Spännande....men inga direkta löften...dock en del förhoppningar som jag hoppas kan infrias.
Bl.a...siffrorna på vågen såklart.
Jag har inget försvar eller ursäkter för dom...men är man lite av en känsloätare... som dessutom varit justerad nästan hela december... med både Jul & Nyår på det... OCH noll motion... är det nästan väntat.
här har man legat kvar i vikten. Så de får man vara glad för. Nu är de 2025 får hoppas den har nåt fint komma med. Huset väck ???? blir de så då börjar de verkliga jobbet. Tänk snö på nyårsafton och nu barmark.
Halloj härinne....❤️✌️ Gott nytt NU 2025 ✌️❤️...vilket känns spännande, tycker jag.
Ett oskrivet blad...inga direkta löften avgivna (de kommer ofta på skam) ...men en hel del förhoppningar om att det ska bli ett bra (läs bättre) viktår för mig själv.
Först ska min "svans " få ta sin tid att läka. (Föll illa 14/12 på just DEN.. och det har känts rejält 😯🥺 )
Igår mådde den mycket bättre , så jag dristade mig att göra min artrosgympa...det var längesen nu.
Jodå, det gick helt Ok fram till sista momentet att sätta och resa mig från en stol. Fick direkt känning och stoppade....men lite senare kom maken och jag ut på en
väldigt långsam 1-timmas stavrunda, som helt tog musten ur mig...trots att själva promenerandet gick ok. Har helt tappat orken tydligen 🥴
Blev frusen (det yrde lite snö) och klädde mig med tröja, benvärmare och en filt. Somnade nog ett tag också sittande i min fotölj...😴
Sen blev vi sittande vid TV:n med en ny serie hela em-kväll...och jag blev alltså piggare av värme och vila.
Idag är allt OK...även "svansen"...men att jag får ha tålamod fattar jag ju....🤔
Inatt har det kommit lite mera vitt...så jag ska försöka ta hand om den skottningen...med betoning på försöka. Hoppas jag klarar av den lilla gratismotionen...då är det gjort.
Önskar er alla varmt Lycka till på er resa. Nu ser vi inte tillbaka...utan blickar bara framåt. 👌
Ett nytt år gryr, en chans att börja om,
en resa mot hälsa, där drömmar slår ut i blom.
Med mod i hjärtat och målet i blick,
ger dig varje litet steg en kick.
Små val i vardagen både enkla och kloka,
samt en promenad i gryningen - så lätt att boka .
En tallrik av färger, så levande och frisk,
en skål med näring, ger oss framgång utan risk.
Planer som formas med kärlek, ej tvång,
att hitta balansen i livets sång.
Att vila och sova, att ge kroppen ro,
ger styrka att möta det nya, må du tro.
När motvinden blåser, kom ihåg ditt varför
och minns dina framsteg, det är ju därför .
Ingen resa är rak, vägen kan vara svår,
men styrkan finns i dig, i drömmen du når.
Så låt detta år bli fyllt av din glöd, av allt det du får
ett år där du blomstrar, där drömmen är stark och består.
Varje litet steg du tar är en vinst, en belöning, en seger
och återspeglar den styrka du har och bär med heder.
Nytt år och nya möjligheter. Tycker att jag klarat jul och nyår rätt bra vad beträffar mat och dryck, menhar inte riktigt hållit vikten, ,en tror att det beror på att jag inte rört mig.
Nu är det slut på frestelser ett tag, så nu bär det av.......
God fortsättning på det nya året!
Nu kör vi Biggest Looser utan uppehåll men i 4-veckors etapper.
V50 vägde jag 110,7 och idag efter alla helger 110,4 jippiiii!
Vi har fått en ny delttagare, KULLA. Jag hade skrivit att det var fullt och Kulla var anonym så först var det nobbenmen när jag kollräknade var vi bara 29 och Kulla tog bort sin anonymitet, så då blev det OK.
I natt har det snöat igen, inte mycket men tillräckligt för att inte rullatorn ska fungera, så jag får avvakta tills plogen varit här.
Nu har vi inga mathelger förrän påsk i april, så nu kör vi!!!!
tänk ingen vikt uppgång. Så de får man vara glad för. Börja min rehab träning i går blir köra tisdag o torsdag,så får jag se om de är ok. Jag har tränat förr många år. Så de sitter kvar. De sa sjukgymnasten med. Så de blir tänka till med träningen nu. Även att rätt saker åker in.
Vi använder cookies för funktion, analys och marknadsföring. Det innebär lagring eller åtkomst av data på din enhet eller webbläsare. Funktionella cookies är nödvändiga för att hålla våra tjänster säkra, förhindra missbruk av tjänsterna och för att se till att de alltid fungerar bra.
Bella påpekade att jag någonstans skrivit att period 1 sträcker sig till vecka 4.
Så blir det inte utan vi kör utan uppehåll, fast jag delar året i vår och höst för att inläggen inte ska bli för många.
Ni har möjlighet att lägga in om sommarlov, semester eller dylikt så jag vet att ni inte hoppat av.
