icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Chat Biggest Looser 2025

Veteran
8081 inlägg
26 december 2024 19:18

Här kan vi surra om vad vi vill.

• Utmärkt medlem
    860 inlägg
    11 april 2025 06:32

Babs mycket med mat är processad men allt är inte dåligt, jag äter rimmad lax men vet många reumatiker som inte kan äta rökt mat överhuvudtaget. Man få välja själv. Här är en bra sida att läsa om processad mat och ultraprocessad mat.

https://www.livsmedelsverket.se/livsmedel-och-innehall/tillagning-forvaring-hallbarhet/tillagning/ultraprocessad-mat

• På gång
    16 inlägg
    14 april 2025 15:21

Vad har ni för planer inför påsken? Inget speciellt här ännu, kanske grilla om det blir väder laugh

• Veteran
    8081 inlägg
    15 april 2025 16:08

Inga planer, blir det fint väder så blir det väl någon fika ute. Grilla är inget vi ägnar oss åt. I morgon hämtar vi matbeställning på Coop inkl godis. Har beställt Hummus, ska testa att bre det på macka. Har även beställt tahini, för att ha i egen hummus.  Kikärtsspad får bli marräng i en påskbakelse. På  påskafton tänker jag spela Bingolotto och vinna 1 eller 3 miljoner!

Sen har jag planerat veckan efter påsk med medelhavsmat enligt matdagboken.

GLAD PÅSK PÅ ER ALLA.

Hoppas att det anmäler sig några nya till Biggest Looser, vi är högst 28 nu och jag har satt 30 som tak. I morgon delas det ut vinst! Och startar en ny 4 --veckorsperiod!!

• Veteran
    4094 inlägg
    16 april 2025 22:36

Tack detsamma babs2.... Glad Påsk till dig och alla kämpar 🐓🐣🌷☀️🦃

• Veteran
    8081 inlägg
    17 april 2025 09:44
    Bella50 skrev den 16 april 2025 22:36

Tack detsamma babs2.... Glad Påsk till dig och alla kämpar 🐓🐣🌷☀️🦃

Tack detsamma Bella. Dina bilder är verkligen fina!

• Mycket engagerad
    367 inlägg
    19 april 2025 13:52

Till Babs och alla ni andra. Önskar er EN GLAD PÅSK.🐔🦆🐣🐤🐥💞

JÄTTETACK BABS för allt jobb under åren du lagt ner på mig/oss.  ❤️

Nu har jag nått min Målvikt -20 kg skrivit in min vikt varje vecka i  BL. Sakta men säkert nådde jag min målvikt på 10 månader. Ville inte gå för fort fram fick order av min Läkare att gå ner hade alldeles för högt kolesterol värden, ond rygg och fot . Så nu får jag hoppa av BL och tacka för denna tiden.  Dock stannar jag kvar i matdagboken och följer er. Nu börjar jobbet för mig att hålla min vikt. En Livsförändring som har börjat för mig.

Tack alla för denna tiden och Lycka Till .  heart

GLAD PÅSK FRÅN DODDA smiley

• Mycket engagerad
    450 inlägg
    25 april 2025 10:22

Jag har nu legat lågt ett par veckor på grund av min hälsa, men nu känns det bättre. Så nästa invägning finns jag nog med igen.

Tack för påskhälsningarna - de piggade upp min påsk heart

Grattis Dodda till ditt fina resultat - bra jobbat!

• Veteran
    8081 inlägg
    25 april 2025 19:49

Jag har problem av och till med datorn, men nu är jag på väg. Återkommer

• Veteran
    4094 inlägg
    30 april 2025 10:39

Jag har beslutat att hädanefter alltid rapportera in veckans bästa vikt. 

Jag tror det i såfall sätter mera fokus på att iaf försöka lätta nåt lite  till veckan efter.... Eller åtminstone hålla den  

Detta jojo-åkande upp och ner i vikt... Ibland upp till + 1 kg på ett dygn... drar bara ner min motivation att dra i bromsen ännu hårdare. Då tröstar jag min uppgivenhet istället ...och mackorna gör intåg på bred front  s. a. s.  Jag "blundar" hårt med båda ögonen... och lyssnar inte på den varnande rösten om att dra hårdare... Ja, ni vet...

Trevlig helg på er. Det är VÅR... 🌻🏵️🌹🥀🌺💐🌷🪻🌻

• Utmärkt medlem
    860 inlägg
    30 april 2025 10:48
    Bella50 skrev den 30 april 2025 10:39

Jag har beslutat att hädanefter alltid rapportera in veckans bästa vikt. 

Jag tror det i såfall sätter mera fokus på att iaf försöka lätta nåt lite  till veckan efter.... Eller åtminstone hålla den  

Detta jojo-åkande upp och ner i vikt... Ibland upp till + 1 kg på ett dygn... drar bara ner min motivation att dra i bromsen ännu hårdare. Då tröstar jag min uppgivenhet istället ...och mackorna gör intåg på bred front  s. a. s.  Jag "blundar" hårt med båda ögonen... och lyssnar inte på den varnande rösten om att dra hårdare... Ja, ni vet...

Trevlig helg på er. Det är VÅR... 🌻🏵️🌹🥀🌺💐🌷🪻🌻

Jag skrev en blogg 250331 där man rekommenderar att räkna ut snittet över en vecka. Här lämnar jag dagens vikt men i min tabell hemma räknar jag ut snittet torsdag till onsdag. Jag har ett spann mellan 0-2 kg under veckan, i mitt fall är det en tarmsjukdom som påverkar vikten.