtsvikt) kan bildas vätska lite här o där. Men nu vet jag orsaken så 14 dagar ska tas en tabblett sen hör hon av sig,så får vi se hur jag mår. För jag blir sämre för varje dag,. De tar aldrig slut, Nu tar jag kaffet först. Lär inte bli nåt gjort för mej när inte ork finns.
Inget om hjärtsvikt ..är ju positivt i alla fall, tänker jag.
Vätska i kroppen kan få Hjärtat lite tröttare...det får jobba hårdare...och då får man kanske inte lika mkt syre in...vilket också gör dig trött.
Hoppas nu att "dräneringen"... om det var vattendrivande du fick... hjälper dig. Pepp
Tack Bella, önskar dig verkligen detsamma.
Jag behöver rusta mitt tålamod tillsammans med er härinne och aldrig nånsin ropa hej. Även om jag aldrig trodde du skulle låta ett elr annat kilo krypa på dig och jag ville ha dig där på piedestalen är det trevligt med sällskap härnere.