Här surrar vi.
Ursäkta dröjsmålet, det blev tjorvigt med start och avslutning samma vecka och dessutom saknar jag viktfrån flera
Liltes var inne på matdagboken senast 19/7
Nira74 var inne på matdagboken senast 29/6,,
Sötbiten var inne på matdagboken senast 23/8
Yummvar inne på matdagboken senast 29/8
Matmaja och Piaan55 var inne på matdagboken senast 31/8
Jag ger de 3 sistnämnda chans att komma in med vikt eftersom det varit så tjorvigt, kanske är det så att jag missad dem, Har någon av er andra sett deras vikter?????
jag tycker de var en lätt operation (gråstarr) Några år sen nu. Jag har troligen gått i väggen vill bara sova äter bara fel,inget lagat mål bara snabba saker.. Så nu är de illa här. Möbler står kvar ut,inget blir gjort inne. De värsta är att "gubben är lika" de han gör är ta in ved. Men han har sina problem med sjukdommar. Så de är inte lätt nu. De var länge sen de var lätt. Men de finns inget val nu.
Pralin...finns det ingen hjälp att få för sådana saker...någon seniorservice som kommer hem....Hushållsnära tjänster ...Veteranpoolen....om du inte kan be nåt av barnbarnen att göra ett ryck inför vintern ? ...
Det stressar i onödan sånt där man " borde"....
Pralin,
håller med Bella - kolla upp med kommunen om det finns ngn hjälp. Min kommun har fixarservice, den kostar / kostade inget- allt kan ju ändras. Material fick man stå för själv. Byta glödlampor tex. Pappa pratade om det , blev aldrig av sedan för hemtjänsten satte dit lampan
och bytte även till julgardinerna pappa strukit. Kanske ngn åldersgräns?
lyssna med kommunen!
jag förstår om det tar emot att be barn/barnbarn om hjälp. Känner samma här. De har fullt upp med sitt.
hoppas det ordnar sig till det bästa❣️
Jag klarade mig torrskodd på morgonens promenad. En i mitt tycke ganska rask promenad. Fast det slank än hit och än dit, balansen är inte alls bra , hade bungystavarna med som lite stöttning. Klarade mig ifrån diket iaf!
Molnen på himlen har skingrats så solen lyser. Det blåser väldigt mycket. Mannen körde ner lövtäcket med gräsklipparen i går fm.
I morse var mattorna täckta igen. Regnat mkt i natt. Har inget behov av vattenfyllda tunnor längre.
Inget m å s t e hägrar i helgen. Bara ett antal BÖR!
ok, det som blir det blir- hoppas svärsonen kommer inom och hjälper mig med Robban och wi-fi .jag har gjort så långt jag vågar!
HA EN BRA HELG ❣️🌞
igår kom möbler in .Vi hjälptes åt körde på skottkärra. Jag med krycka men nu är de inne. Ska kolla om de finns "fixartjänster" De är inte aktuellt än, De kommer nog inte före januari och river upp golv på undervåningen.
Pralin,
låter gott att höra ni fått in utemöblerna.
hoppas vi inte råkat slänga "mössan" till våra när vi röjde vinden i en container.
Må gott❣️
Heja Veterankraft! Igår fick vi vårt prydnadsäppelträd beskuret och mellanrummet mella plattorna på infarten rensade! Har nog inte varit så snyggt sen husen byggdes för nästan 40 år sedan.
Babs, det låter härligt!
oj vad de känns jobbigt att inte kunna gå ordentligt,så de är rollator inne nu med. Maten är de sämre med har ingen matlust. Och de är inte bra för de blir fel saker. Vet inte hur jag ska vända skuttan. Jag har mycket jobba med gällande maten,
Söndag natt vaknade jag av att C-papen väsnades. Läste instruktionsboken men hittade inget om ljud. Lät den stå avslagen ett dygn och testade alla möjliga inställningar, men tji lösning. Idag ringde jag sömnapnemottagningen och jag ska en kallelse och apparaten utbytt. Trodde i min enfald att jag skulle få komma idag. Det gick hyfsat att sova i natt men jag saknat den.
Hej...det blev en "dålig" vecka matmässigt ...OCH viktmässigt....men bra på andra sätt...då jag träffat min dotter bl.a. F.ö har jag mycket i huvudet...och där är det inte "tomt" iaf... på gott & ont.
Önskar er alla en bra dag i livet. Här har lovats SOL idag