icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Avslutad Chat Biggest Looser våren 2024

Veteran
8084 inlägg
2 januari 2024 17:27

har tagit bort namnlistan, för den är så inaktuell.

• På gång
    46 inlägg
    Redigerad: 2 maj 2024 12:14

Hur snabbt kommer man i ketos? Äter under 20 g kolhydrater om dagen och mycket fett + hinkar litervis med vatten.

• Veteran
    2177 inlägg
    Redigerad: 2 maj 2024 12:26

Det är nog väldigt olika beroende på...

En del säger att det tar veckor, en del pratar om flera dygn. För mig tar det ca 1 dygn - så klart beroende på hur mycket kolhydrater jag käkat - jag kollar med Ketostix. Det är inget bombsäkert sätt, men indikerar tydligt nog "hur det var för ca 4 timmar sedan" eftersom det tar "ett tag" innan det syns i urinen. 

• Veteran
    8084 inlägg
    2 maj 2024 21:28

Vecko och 4-veckolistan på vikttråden

• På gång
    46 inlägg
    7 maj 2024 07:53

En vecka på strikt lchf och nu behöver jag pepp, Sötsuget smyger sig påcrying

• Veteran
    2177 inlägg
    7 maj 2024 15:45

Hoppas det bara  är tillfälligt!

Äter du tillräckligt mycket fett?

• Veteran
    4094 inlägg
    Redigerad: 8 maj 2024 08:53

Halloj alla kämpar. Hur har ni det därute ?

Här är det hosta sedan 2 veckor snart och det verkar bli långdraget. 

Vart är den riktiga värmen  då ?...Jag har hela badrummet fullt med plantor...men vågar inte sätta ut dem riktigt än när natttempen inte är över 10 C

De står i värme inne nu  och då måste jag stötta med det i växthuset också....men det blir väl snart varmare,  tänker jag.

Tur att jag inte tänkt bada på ett tag....

Önskar er en fin Kristi Himmelfärdsdag och kommande helg. Lycka till på vågen också.yes

• Veteran
    8084 inlägg
    Redigerad: 8 maj 2024 10:58

Vi följer de stackars älgarna i Kullberg och de måste frysa om magarna när de simmar. Tänk vad man kan göra för att hitta mat. Man kanske skulle ha en Ångermanälven framför kyl, frys  och skafferi.  Nej man får försöka ta till viljan och "JAG BESTÄMMER SJÄLV ÖVER MIG SJÄLV" myntat av min då 4-åriga brorsdotter ( nu 32 och höggravid med sittförsta barn) när jag ville bestämma över hennes klädsel, när  hon besökte oss en underbar sommarveckahelt på egen hand.

• Mycket engagerad
    379 inlägg
    Redigerad: 8 maj 2024 17:02

Bra uttryckt smiley Jag bestämmer med själv över mig själv med klädseln, inte alltid så lyckat men trivs.

Jo, plantorna börjar ta över här med. Kan inte ens bära ut dem på dagen då det varit för kallt.

Vikten närmar sig målvikt. Men nu till helgen blir det kalas. Det går fint och kräver bra planering på nästa veckas mat. 

Trevlig helg alla smiley

• Veteran
    2322 inlägg
    8 maj 2024 18:54

tänk jag har inte  gått upp fast de mesta har varit jobbigt. Vi varit från huset nästan 1 månad.  Kom tillbaks i dag,känns ok, Nu är de försöka jobba framåt,men kroppen sätter mycket stopp,för oss båda.  Men de ska nog fixas sig. Nu blir de slappa vid TV. Lite från  grundrenoveringen.

• Mycket engagerad
    177 inlägg
    8 maj 2024 23:35

Hej alla!

Jag hoppar av. Önskar er allt gott och lycka till.