icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Avslutad Chat Biggest Looser våren 2024

Veteran
8081 inlägg
2 januari 2024 17:27

har tagit bort namnlistan, för den är så inaktuell.

• Mycket engagerad
    379 inlägg
    11 februari 2024 16:33

babs2 vad bra! Skönt att det är gjort? 

Promenad här idag. Solen sken hela dagen, så härligt!

• Veteran
    2322 inlägg
    12 februari 2024 10:10

igår kväll blev de  en mus i fällan inte haft möss på flera år,tror  att de blev när vi börja flytta massa grejor, Jag bar inget men satt kolla var  grejor skulle va.  Inget skräp åkte in i helgen.  Bra där sa jag till mej själv. Nu är de snöstorm igen fy fy 

• Veteran
    8081 inlägg
    12 februari 2024 11:07

Idag ser jag klart med det opererade ögat. Hurra, men jobbigt att man inte får klia ordentligt

• Veteran
    4094 inlägg
    13 februari 2024 06:58
    babs2 skrev den 12 February 2024 11:07

Idag ser jag klart med det opererade ögat. Hurra, men jobbigt att man inte får klia ordentligt

Sedär ja...så sa min gubbe också. Du får "blinka & knipa " bort kliet.

Inte kul om du får inflammation. Ska du ta det andra ögat också ?

• Veteran
    2322 inlägg
    13 februari 2024 09:48
    babs2 skrev den 12 February 2024 11:07

visst är de en smidig operation, jag gjort båda ögonen. De blev bra. Har bara läsglas nu ,behöver inte när jag ser Tv o kör..

• Veteran
    2322 inlägg
    13 februari 2024 09:52

oj vad snö igen, inte för jag skottar men endå. Inte törs jag gå ut rädd halka.  Men finns fixa inne. Inget fika på flera dagar. heart

• Veteran
    8081 inlägg
    Redigerad: 13 februari 2024 11:56

Här snöar det och blåser.

Har nu haft flera knasiga nätter då jag haft svårt att sova och har gått upp, tittat på TV och fikat en massa. VARFÖR ????? Nu har jag ingen lust att väga mig i morgon. Det lär ju inte hjälpa hur mycket jag än skärper mig idag.

Men jag ska väga mig. Tror jag i alla fall. Brukar ju uppmana andra att göra det !

Nu blir det lite vaniljkvarg och någon frukt till lunch. Inga mackor så långt ögat når!!!!

Nu kämpar vi igen

• Mycket engagerad
    399 inlägg
    13 februari 2024 12:17
    babs2 skrev den 13 February 2024 11:56

Här snöar det och blåser.

Har nu haft flera knasiga nätter då jag haft svårt att sova och har gått upp, tittat på TV och fikat en massa. VARFÖR ????? Nu har jag ingen lust att väga mig i morgon. Det lär ju inte hjälpa hur mycket jag än skärper mig idag.

Men jag ska väga mig. Tror jag i alla fall. Brukar ju uppmana andra att göra det !

Nu blir det lite vaniljkvarg och någon frukt till lunch. Inga mackor så långt ögat når!!!!

Nu kämpar vi igen

Den frågan har jag ställt mig många ggr men har inget vettigt svar mer än jag tror min hjärna går igång och tvingar kroppen att hålla sig vaken om det är något jag vill ha som något speciellt bröd jag är sugen på så försöker desperat hitta lösningar på det.

• Veteran
    1220 inlägg
    13 februari 2024 13:22

Oj, imorgon är det vägning igen... Så hiskeligt fort en vecka går. Igår var vågen jättesnäll men jag vågar inte hoppas för mkt.. Vägningen verka vara en riktig berg- och dalbana på vägen ner...iaf om en gör som jag och väger mig flera gånger i veckan nu...

• Veteran
    8081 inlägg
    Redigerad: 13 februari 2024 17:04

Har med sambons bistånd fått ordning på sitshöjd och pedalerna på motionscykeln och även cyklat lite. Nu ska det bli några turer då och då, inte för långa men ändå. Ätaandet har fungerat idag, ska strax ta en potatis och purjosoppa från Nutrilett, sen är det bara att hoppas att natten blir lugn.

Nu verkar snöandet lagt sig