icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Chat Biggest Looser 2025

Veteran
8081 inlägg
26 december 2024 19:18

Här kan vi surra om vad vi vill.

• Mycket engagerad
    450 inlägg
    7 april 2025 16:19

Jag har också märkt en ökning av smärta i kroppen då jag överäter socker och vitt mjöl. Jag skall också hålla mig borta från processerad mat. Tillsatsämnen reagerar min kropp också på. Rent och okonstlat - då är det som bäst. Jag märker att det kan ta upp till en hel vecka innan kroppen lugnar ner sig om jag också bara en gång kalasar på för söta saker eller på stärkelse av olika slag.

• Veteran
    2752 inlägg
    9 april 2025 08:31

Skrivit upp vad jag stoppar i mig 

Hjälper mig -1,9 kg trots för mycket sockerintag i lördags äntligen 

Men min värk är hemsk ska försöka komma ut på promenad 

Planerar maten så det blir ordning på maten i alla fall pepp alla nästa helg är det påsk

• Utmärkt medlem
    860 inlägg
    9 april 2025 09:01
    MAS63 skrev den 7 april 2025 16:19

Jag har också märkt en ökning av smärta i kroppen då jag överäter socker och vitt mjöl. Jag skall också hålla mig borta från processerad mat. Tillsatsämnen reagerar min kropp också på. Rent och okonstlat - då är det som bäst. Jag märker att det kan ta upp till en hel vecka innan kroppen lugnar ner sig om jag också bara en gång kalasar på för söta saker eller på stärkelse av olika slag.

Jag har under lång tid undvikit processerad mat, lagar all mat från grunden och har alltid matlåda med mig till jobbet. Jag äter sällan bröd, ibland ute för det är enkelt och snabbt, äter inte pasta försvann för tre år sedan. Tog för fyrtio år sedan bort fläskkött jag får ont i lederna av rent fläskkött. Jag arbetar nu med att få bort sockret och godis. För mig är hälsoeffekterna viktigare än siffrorna på vågen. 

• Veteran
    8081 inlägg
    9 april 2025 09:22

Nä nuuuuu !!!!

En positionsstol pajade när jag vred mig lite. Hade dock tur och gjorde inte illa mig. Läste beskrivningar på typen och fann att de bara var testade till 110 kg. Jag är nu uppe på 113.

Måste som första steg gå ner 3 kg.

Lyssnade på en föreläsning av Maj-lis Hellenius igår och tog direkt till mig att resa på mig mar 30:e minut när jag sitter, så nu har jag en äggklocka som pinglar var 30:e minut. Sen var det nyheter i matpyramiden. Basen består av frukt och grönt, minst 500 g (egentligen 500-800g/dag). Måste skärpa mig och äta mer frukt och grönt.

Stor varning för animaliskt fett! Vi som kör Bregott eller Gårdsgoda och jag brer INTE sparsamt. Måste leta något vegitariskt alternativ. Någon som har något bra förslag?

• Mycket engagerad
    450 inlägg
    9 april 2025 17:13

Jag tänker som du babs - med de små förändringarna får man resultat. jag behöver också få in mera grönt!

Jag märker att jag under denna resa klarar av att nöja mig med små framsteg. Suktar inte efter stora minussiffror på vågen då onsdagen kommer utan är hur nöjd som helst med någon 100 gram. 

• Veteran
    2752 inlägg
    10 april 2025 11:05
    babs2 skrev den 9 april 2025 09:22

Nä nuuuuu !!!!

En positionsstol pajade när jag vred mig lite. Hade dock tur och gjorde inte illa mig. Läste beskrivningar på typen och fann att de bara var testade till 110 kg. Jag är nu uppe på 113.

Måste som första steg gå ner 3 kg.

Lyssnade på en föreläsning av Maj-lis Hellenius igår och tog direkt till mig att resa på mig mar 30:e minut när jag sitter, så nu har jag en äggklocka som pinglar var 30:e minut. Sen var det nyheter i matpyramiden. Basen består av frukt och grönt, minst 500 g (egentligen 500-800g/dag). Måste skärpa mig och äta mer frukt och grönt.

Stor varning för animaliskt fett! Vi som kör Bregott eller Gårdsgoda och jag brer INTE sparsamt. Måste leta något vegitariskt alternativ. Någon som har något bra förslag?

Jag brukar köra hummus som pålägg 

Får försöka göra det igen det är väl mitt tips 

• Veteran
    8081 inlägg
    10 april 2025 12:49

Hummus det är väl kikärtsröra? Gör du den själv eller?

Jag har alltid kikärter hemma och tillsätter de, i div grytor. Spadet blir i påsk en marängtårta. Ska testa att blanda sockret med Hermesetas och kanske lite bakpulver för att öka pösigheten.

• Veteran
    8081 inlägg
    10 april 2025 12:56
    Digitali skrev den 9 april 2025 09:01
    MAS63 skrev den 7 april 2025 16:19

Jag har under lång tid undvikit processerad mat, lagar all mat från grunden och har alltid matlåda med mig till jobbet. Jag äter sällan bröd, ibland ute för det är enkelt och snabbt, äter inte pasta försvann för tre år sedan. Tog för fyrtio år sedan bort fläskkött jag får ont i lederna av rent fläskkött. Jag arbetar nu med att få bort sockret och godis. För mig är hälsoeffekterna viktigare än siffrorna på vågen. 

Inte mycket processad mat här heller, rökt skinka och falukorv (till sambon mest). Inlagda sillen til påsken räknas väl dit också. Rökt lax räknas den som processad???

• Veteran
    2752 inlägg
    10 april 2025 16:38

Sök på Zeinas sida på hummus så finns det lite olika men ska det typ vara istället för Bregott så ta tex den perfekt hummus istället för tahini brukar ta några skedar sesamfrön och mixa länge och lite lösare smet för den drar ihop sig efter en dag i kylen 

• Utmärkt medlem
    860 inlägg
    11 april 2025 06:24

Babs finns en uppsjö av veganska alternativ i butikerna om är riktigt bra, tog bilder på några men finns fler.