icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Avslutad Chat Biggest Looser våren 2024

Veteran
8081 inlägg
2 januari 2024 17:27

har tagit bort namnlistan, för den är så inaktuell.

• Veteran
    4094 inlägg
    Redigerad: 1 februari 2024 08:56
    BirtheX skrev den 27 January 2024 10:18

Tack Bella, önskar dig verkligen detsamma. heart Jag behöver rusta mitt tålamod tillsammans med er härinne och  aldrig nånsin ropa hej. Även om jag aldrig trodde du skulle låta ett elr annat kilo krypa på dig och jag ville ha dig där på piedestalen är det trevligt med sällskap härnere. laugh

Jo,du...sånt vet man aldrig. LIVET gör saker med både motivation, tillit & disciplin....man snubblar till och vips kommer man ur kurs.

Det tog mig nästan exakt 1 år att hitta tillbaka till den rätta vägen...komma ihåg koordinaterna till hemmahamnen. Nu går jag på autopilot och det får ta den tid jag behöver. Jag vet att det plötsligt kan blåsa upp...då gäller det att hålla fast sig i relingen.

Vi får stötta varann....men inte glömma att njuta av resan i Nuet.

Jag tänker " fira " lite på Torsdag...fira att vi klarat av en vit månad...samt att jag,  trots att det gått långsammare än jag velat ( man vill ju rasa i början, eller hur ? ) ändå har minskat några kg från nyår.

Att " hålla den lägre vikten " är också en framgång. Det glömmer man lätt.

Ha en fin söndag yes

• Veteran
    1220 inlägg
    28 januari 2024 11:22
    Bella50 skrev den 28 January 2024 09:57
    BirtheX skrev den 27 January 2024 10:18

Tack Bella, önskar dig verkligen detsamma. heart Jag behöver rusta mitt tålamod tillsammans med er härinne och  aldrig nånsin ropa hej. Även om jag aldrig trodde du skulle låta ett elr annat kilo krypa på dig och jag ville ha dig där på piedestalen är det trevligt med sällskap härnere. laugh

Jo,du...sånt vet man aldrig. LIVET gör saker med både motivation, tillit & disciplin....man snubblar till och vips kommer man ur kurs.

Det tog mig nästan exakt 1 år att hitta tillbaka till den rätta vägen...komma ihåg koordinaterna till hemmahamnen. Nu går jag på autopilot och det får ta den tid jag behöver. Jag vet att det plötsligt kan blåsa upp...då gäller det att hålla fast sig i relingen.

Vi får stötta varann....men inte glömma att njuta av resan i Nuet.

Jag tänker " fira " lite på Torsdag...fira att vi klarat av en vit månad...samt att jag,  trots att det gått långsammare än jag velat ( man vill ju rasa i början, eller hur ? ) ändå har minskat några kg från nyår.

Att " hålla den lägre vikten " är också en framgång. Det glömmaer man lätt.

Ha en fin söndag yes

Så sant... Gillar din liknelse med en båtresa på ett stormigt hav. yes Vi måste leva parallellt så igår lördag blev det 30 cl rödvin och lite vitt bröd till osten. Vips gick jag upp 6 hg.. På gott och ont väger jag mig nu varje dag. Vågar inte sluta för då är jag snart tillbaka på att sticka huvudet i sanden. 

• Veteran
    2322 inlägg
    30 januari 2024 09:03

här är de bara vätska från kroppen som går ut.   Men att gå är lika eländigt. Men lite bättre med andfåddheten  ? Men jag är inte på nån härlig väg inte alls. I dag blir de fara in till fotvården. heart

• Veteran
    4094 inlägg
    31 januari 2024 08:17
    pralin skrev den 30 January 2024 09:03

här är de bara vätska från kroppen som går ut.   Men att gå är lika eländigt. Men lite bättre med andfåddheten  ? Men jag är inte på nån härlig väg inte alls. I dag blir de fara in till fotvården. heart

Det är inte så "bara" det pralin. Andfåddheten märker du det redan på...och hjärtat orkar jobba bättre.

Ge det lite tid. Benen blir nog mindre svullna iaf...men att kunna gå bättre är nog nåt annat som felar.

Nåt med din rygg ..om jag minns rätt ?

Gläds åt de små stegen. Pepp yes

• Veteran
    4094 inlägg
    Redigerad: 31 januari 2024 08:24

En månad utan alkohol. vanligt bröd av alla sorter, nötter, godis...visar en viktminskning av 3.1 kilo denna morgon. 

Jag får vara nöjd med det resultatet. Visst har det svängt under tiden...precis som vanligt...och just idag svängde det uppåt på vågen. Nu fortsätter resan..

Pepp till er alla från mig yes

• Veteran
    1220 inlägg
    31 januari 2024 08:58

Bravo Bella..! 👏👏 Tänk att man kan se så positivt som du.. Det är nog därför du har ett framgångsrecept.  

Jag behöver också vara supernöjd: Minus 3,6 kg sedan årets början.. Jag som är så otålig och vill ha superresultat nu! Jag är så trött på mina kilon men måste begripa att det som tagit mig flera år att tugga ihop inte släpper på en månad...fortsätt nu Birthe fortsätt... Nöt på nöta på.. Ha roligt under resan. Njut av ett bättre mående utan socker och snabba kolhydrater här och nu. Njuuuut! cheeky

• Veteran
    2322 inlägg
    31 januari 2024 11:27
    Bella50 skrev den 31 January 2024 08:17
    pralin skrev den 30 January 2024 09:03

Det är inte så "bara" det pralin. Andfåddheten märker du det redan på...och hjärtat orkar jobba bättre.

Ge det lite tid. Benen blir nog mindre svullna iaf...men att kunna gå bättre är nog nåt annat som felar.

Nåt med din rygg ..om jag minns rätt ?

Gläds åt de små stegen. Pepp yes

har inga svullna ben, verkar vara inne i kroppen. Men de är forsätta med den medicin, ara gått några dagar. 

• Veteran
    2322 inlägg
    31 januari 2024 11:32

var fotvård i går . Parkera pricis utan för så de blev inga steg nästan. Nu är iaf fötterna fina. Sen hem o lägga mej så trött.   I dag är de försöka få till en tvätt på nåt sett.heart

• Veteran
    8081 inlägg
    1 februari 2024 11:00

Resultaten för denna vecka finns nu på "vikttråden!

• Veteran
    2322 inlägg
    2 februari 2024 10:12

fy för den lede. Att de ska ta sån energi att inte orka.  Har försökt några dagar att packa ner från skåp mm. Granne hjälpte till flytta massa tungt.   Ska försöka bli klara i helgen, men oj ännu värre nu på liten yta.  Men de måste komma igång med jobbet.  heart