icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Avslutad Chatt Biggest Looser höst 2023

Veteran
8081 inlägg
31 augusti 2023 12:52

Här surrar vi.

Ursäkta dröjsmålet, det blev tjorvigt med start och avslutning samma vecka  och dessutom saknar jag viktfrån flera

Liltes var inne på matdagboken senast 19/7

Nira74 var inne på matdagboken senast 29/6,,

Sötbiten var inne på matdagboken senast 23/8

Yummvar inne på matdagboken senast 29/8

Matmaja och Piaan55 var inne på matdagboken senast 31/8

Jag ger de 3 sistnämnda chans att komma in med vikt eftersom det varit så tjorvigt, kanske är det så att jag missad dem, Har någon av er andra sett deras vikter?????

• Veteran
    4094 inlägg
    Redigerad: 29 september 2023 19:48

Tack för att DU ändå orkat "jobba" med resultaten . 🙏💐

• Veteran
    8081 inlägg
    1 oktober 2023 15:34

Vi är nu 30 deltagare och det får bli maxantalet. Piaan55 vill ha uppehåll till december, men då jag har folk som väntar på att få vara med kan jag inte lova henne plats.

Socialen har inte lämnat vikt på 4 veckor och åker ut om hon inte tar tag i sig nu!!!!

Jag har blivit hårdare nu, då jag känner att 30 deltagare får räcka.

• Veteran
    4094 inlägg
    Redigerad: 1 oktober 2023 20:18
    babs2 skrev den 1 oktober 2023 15:34

Vi är nu 30 deltagare och det får bli maxantalet. Piaan55 vill ha uppehåll till december, men då jag har folk som väntar på att få vara med kan jag inte lova henne plats.

Socialen har inte lämnat vikt på 4 veckor och åker ut om hon inte tar tag i sig nu!!!!

Det gör du alldeles rätt i yes Hoppas du känner dig piggare nu...

• Veteran
    2322 inlägg
    2 oktober 2023 15:06
    Bella50 skrev den 1 oktober 2023 20:18

Det gör du alldeles rätt i yes Hoppas du känner dig piggare nu...

där håller jag med bella kram

• Veteran
    4094 inlägg
    4 oktober 2023 07:58

När man ändå är nöjd... 

med dagens siffror ✌️ för efter vår lilla resa, vägde jag 1,2 kilo mera än idag... So why not 🤔

Jag har fått kvitto på att det går... om man skärper sig.. 🙏

Dagens ordspråk / citat från min almanacka. Håll tillgodo....och lycka till ni andra ✌️

• Veteran
    1244 inlägg
    4 oktober 2023 08:53

Gomorron Babs- skönt du har piggnat till igen😁

Gomorron alla vi andra här🤗

- fundering: jag tycker det är bra att Babs nu tydligt har satt ner foten❗️inser också att nu får jag se till att skärpa mig

Det minsta jag kan göra som deltagare i denna utmaning är att se till så kommunikationen fungerar. Lämna vikten i tid. 
    meddela vår administratör/ lagledare Babs när jag av någon anledning inte kan lämna en vikt. 
    bisst det är inte roligt när det står still och än sämre när det börjar gå uppåt.  Då vet jag av egen erfarenhet att det kan vara lätt att smyga under radarn med att inte har kunnat väga sig. Jag gör inte så nu, det är ju jag själv som drabbas, blir lurad av mig själv. 

Så om jag , som idag, fastnat på vågen ( trots både ner och upp under veckan. Så får jag acceptera och lämna ut.  Är batterierna slut så är de. 
    Och frisersalongen har stängt för mig nu. Bara raka lockar🌞

denna onsdag ser ut att bli fin- solen skiner, himlen är blå, träden har alltmer färger på de löv som ibland i sjok seglar ner.

Ha en fin höstdag alla och njut av NU🤗❣️

• Mycket engagerad
    333 inlägg
    4 oktober 2023 09:06
    52Stinas skrev den 4 oktober 2023 08:53

Gomorron Babs- skönt du har piggnat till igen😁

Gomorron alla vi andra här🤗

- fundering: jag tycker det är bra att Babs nu tydligt har satt ner foten❗️inser också att nu får jag se till att skärpa mig

Det minsta jag kan göra som deltagare i denna utmaning är att se till så kommunikationen fungerar. Lämna vikten i tid. 
    meddela vår administratör/ lagledare Babs när jag av någon anledning inte kan lämna en vikt. 
    bisst det är inte roligt när det står still och än sämre när det börjar gå uppåt.  Då vet jag av egen erfarenhet att det kan vara lätt att smyga under radarn med att inte har kunnat väga sig. Jag gör inte så nu, det är ju jag själv som drabbas, blir lurad av mig själv. 

Så om jag , som idag, fastnat på vågen ( trots både ner och upp under veckan. Så får jag acceptera och lämna ut.  Är batterierna slut så är de. 
    Och frisersalongen har stängt för mig nu. Bara raka lockar🌞

denna onsdag ser ut att bli fin- solen skiner, himlen är blå, träden har alltmer färger på de löv som ibland i sjok seglar ner.

Ha en fin höstdag alla och njut av NU🤗❣️

Håller helt med. Tycker du är fantastisk Babs2 som roddar runt våra vikter och fixar i diagram. Det minsta jag kan göra är att skicka in min vikt eller informera att det inte fungerar nu. Sedan är det ju så att ibland går det ner ibland upp. Livet kommer emellan. Vi är bara människor. Ha det gött :)

• Veteran
    8081 inlägg
    4 oktober 2023 10:34

Tack för medhåll i mitt agerand!Jag har funderat mycket på hur jag skulle göra, men tack ni har stärkt mig! Jag är ju inte mer än människa jag heller och lockasobland av att hoppa över en rapport. Men vad hjälper det om jag gör det? Ha en bra kanelbulledag med eller utan bullar 

• Veteran
    8081 inlägg
    4 oktober 2023 12:01

Hur gör ni med kanelbullar idag? Vi har inga hemma men jag funderar på att göraen smördegsplatta jag har i frysen.

• Utmärkt medlem
    868 inlägg
    Redigerad: 4 oktober 2023 14:45

Här ska det bli kanelbulle idag, men bara en! 🙂 Jag tycker det är lite trevligt med sådana "traditioner", men det får räcka med en.