icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Chat Biggest Looser 2025

Veteran
8084 inlägg
26 december 2024 19:18

Här kan vi surra om vad vi vill.

• Veteran
    4094 inlägg
    Redigerad: 4 februari 2025 09:15

MAS63....jag citerar utan att kopiera in ditt inlägg...(det blir så långt då...) och hoppas det är OK.

JAG brukar göra ett medvetet val då och då...t.ex semla...nötter...vin m.m.

Sen får jag ta konsekvensen av det valet...finns ju inga genvägar.

För det mesta räcker vår goda mat för att tillfredställa mitt behov av " gott " ...jag gillar matlagning och att testa nytt. 

Jag håller emot vanligt köpebröd...och med nötter t.ex...där blir det allt eller inget....men även där gör jag ett val...med konsekvenser.

Vi har inte bara en VIKT att väga...vi har även ett LIV att leva....och ibland får  "förbud" en motsatt effekt. Iaf för mig...

Pepp från mig...

• Mycket engagerad
    450 inlägg
    4 februari 2025 18:57

Tack till er alla som hjälpt mig med mina tankar och peppat mig att se det goda i att viktresa! Idag är en bättre dag och jag har fyllt skallen med pepp-ord och pepp-meningar. Att jag dessutom nu klarat av att nå mitt första mål, då det gäller att minska mitt ätfönster, har också haft betydelse för hur det hela nu känns. Nu är jag nere vid 14:10. Jag ger mig själv en stjärna i kanten!

• Mycket engagerad
    450 inlägg
    4 februari 2025 18:58

I morgon är det igen dags för vikterna här på BL - hur har veckan gått för er alla?

• Veteran
    2177 inlägg
    Redigerad: 4 februari 2025 19:10

För mig har det varit upp, upp, upp, upp, lika, ner...

Hoppas på ner i morgon, från idag om än inte från i onsdags...

Viktmässigt, och i princip har måendet gått i motsatt riktning 😉

• Utmärkt medlem
    861 inlägg
    5 februari 2025 09:42

Idag går alla mina tankar till alla drabbade och alla andra det som hände igår i Örebro ♥️                                                                                                 Så ofattbart och all kärlek till Er Alla ♥️

• Veteran
    1245 inlägg
    5 februari 2025 11:05

Här går det som vanligt upp och ner, ner i diket och tvärstopp. Ingen ordning alls. 
     Lite rörigt i tillvaron rent allmänt. som tyvärr rubbar en del.
    Imorgon torsdag är det seniorträff med lymfyoga och efterföljande fika. Ska bli trevligt för jag träffar inte så mkt folk.

härligt att se dessa äldre (än mig) damer kämpa sig dit på olika sätt. De är så söta på olika sätt. Mycket prat och skratt.

Jag går därifrån med ett leende. 

• Veteran
    6814 inlägg
    5 februari 2025 19:53

Hemma igen efter långhelg hos dotter o barnbarnen! Promenad varje dag. 
    plus 0,75 kg i måndags som blev - 1 kg idag. 

• Mycket engagerad
    450 inlägg
    7 februari 2025 07:07
    Havet skrev den 5 februari 2025 19:53

Hemma igen efter långhelg hos dotter o barnbarnen! Promenad varje dag. 
    plus 0,75 kg i måndags som blev - 1 kg idag. 

Helt otroligt hur det kan åka upp och ner med några dagars mellanrum. Fint att det nu var ner! 

• Mycket engagerad
    450 inlägg
    7 februari 2025 07:10

Här kommer lite pepp inför weekenden:

Att banta är en resa, inte ett sprintlopp. Det kommer dagar då motivationen sviktar, men kom ihåg varför du började! Varje litet steg framåt räknas, även de minsta förändringarna gör skillnad. Fokusera på hur bra din kropp mår av hälsosamma val, istället för att bara titta på vågen. Fira dina framgångar, stora som små, och kom ihåg att varje dag är en ny chans att komma närmare ditt mål. Du är stark, du är kapabel, och du förtjänar att må bra! 💪✨

Du klarar det! 🙌🔥

• Mycket engagerad
    450 inlägg
    9 februari 2025 10:59

Bli din egen bästa ledare under viktresan.

Mycket av det som sker under en viktresa handlar om att kunna leda och handleda sig själv i rätt riktning. När du leder dig själv handlar det om att använda effektiva ledarskapsstrategier för att skapa motivation, disciplin och långsiktig framgång. Vilka strategier använder du? och hur kan du blir din egen bästa ledare under din viktresa?