Halloj alla kämpar.
Nytt år... nytt oskrivet blad i historien.
Spännande....men inga direkta löften...dock en del förhoppningar som jag hoppas kan infrias.
Bl.a...siffrorna på vågen såklart.
Jag har inget försvar eller ursäkter för dom...men är man lite av en känsloätare... som dessutom varit justerad nästan hela december... med både Jul & Nyår på det... OCH noll motion... är det nästan väntat.
Inte roligare för det....Nu kör vi ✌️
God fortsättning! 💪
Nu syns julens baksmälla på vågen, förra veckan såg lovande ut. Bara kavla upp armarna men nya friska tag med kostschema och rutiner. 🥬🥕🫑
God Fortsättning!
Nu kör på, skall försöka vara mer aktiv här i chatt tråden!
lycka till alla 🌟
här har man legat kvar i vikten. Så de får man vara glad för. Nu är de 2025 får hoppas den har nåt fint komma med. Huset väck ???? blir de så då börjar de verkliga jobbet. Tänk snö på nyårsafton och nu barmark.
Halloj härinne....❤️✌️ Gott nytt NU 2025 ✌️❤️...vilket känns spännande, tycker jag.
Ett oskrivet blad...inga direkta löften avgivna (de kommer ofta på skam) ...men en hel del förhoppningar om att det ska bli ett bra (läs bättre) viktår för mig själv.
Först ska min "svans " få ta sin tid att läka. (Föll illa 14/12 på just DEN.. och det har känts rejält 😯🥺 )
Igår mådde den mycket bättre , så jag dristade mig att göra min artrosgympa...det var längesen nu.
Jodå, det gick helt Ok fram till sista momentet att sätta och resa mig från en stol. Fick direkt känning och stoppade....men lite senare kom maken och jag ut på en
väldigt långsam 1-timmas stavrunda, som helt tog musten ur mig...trots att själva promenerandet gick ok. Har helt tappat orken tydligen 🥴
Blev frusen (det yrde lite snö) och klädde mig med tröja, benvärmare och en filt. Somnade nog ett tag också sittande i min fotölj...😴
Sen blev vi sittande vid TV:n med en ny serie hela em-kväll...och jag blev alltså piggare av värme och vila.
Idag är allt OK...även "svansen"...men att jag får ha tålamod fattar jag ju....🤔
Inatt har det kommit lite mera vitt...så jag ska försöka ta hand om den skottningen...med betoning på försöka. Hoppas jag klarar av den lilla gratismotionen...då är det gjort.
Önskar er alla varmt Lycka till på er resa. Nu ser vi inte tillbaka...utan blickar bara framåt. 👌
På väg med lättare steg
Ett nytt år gryr, en chans att börja om,
en resa mot hälsa, där drömmar slår ut i blom.
Med mod i hjärtat och målet i blick,
ger dig varje litet steg en kick.
Små val i vardagen både enkla och kloka,
samt en promenad i gryningen - så lätt att boka .
En tallrik av färger, så levande och frisk,
en skål med näring, ger oss framgång utan risk.
Planer som formas med kärlek, ej tvång,
att hitta balansen i livets sång.
Att vila och sova, att ge kroppen ro,
ger styrka att möta det nya, må du tro.
När motvinden blåser, kom ihåg ditt varför
och minns dina framsteg, det är ju därför .
Ingen resa är rak, vägen kan vara svår,
men styrkan finns i dig, i drömmen du når.
Så låt detta år bli fyllt av din glöd, av allt det du får
ett år där du blomstrar, där drömmen är stark och består.
Varje litet steg du tar är en vinst, en belöning, en seger
och återspeglar den styrka du har och bär med heder.
Lycka till på din resa! ✨
Nytt år och nya möjligheter. Tycker att jag klarat jul och nyår rätt bra vad beträffar mat och dryck, menhar inte riktigt hållit vikten, ,en tror att det beror på att jag inte rört mig.
Nu är det slut på frestelser ett tag, så nu bär det av.......
God fortsättning på det nya året!
Nu kör vi Biggest Looser utan uppehåll men i 4-veckors etapper.
V50 vägde jag 110,7 och idag efter alla helger 110,4 jippiiii!
Vi har fått en ny delttagare, KULLA. Jag hade skrivit att det var fullt och Kulla var anonym så först var det nobbenmen när jag kollräknade var vi bara 29 och Kulla tog bort sin anonymitet, så då blev det OK.
I natt har det snöat igen, inte mycket men tillräckligt för att inte rullatorn ska fungera, så jag får avvakta tills plogen varit här.
Nu har vi inga mathelger förrän påsk i april, så nu kör vi!!!!
tänk ingen vikt uppgång. Så de får man vara glad för. Börja min rehab träning i går blir köra tisdag o torsdag,så får jag se om de är ok. Jag har tränat förr många år. Så de sitter kvar. De sa sjukgymnasten med. Så de blir tänka till med träningen nu. Även att rätt saker åker in.