icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Avslutad Chat Biggest Looser våren 2024

Veteran
8081 inlägg
2 januari 2024 17:27

har tagit bort namnlistan, för den är så inaktuell.

• Mycket engagerad
    379 inlägg
    5 februari 2024 18:06

babs2, vad skönt när du opererat starren men alltid lite läskigt med operationer. Jobbigt att det inte ger sig med snorandet.

Här är det inställt med promenad idag, tog en igår i halkan men det var tufft och gjorde en och annan piruett på isen 

• På gång
    46 inlägg
    6 februari 2024 07:26

Jag skulle gärna hoppa på här för att få pepp och inspiration smiley

• Veteran
    2322 inlägg
    6 februari 2024 08:53

i dag diabetes koll. Årskoll. Ser nog inte så bra ut,som jag har stoppat i mej, blir fel när de är rörigt runt mej . Om man nu ska skylla på de. Satt ut en soffgrupp i går vilka gökar man har göra med. Har aldrig tyckt om setta ut till försäljning.     Och sånt här med strulande folk inget för mej. Nu kaffe heart

• Veteran
    1220 inlägg
    6 februari 2024 18:22

Imorgon är det vägning igen! Hur fort kan en vecka gå? Imorgon lär det inte bli så stor rörelse på vågen för mig. Det är bara att jobba på. Jag har skött mig som jag tycker men det hjälper ju inte alltid. Det ska lixom nötas på.... Kan det vara förkylningen och att det då samlas vatten i kroppen? ha ha... ja man kan ju alltid hoppas...

• Veteran
    4094 inlägg
    7 februari 2024 08:36

Här händer inte mycket  heller... 👎🙄

Det växlar nåt halvt kilo upp & ner... och just idag var det lite neråt.

Man tackar 🙏.. känns ju bättre än plus iaf.

Jag undviker "vanligt" mjölbröd fortfarande.. Inga nötter eller annat "skräp" .

Alkohol max 2 ggr /v och inget godis, glass.

Rör mig mera... men inget hjälper på riktigt.

Jag trodde i min enfald att även mindre korrigeringar i intagen skulle visa sig...

men nu måste jag fundera på en ny strategi.

Lycka till allihop 👌

Motionen idag blir snöskottning 

• Veteran
    1371 inlägg
    7 februari 2024 13:13

Hej hå hej hå, vi nu mot våren gå....☀️😀

• Veteran
    2322 inlägg
    7 februari 2024 13:19

att allt ska vara så svårt, Jag har gått upp i vikt fast jag äter vättskedrivande.  Så då är de känsloätningen som ställer till de.  Mit mående inte alls bra, känner av hjärtat . Tror att de är hjärtsvikt (min teori) . De ringer i morgon från hjärtkliniken.  Sen denna snö som kom säkert 2,3 dm. Snöslunga står så den går ej få fram. Så gubben fffår göra gångar. Och jag klarar snart inget. Kroppen sagt ifrån helt nu.  Blir göra sittande. Så nu skrattar man inte.

• Veteran
    8081 inlägg
    7 februari 2024 14:47

Ett par jobbiga nätter då jag okynnesfikat gav plus på vågenplus att kompisen H och jag åt lunch på restaurang igår 

• Veteran
    2322 inlägg
    10 februari 2024 09:45

blir forsätta med furix 2 veckor till. Men ner i vikt inte alls.  Men i dag är de försöka få till nåt. Maten är ok,de är de där andra fick mej en törn från diabetessköterskan,  Så nu måste jag tänka på vad hon sa.    Vill inte börja med insulin NEJ NEJ 

• Veteran
    8081 inlägg
    Redigerad: 11 februari 2024 16:54

Vid 10-tiden idag  fick jag en ny lins i höger öga. Första apoteket hade  precis slut på de ögondroppar   jag skulle  ha. i början var det irriterat  och skavde, rnen  efter droppe käns det bättre. Fast jag  missar bokstäver.