icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Avslutad Chatt Biggest Looser höst 2023

Veteran
8081 inlägg
31 augusti 2023 12:52

Här surrar vi.

Ursäkta dröjsmålet, det blev tjorvigt med start och avslutning samma vecka  och dessutom saknar jag viktfrån flera

Liltes var inne på matdagboken senast 19/7

Nira74 var inne på matdagboken senast 29/6,,

Sötbiten var inne på matdagboken senast 23/8

Yummvar inne på matdagboken senast 29/8

Matmaja och Piaan55 var inne på matdagboken senast 31/8

Jag ger de 3 sistnämnda chans att komma in med vikt eftersom det varit så tjorvigt, kanske är det så att jag missad dem, Har någon av er andra sett deras vikter?????

• Veteran
    2322 inlägg
    10 oktober 2023 09:16

tänk inga möbler in än. 

• Veteran
    8081 inlägg
    10 oktober 2023 12:18

Nu har jag varit på ögonundersökning. Det började inte bra sjuktransporten som skulle komma 7.45 hade inte kommit 7.50. När jag  ringde fick jag veta att patienten före mig strulat. telefonisten skulle kolla och jag skulle vara kvar på linjen, men samtalet bröts plötsligt. Försökte ringa upp ,em ha,nade som nr 7. Som tur var var sambon och bilen hemma och ställde upp. Under resan ringde jag och avbokade sjuktransporten, men inte hemresan. Kom fram 3 min för sent. Undersökningen gick bra och jag blev uppsatt på lista för gråstarroperation på mitt högra öga.

Var klar 9.15 och eftersom, hemresan var bokad till 955 ringde jag för att kolla om de kunde komma tidigare. Blev jag förvånad när det inte fanns någon bokning? Honkunde skicka en bil 9.35 och det fungerade ! Nu är jag jättetrött!

• Mycket engagerad
    333 inlägg
    10 oktober 2023 12:59

Skönt Babs2 att det gick bra.Skönt att det är gjort. Sjuktransporter är nog lika illa i hela landet tyvärr. Gäller att vara frisk om man blir sjuk :) Vila nu <3

• Veteran
    4094 inlägg
    11 oktober 2023 07:48

Jobbigt med sånt "strul" ju äldre man blir, är min erfarenhet.

• Veteran
    4094 inlägg
    11 oktober 2023 08:00

Min viktvecka... Som jag varit ganska nöjd med tills i måndags... och inte hjälpte det att jag drog i handbromsen... 🙄😬 Orsak kan vara det tunga trädgårdsarbetet vi gjort i 2 dagar.

Musklerna har fått jobba rejält med sten, jord & spade... Så inte beror det på att jag ätit mera... för det har jag inte hunnit med....+0,6..... bara att gilla läget.

Prinsen går nu självmant upp på sin klättervägg... 🙏.. t.o.m utan "muta" med godis 😊✌️. 

• Veteran
    8081 inlägg
    11 oktober 2023 09:27

Igår bestämde vi att ta hjälp med att rensa  mellan stenplattorna på infarten och vår favorit ställer upp på det +  beskärning av vårt pryydnadsäppelträd ,ed kort varsel. Underbart!

• Veteran
    1244 inlägg
    11 oktober 2023 11:49

Babs,

av egen erfarenhet vet jag att Färdtjänsttransport kan bli ett riktigt äventyr!
    - Kommer, kommer ej bl.a.  !

-Åka runt och lämna el hämta folk tar både tid och ork. 

Det är planeringen som felar.  När en bil ska köra på orimligt kort tid mellan två punkter så faller det. Stackars chaufförer!

Starroperation- det jobbigaste är allt droppande efteråt. Men jag var hypernervös vid op av båda ögonen, ej samtidigt. 
    Ngn satt och höll mig i handen hela tiden. Så det gick bra med allt. Lycka till m op!

• Veteran
    2322 inlägg
    11 oktober 2023 13:17

jag tycker de var en lätt operation (gråstarr)  Några år sen nu. Jag har troligen gått i väggen vill bara sova äter bara fel,inget lagat mål bara snabba saker.. Så nu är de illa här. Möbler står kvar ut,inget blir gjort inne. De värsta är att "gubben är lika" de han gör är ta in ved.  Men han har sina problem med sjukdommar.  Så de är inte lätt nu. De var länge sen de var lätt.  Men de finns inget val nu. 

• Veteran
    8081 inlägg
    11 oktober 2023 19:22

Färdtjänst har fungerat nästan perfekt, hellre ett par minuter tidig än sen. Det som inte funkade härom dagen var en sjukresa. Jag funderar på hur jag ska framföra min irritation till regionen.

• Veteran
    1244 inlägg
    11 oktober 2023 21:18
    babs2 skrev den 11 oktober 2023 19:22

Färdtjänst har fungerat nästan perfekt, hellre ett par minuter tidig än sen. Det som inte funkade härom dagen var en sjukresa. Jag funderar på hur jag ska framföra min irritation till regionen.

Hos oss är Färdtjänst och sjukresor samma utövare. Bokning via samma telnr, samma bilar som kommer. Färdtjänst kanske man ska till affären, sjukresor har bestämd tid så det är ju viktigt att det fungerar❣️