icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Chat Biggest Looser 2025

Veteran
8081 inlägg
26 december 2024 19:18

Här kan vi surra om vad vi vill.

• Veteran
    4094 inlägg
    26 mars 2025 08:30
    dodda skrev den 26 mars 2025 07:59

Hej är inte här inne så ofta men idag måste jag dela med mig. Är så GLAD. Dock lämnar jag vikt varje vecka.. 

Fått inrådan av min Läkare att gå ner i vikt mina kolesterolvärden var jättehöga. En Livsförändring. 

Jag har haft 1 år på mig. Idag är jag i mål. Min Läkare nöjd och mina värden är normala. Nu har jag normal vikt BMI normalt.

Idag har jag mått mitt MÅL  - 20 KG smileysmileysmiley

Känns jättebra två storlekar ner så byxorna för stora blivit lite nya inköp.

GLAD OCH NÖJD.  Nu gnäller det att hålla detta. 

DODDA/Acki heart

Jag har ju följt dig noggrannt och vill årerigen varmt Gratulera dig till denna livsstilsförändring....och inte minst MÅLGÅNGEN.

Den allra bästa belöningen är ändå ditt mående, eller hur ?

Glöm inte bort oss här på MD..håll oss underrättade hur det går för dig att hålla vikten nu.

DET är en stor inspirationskälla också.✌️

Denna sommar blir en lättare tillvaro på många sätt för dig...så njut till 100%. Kram ❤️

• Utmärkt medlem
    893 inlägg
    26 mars 2025 10:19

Ej hemma så hoppar vägningen denna veckan 

• Veteran
    4094 inlägg
    26 mars 2025 19:48

Vad säger man.????

- Man blir vad man äter 🤔?

- Orsak & verkan 🤔?

Såklart är det en realitet om man äter "fel" hela tiden... njuter onödigt mycket varje dag... Inte har någon disciplin....

Kram till er allihop som vara kämpar på.

PS. Jag mår bra oavsett... DS.

Nu är det vår på G...✌️❤️

• Veteran
    8081 inlägg
    Redigerad: 27 mars 2025 18:40

Skärpning ni som inte vet vilken dag det är! Jag vet att jag släppt igenom någon en dag för sent men nu är det!! Slut med det Till veckan är det ONSDAG KL 24 som gäller igen! 

• Veteran
    8081 inlägg
    27 mars 2025 12:17

HHH har inte lämnat vikt på4 veckor och åker ut.

• Mycket engagerad
    450 inlägg
    Redigerad: 27 mars 2025 15:49

Halloj alla medlemmar här på BL;

Då jag kollat in mina egna resultat från de veckor som gått sedan jag återkom till detta forum har jag funderat mycket på det motiv jag har att delta i detta verkligen fina forum här på MD. Själv är jag tacksam att detta forum existerar och det hjälper mig - har en hållhake på mig - under veckan.

Forumet heter ju Biggest Looser och det namnet associerar jag till att här är syftet att lossa på förtöjningarna och släppa överskotts ballasten. Loose the cargo - så att säga. Ibland sitter ju förtöjningarna litet stramare åt och man kan inte få upp dem varje vecka, men emellanåt skall det väl lyckas. Själv ligger jag, efter en vecka med överätning i förhållande till en arbetsresa, ordentligt väl förtöjd, men jobbar på att dessa förtöjningar ger efter och jag kan se att jag lossat av en del ballast då det blir dags för nästa invägning.

Det jag kanske saknar här är en mera aktiv chat kring hur veckan varit, vilka utamningar som frestat, framgångsfaktorer (Tack till Dodda och Bella för era inlägg), tankar om mat, funderingar kring vikt osv. osv. Så jag hoppas att du BL-medlem kunde höra min önskan om detta och börja chatta litet ...... Så, en liten önskan eller kanske en utmaning....

En ny vecka har börjat och det är många dagar fram till nästa invägning. Det finns tid att lossa på förtöjningarna - jag hoppas att du är taggad! 

• Veteran
    8081 inlägg
    27 mars 2025 18:25

Mas63, bra skrivet. Jag bidrar inte mycket till chatten.

Ska skärpa mig, måste ta tag i vikten och rapportera hur det går. Och även berätta om livet i övrigt.

Kom igen ni andra också!

• Veteran
    4094 inlägg
    Redigerad: 27 mars 2025 21:46

Tyvärr, blir det mest på min personliga chatt som har  

mest "insyn " i min vardag. Det går ju att gå in där

också om man vill. 

• Mycket engagerad
    450 inlägg
    28 mars 2025 12:22
    Bella50 skrev den 27 mars 2025 21:46

Tyvärr, blir det mest på min personliga chatt som har  

mest "insyn " i min vardag. Det går ju att gå in där

också om man vill. 

Det gör jag så gärna - men uppskattar storligen att du också sätter in just i detta forum tankar kring hur veckan löper på i förhållande till BL heart

• Veteran
    8081 inlägg
    29 mars 2025 10:15

Solen skiner. Det var 10 grader sent igår  kväll. Jag tog en rullstolspromenad till soptunnorna igår. Var länge sedan sist.

Jag gick i många år på vattenjumpa och njöt av det, men sen inkontinensen drog igång kom jag av mig. Nu har jag läst om att det finns trosor man kan ha under baddräkten, vilka inte släpper ut kiss eller in badvatten. Nu gäller bara att få tag på såna. Tanken på att få jympa i 30-gradigt vatten får mig att se lite ljusare på livet.

Någon som har tips?