Veteran
8084 inlägg
har tagit bort namnlistan, för den är så inaktuell.
har tagit bort namnlistan, för den är så inaktuell.
Hur snabbt kommer man i ketos? Äter under 20 g kolhydrater om dagen och mycket fett + hinkar litervis med vatten.
Det är nog väldigt olika beroende på...
En del säger att det tar veckor, en del pratar om flera dygn. För mig tar det ca 1 dygn - så klart beroende på hur mycket kolhydrater jag käkat - jag kollar med Ketostix. Det är inget bombsäkert sätt, men indikerar tydligt nog "hur det var för ca 4 timmar sedan" eftersom det tar "ett tag" innan det syns i urinen.
Vecko och 4-veckolistan på vikttråden
En vecka på strikt lchf och nu behöver jag pepp, Sötsuget smyger sig på
Hoppas det bara är tillfälligt!
Äter du tillräckligt mycket fett?
Halloj alla kämpar. Hur har ni det därute ?
Här är det hosta sedan 2 veckor snart och det verkar bli långdraget.
Vart är den riktiga värmen då ?...Jag har hela badrummet fullt med plantor...men vågar inte sätta ut dem riktigt än när natttempen inte är över 10 C
De står i värme inne nu och då måste jag stötta med det i växthuset också....men det blir väl snart varmare, tänker jag.
Tur att jag inte tänkt bada på ett tag....
Önskar er en fin Kristi Himmelfärdsdag och kommande helg. Lycka till på vågen också.
Vi följer de stackars älgarna i Kullberg och de måste frysa om magarna när de simmar. Tänk vad man kan göra för att hitta mat. Man kanske skulle ha en Ångermanälven framför kyl, frys och skafferi. Nej man får försöka ta till viljan och "JAG BESTÄMMER SJÄLV ÖVER MIG SJÄLV" myntat av min då 4-åriga brorsdotter ( nu 32 och höggravid med sittförsta barn) när jag ville bestämma över hennes klädsel, när hon besökte oss en underbar sommarveckahelt på egen hand.
Bra uttryckt
Jag bestämmer med själv över mig själv med klädseln, inte alltid så lyckat men trivs.
Jo, plantorna börjar ta över här med. Kan inte ens bära ut dem på dagen då det varit för kallt.
Vikten närmar sig målvikt. Men nu till helgen blir det kalas. Det går fint och kräver bra planering på nästa veckas mat.
Trevlig helg alla
tänk jag har inte gått upp fast de mesta har varit jobbigt. Vi varit från huset nästan 1 månad. Kom tillbaks i dag,känns ok, Nu är de försöka jobba framåt,men kroppen sätter mycket stopp,för oss båda. Men de ska nog fixas sig. Nu blir de slappa vid TV. Lite från grundrenoveringen.
Hej alla!
Jag hoppar av. Önskar er allt gott och lycka till.