icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Chat Biggest Looser 2025

Veteran
8081 inlägg
26 december 2024 19:18

Här kan vi surra om vad vi vill.

• Mycket engagerad
    450 inlägg
    4 april 2025 18:57

Så står weekenden framför dörren och andra rutiner blir ett faktum i vardagen. Hur klarar du upp detta med fredagsmys, lördagsfest och söndagsmiddag?

• Veteran
    8081 inlägg
    5 april 2025 09:56

Som pensionärer går alla dagar på löpande band, helgen är inget speciellt. Det kan bli fest en tisdag och jag är jättedålig på att fixa det!

• På gång
    36 inlägg
    5 april 2025 10:22

Tack för att jag får vara med i gemenskapen ! Jag heter Marie och blir 65 år i höst. Jag har kämpat med min vikt så länge jag kan minnas eller kanske inte. Minns min 40-årsdag och då var jag smal. Köpt en kickstart vilket jag sedan ångrade. Nu är jag glad att jag har den och funderar och planerar hur jag ska lägga upp allt så det passar mina smaklökar som inte gillar nymodigheter! På måndag kör jag igång. Glad att jag inte körde igång direkt för det krävs lite mentala förberedelser. Tack än en gång. All kärlek och önskan om en fin helg !❤️

• Veteran
    8081 inlägg
    5 april 2025 12:39

Detsamma till dig! Välkommen!

• Veteran
    4094 inlägg
    6 april 2025 09:19
    Lingan60 skrev den 5 april 2025 10:22

Tack för att jag får vara med i gemenskapen ! Jag heter Marie och blir 65 år i höst. Jag har kämpat med min vikt så länge jag kan minnas eller kanske inte. Minns min 40-årsdag och då var jag smal. Köpt en kickstart vilket jag sedan ångrade. Nu är jag glad att jag har den och funderar och planerar hur jag ska lägga upp allt så det passar mina smaklökar som inte gillar nymodigheter! På måndag kör jag igång. Glad att jag inte körde igång direkt för det krävs lite mentala förberedelser. Tack än en gång. All kärlek och önskan om en fin helg !❤️

Hej och välkommen i gänget. Du tänker alldeles rätt med den mentala förberedelsen inför uppstarten..

Sen att alltid " ligga steget före" i matplaneringen...(säkert enklare med Kickstart, som jag aldrig testat) .

Varmt Lycka till...och håll oss uppdaterade om din resa. Pepp ✌️

• Mycket engagerad
    450 inlägg
    6 april 2025 12:55
    Bella50 skrev den 6 april 2025 09:19
    Lingan60 skrev den 5 april 2025 10:22

Hej och välkommen i gänget. Du tänker alldeles rätt med den mentala förberedelsen inför uppstarten..

Sen att alltid " ligga steget före" i matplaneringen...(säkert enklare med Kickstart, som jag aldrig testat) .

Varmt Lycka till...och håll oss uppdaterade om din resa. Pepp ✌️

Välkommen från mig också. Tack för att du delade med dig av dina tankar om att starta. Stor igenkänning där. 

• Veteran
    2752 inlägg
    6 april 2025 18:40

Jobbig vecka värk och svårt att planera mat 

Ska göra en bättre planering på maten och skriva upp vad jag äter 

Hamnade i socker träsket i igen och 

Det är bara att ta nya tag 

Träningen går sådär min reumatism är så tråkig värk och svårt att ens klä på sig själv 

• Mycket engagerad
    138 inlägg
    Redigerad: 6 april 2025 20:54

Nu har jag hoppat fram och tillbaka med olika matmenyer och ramlat tillbaks i gamla vanor mellan varven. Så nu tog jag tag i det och valt en färdig meny med LCHF/keto här på matdagboken. Ändrat lite så det passar alla i familjen smakmässigt.

Nu får det vara nog med slarv för mig, för min fibro håller på att värka sönder kroppen. Jag mår mycket bättre när jag sköter mig med LCHF.

Efter den här jobbiga vecka med dålig mat och tråkigheter så hoppas jag det blir lättare nästa vecka.

Jag vill skicka pepp till er alla och en härlig vår hälsning.😊

• Veteran
    2752 inlägg
    7 april 2025 10:31
    Vårroos skrev den 6 april 2025 20:54

Nu har jag hoppat fram och tillbaka med olika matmenyer och ramlat tillbaks i gamla vanor mellan varven. Så nu tog jag tag i det och valt en färdig meny med LCHF/keto här på matdagboken. Ändrat lite så det passar alla i familjen smakmässigt.

Jag har och fibro och även ra (reumatism)

Är det några speciella maträtter livsmedel du undviker som du märker att du mår sämre av ?

/Lena

Nu får det vara nog med slarv för mig, för min fibro håller på att värka sönder kroppen. Jag mår mycket bättre när jag sköter mig med LCHF.

Efter den här jobbiga vecka med dålig mat och tråkigheter så hoppas jag det blir lättare nästa vecka.

• Mycket engagerad
    138 inlägg
    Redigerad: 7 april 2025 13:42
    Lena444 skrev den 7 april 2025 10:31
    Vårroos skrev den 6 april 2025 20:54

Jag har och fibro och även ra (reumatism)

Är det några speciella maträtter livsmedel du undviker som du märker att du mår sämre av ?

/Lena

Jag har märkt att jag inte mår bra av kolhydrater, pasta, ris och potatis. Även socker och vetemjöl mår jag inte bra av. Brukar läsa på Birgitta Höglunds sida/blogg, hon har fibro och blivit bättre genom maten. Hon blandar Lchf och paleo. 😊