icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Chat Biggest Looser 2025

Veteran
8081 inlägg
26 december 2024 19:18

Här kan vi surra om vad vi vill.

• Mycket engagerad
    450 inlägg
    Redigerad: 12 mars 2025 10:37
    Lena444 skrev den 12 mars 2025 08:43

3 dje kortison kuren och kämpar med att inte för mycket och inget socker 

Min reumatism medicin hjälper inte som den ska 

Hoppas verkligen den här jag fått nu kommer hjälpa kämpar med rörelseträning promenader och motionscykel men har svårt att hålla i cykelstyret pga svullna och värkande händer helt hopplöst

Har nog att hålla vikten efter jul och får väl nöja mig med det just nu 

Pepp alla som kämpar

/Lena

Det där med kortison är inget kul. Känner igen mig där. Dessutom ger mig kortison en förskräcklig aptit! jag skulle kunna äta lampan från kylen ifall inget annat finns att tillgå.

Tänker att din strategi att hålla vikten är super i den situation du just nu är. Kämpa på - du fixar det hela heart

Tack för Peppen! yes

• Mycket engagerad
    450 inlägg
    12 mars 2025 10:42

Det gäller att hålla motivationen uppe då viktminskningen verkligen inte går med fart, trots att man håller sig till sin matregim och kämpar på. Något jag behöver påminna mig om alla dagar!

Att glädjas åt det som är konstant alltså ett +- på vågen eller enbart 100gr minus för oss mot det mål vi har på vår viktresa. Det går nog åt rätt håll - alla krokar, backar och krön har sin betydelse då man är ute och kör på resan mot en bättre hälsa!

Lycka till alla - en ny BL-vecka startar imorgon och alla möjligheter är igen öppna heart

• Veteran
    6812 inlägg
    12 mars 2025 11:34
    Bella50 skrev den 6 mars 2025 17:40

Grattis till oss allihop som aldrig ger upp kampen 👏👏 

Extra mycket grattis till Havet denna vecka..👌🌹 ...

Tätt följd av Dodda... som verkligen  har kommit in i ett flow. ✌️❤️

Hurra hurra hurra.... 👍

Tack 🙏 

• Veteran
    4094 inlägg
    Redigerad: 12 mars 2025 15:06

I måndags beslöt jag mig för att"sluta  jaga"  samma  - hg/kg varje vecka.

Det är inte värt stressen det renderar inför vägningen. Iaf INTE för MIG. 

Därför är jag nöjd med "bara" +0, 2 kg idag. .efter några "unnardagar". 🙏

Jag mår bra i mitt beslut... men ska såklart vakta vikten även framöver... OCH vara med här i fortsättningen, OM jag inte ses som en "svikare" nu.? 

Jag har kommit till insikt att den målvikt jag satte för 10 år sedan, numera är ouppnåelig...inte värt priset. 

Livet är kort och jag vill njuta mina sista år utan "förbud"...eller innan nån "idiot" startar ett tredje världskrig. Gud give... MEN det oroar mig 😲

Jag kör mitt invanda 16:8 som jag trivs med... och såklart tänker på vad jag stoppar i mig.

Lutar mig tryggt tillbaka på de lärdomar jag fått härinne. .. Inte minst om mig själv. 

Hoppas det går bra för er alla ✌️ vi "ses". 🙏

• Veteran
    2176 inlägg
    13 mars 2025 08:11

Jag har tänkt mycket på det här med strategier kontra mål. 

Det var en annan medlem här på Matdagboken som skrev något om att ändra fokus, från målet till resan. Ungefär. Och nu börjar jag tänka lite mera i de banorna.

Jag vill ha bra strategier för ett bra mående "under tiden", så att säga. 

Då kommer jag nog till målet till sist. 🏁 ☺️

• Veteran
    8081 inlägg
    13 mars 2025 10:22

Dags igen, men jag fortsätter min "semester" dvs att ta bort det som tillkom i samband med frosseriet i samband med min 80-årsdag!

• Veteran
    2322 inlägg
    13 mars 2025 15:52

vill bara tala om att jag lever. Ligger lite lågt ett tag till. kram på er alla kämpar.

• Mycket engagerad
    450 inlägg
    13 mars 2025 16:02

Här har den nya BL-veckan startat med att jag tittat på då gubben motionerat ute på gården med all den snö som kom igår kväll. Jag riktigt kände hur kalorierna användes och fettet löstes upp..... på honom i alla fall. Värre är det med min träning/motion som ligger nere en aning. Nå det kommer väl med i regimen så småningom. Nu ligger fokus på den mentala biten och att jobba med förhållandet till mat och matintag. 

Hur är det med dig, kära medlem här på BL - vad jobbar du med just denna vecka för att få det resultat du vill på vågen inför nästa veckas onsdags-vägning?

• Veteran
    4094 inlägg
    Redigerad: 17 mars 2025 07:46
    MAS63 skrev den 13 mars 2025 16:02

Här har den nya BL-veckan startat med att jag tittat på då gubben motionerat ute på gården med all den snö som kom igår kväll. Jag riktigt kände hur kalorierna användes och fettet löstes upp..... på honom i alla fall. Värre är det med min träning/motion som ligger nere en aning. Nå det kommer väl med i regimen så småningom. Nu ligger fokus på den mentala biten och att jobba med förhållandet till mat och matintag. 

Hur är det med dig, kära medlem här på BL - vad jobbar du med just denna vecka för att få det resultat du vill på vågen inför nästa veckas onsdags-vägning?

MAS..som jag skrev här ovan...så har jag slutat "jaga" samma hg / kg upp & ner varje vecka....och sitter lugnt i båten med den ballast jag fn. har.

Skulle den lätta ...så är det bra ...men inget direkt "måste" nu.

Det har känts lugnt sen jag beslutade detta. Jag har njutit av dessa dagar...utan stress över vad vågen ska visa.

Har lagt till några hantelövningar i mitt dagliga artrosprogram...bara DET känns som ett steg framåt. 

Nu är det " mycket på agendan" som alltid den här årstiden....så jag hoppas jag inte har tid att småäta mig till fler kg. Det får tiden utvisa.

Hejar på härifrån 👍

• Mycket engagerad
    450 inlägg
    17 mars 2025 12:33

Igen bara några dagar kvar till nästa invägning - Hur går det för er medlemmar här i gruppen Biggest Looser?

Här rullar det på och matregimen följs enligt plan. Utmaningar kommer det att bli i och med flera "sitta ner middagar" som är inbokande under veckan. Men jag håller med Bella där: bättre att släppa den stress det ger då man hela tiden är kontrollerande. Så nu tänker jag hellre njutning än för stor kontroll. DOCK - inom rimliga gränser. Jag är en dam och vill äta som en dam och inte som en skoghuggare......

Kämpa på alla här i gruppen smiley