icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Chat Biggest Looser 2025

Veteran
8185 inlägg
26 december 2024 19:18

Här kan vi surra om vad vi vill.

• Veteran
    8185 inlägg
    Redigerad: 24 september 2025 18:59

Har gjort skatteplanering för mig och sambon. För mig blir det kickstart bara jag följer planen. Matplanering förstås

• Veteran
    8185 inlägg
    Redigerad: 24 september 2025 19:00

Vilken dag!!! Började med vattenträning 45 min i 32 gradigt vatten med en instruktör jag inte träffat på förut. Hårt pass med mest nya rörelser för våra gamla kroppar. Blir det inte träningsvärk av detta så vet inte jag. Sen hem och åt lunch och sen ut på rullatorpromenad (läxa från Joint A-fysioterapeuten att ta en kort sådan varje dag. Idag gick rundan på 9 min, igår på 10. Sen iväg till ICA för att hämta ett paket och jag gick in med rullator för första gången på väldigt länge och köpte bla frukt. Sen var jag slut, lade mig en stund och sen var det dags för em-fika. Och nu blir det bara fingermotion på tangetbordet. Känns underbart att ha rört mig i alla fall.

• Veteran
    4134 inlägg
    22 oktober 2025 20:08

Halloj alla kämpar. Här inne var det stiltje kan man se.

JAG har inte heller varit här på länge.

Det händer inte så mycket på viktfronten för mig... Inte minus iaf...så är lite moloken, höstdeppig, trött och olustig.

Precis som varje höst... Så inget ovanligt.

Hur går det för er andra i ert NU?

Lycka till på er individuella resa ✌️

• Veteran
    1453 inlägg
    25 oktober 2025 23:39

Hej Bella o resten 😀

Nja går ingenstans kan man säga... Stått still sedan mitten på augusti, men är ändå tacksam för det och att det inte gått uppåt istället, för jag har inte ansträngt mig heller får jag lov att erkänna...

Varit väldigt mycket runt omkring mig, en "hemmasittande" tonåring, resor hit o dit till grannstaden o Akademiska sjukhuset för uppföljningar o behandlingar, nu börjat med metotrexat mot min psoriasis efter ljusbehandling hela våren som inte gjorde någon som helst skillnad 🤷 så provtagning varannan vecka för att ha koll så inte medicinen ställer till med andra rackartyg i kroppen, väldigt noga med täta uppföljningar.

Och sen medicineringen för min hypoglykemi går inte heller bra men även där har jag uppföljningsbesök hos både dietist o läkare i nov. På måndag vaccinering mot influensan o covid då jag pga medicinering tillhör riskgrupp.

Men annars är det bra 😂 man ska ju vara tacksam, och det är jag trots lite gnäll, vet ju att många har det mycket tuffare ❤️ 

Det blev en hel novell detta Bella 😅 hoppas din höstdepp släpper greppet snart, om en månad är det redan dags för adventtider, då blir det snabbt jul, nyår -sen går det mot vår igen 😅❤️ kram 🥰

• Veteran
    5201 inlägg
    27 oktober 2025 18:57

När väl de första 2 veckorna har gått så blir det lättare och lättare att hålla dieten. Problemet när det gäller beroendet är just när det är så skört att minsta lilla avvikelse kan få mig att trilla dit igen. Att förstå att det behövs en livslång förändring och inte en förändring under en period. Man slutar att röka, slutar med droger, slutar med alkohol men vi kan ju inte sluta äta. Nu så är jag så trött på min jojo-bantning och försöker omställa mig själv till en livslång förändring, och att det går att leva med små snesteg ibland utan att ge upp. Heja oss som kämpar på. Ett steg i taget !!!

• Veteran
    4134 inlägg
    Redigerad: 29 oktober 2025 08:27

Ge upp finns inte på kartan...och det finns nog ingen quick fix som håller i längden.

I media skrivs just nu om några "flaskor" där du tar ett sånt innehåll / dag... Och fullkomligt rasar i vikt... Utan biverkningar... Utan ändrad kost... Utan gym.... Såå enkelt säger dom. Säkert dyrt dessutom.

I reklamen visas många kändisar som tar medlet... bl. a CAROLA. Har ni sett nån av kändisarna live som smala ???

Jag tror detta är en AI konstruktion och inget annat. 

Detta ska, enl. reklamen vara tillverkat i Sverige.. och tom säljas på apotek 😮

Hur trovärdigt låter inte det? 

JAG tror inte på sådana sagor. (man har ju testat olika saker genom åren)

Detta måste väl premieras med NOBELpris isf.... Men inte ett ord om det på nyheterna. 

Vad anser ni?? 

• Veteran
    8185 inlägg
    29 oktober 2025 09:55

Man skulle vilja tro, men det s om låter för bra ärväl inte det.

• Veteran
    1270 inlägg
    29 oktober 2025 11:03

Hej alla,

Hösten har kommit.

Just nu med nästan klarblå himmel där solen ibland lyser klart för att sedan skyggt smyga in bakom ett moln.

Träden bjuder på en mustig färgkaskad eller ett nätverk av stammar. Vackert😁

Det var lite allmänt...

Personligen så är det si så där. Har varit sämre. Igår kväll vid läggning kom ett yrselanfall så tur jag hunnit sätta mig och påbörja färden mot kudden. För där hamnade jag snabbt och bjöds på en karusellfärd jag gärna varit utan.  
    Sommaren har varit jobbigt med värme, injektioner i ögonen och besök hos ögonläkaren för olika kontroller i samband med ögoninflammation pga läkemedlet som injicerats och jag inte tålde. Jag har haft frikort sedan strax efter årsskiftet, tur det. Men nu är det slut. Det har blivit lite tröstätande nu och då. Så upp och ner som vanligt. 

Jag har tappat gnistan . Måste försöka få lite ordning på tillvaron här hemma. Så jag kan ägna mig åt mig själv på,ett bättre sätt. 
    -

Slutgnällt för denna gång - hoppas jag blir på bättre humör till nästa gång.

Till Er Alla önskar jag en GOD VECKA med bra val och bra resultat ❣️

• Veteran
    4134 inlägg
    29 oktober 2025 13:06
    52Stinas skrev den 29 oktober 2025 11:03

Hej alla,

Hösten har kommit.

Just nu med nästan klarblå himmel där solen ibland lyser klart för att sedan skyggt smyga in bakom ett moln.

Det var lite allmänt...

Personligen så är det si så där. Har varit sämre. Igår kväll vid läggning kom ett yrselanfall så tur jag hunnit sätta mig och påbörja färden mot kudden. För där hamnade jag snabbt och bjöds på en karusellfärd jag gärna varit utan.  
    Sommaren har varit jobbigt med värme, injektioner i ögonen och besök hos ögonläkaren för olika kontroller i samband med ögoninflammation pga läkemedlet som injicerats och jag inte tålde. Jag har haft frikort sedan strax efter årsskiftet, tur det. Men nu är det slut. Det har blivit lite tröstätande nu och då. Så upp och ner som vanligt. 

Jag har tappat gnistan . Måste försöka få lite ordning på tillvaron här hemma. Så jag kan ägna mig åt mig själv på,ett bättre sätt. 
    -

Den karusellfärden berodde troligtvis på kristsllsjuka / lägesyrsel...och uppkommer när kridtallerns i örat "hoppar ur led". Har det då och då. Väldigt otrevligt. Jag gör egenvård tills det går över och kristslkern

• Veteran
    4134 inlägg
    29 oktober 2025 13:08
    52Stinas skrev den 29 oktober 2025 11:03

Hej alla,

Hösten har kommit.

Det var lite allmänt...

-

Den karusellfärden berodde troligtvis på kristsllsjuka / lägesyrsel...och uppkommer när kridtallerns i örat "hoppar ur led". Har det då och då. Väldigt otrevligt. Jag gör egenvård tills det går över och kristallerna kommer i läge igen. Är det första gången... Så googla.

Hoppas det blir bättre👌