icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Avslutad Chatt Biggest Looser höst 2023

Veteran
8081 inlägg
31 augusti 2023 12:52

Här surrar vi.

Ursäkta dröjsmålet, det blev tjorvigt med start och avslutning samma vecka  och dessutom saknar jag viktfrån flera

Liltes var inne på matdagboken senast 19/7

Nira74 var inne på matdagboken senast 29/6,,

Sötbiten var inne på matdagboken senast 23/8

Yummvar inne på matdagboken senast 29/8

Matmaja och Piaan55 var inne på matdagboken senast 31/8

Jag ger de 3 sistnämnda chans att komma in med vikt eftersom det varit så tjorvigt, kanske är det så att jag missad dem, Har någon av er andra sett deras vikter?????

• Veteran
    4094 inlägg
    Redigerad: 13 september 2023 17:34

Babs2 .. 

Jodu, olyckan kan vara framme snabbt...😮

Hoppas det "gick bra" efteråt också.

Adrenalinet gör väl att man inte känner smärta i starten. 

• Veteran
    8081 inlägg
    14 september 2023 10:59

Veckans resultat finns nu på vikttråden!

• Veteran
    8081 inlägg
    14 september 2023 11:00
    Bella50 skrev den 13 september 2023 17:34

Babs2 .. 

Jodu, olyckan kan vara framme snabbt...😮

Hoppas det "gick bra" efteråt också.

Adrenalinet gör väl att man inte känner smärta i starten. 

Hade lite känningar i höger knä och höft igår, men det känns battre idag, lite ömt i höften men inget katastrofalt!

• Veteran
    2322 inlägg
    14 september 2023 11:31

ja de går fort när de händer. Här är de säkrats med rollater eller krycka. Men inte vid dush då får man sitta på pall. Försiktigt ta sej fram till handduk. Jag har så svårt få till min gång,Men tur man kan sitta göra lite saker.smiley

• Veteran
    8081 inlägg
    Redigerad: 15 september 2023 14:38
    pralin skrev den 14 september 2023 11:31

ja de går fort när de händer. Här är de säkrats med rollater eller krycka. Men inte vid dush då får man sitta på pall. Försiktigt ta sej fram till handduk. Jag har så svårt få till min gång,Men tur man kan sitta göra lite saker.smiley

Här används rullator ute, käpp inne och bräda över badkaret vid dusch men det var en "kuse" som störde mig.  När jag virat in mig i badlakanet efter att ha fått upp fötterna ur karet fick jag syn på en tvestjärt som tänkte smita in under tvätthon. Instintivt fick jag tag på mitt "mordvapen", hållaren för extra toarullar, som står på en platta. Den använder jag som mordredskap till tvestjärtar och silverfiskar- Jag mosade tvestjärten och glömde tydligen bort att jag inte hade något att stödja mig på och for i golvet med höger ben under mig. Trodde ett ögonblick att jag brutit något men efter en stund kändes det bättre- sambon kom med telefonen och jag ringde 112 och efter en stund kom räddningstänsten med 2 stiliga grabbar, lyfte mig i armhålorna i all min nakna prakt. kollade att jag kunde stå och sen for de,

Undrar om de sett en sådan fläskig kvinna? Rena rama Venus från Willendorff.

• Veteran
    2322 inlägg
    15 september 2023 10:22
    babs2 skrev den 14 september 2023 17:11
    pralin skrev den 14 september 2023 11:31

Här används rullator ute, käpp inne och bräda över badkaret vid dusch men det var en "kuse" som störde mig.  När jag viratin mig i badlakanet efter att ha fått upp fötterna ur kare fick jag syn på en tvestjärt som tänkte smita in under tvätthon. Instintivt fick jag tag på mitt "mordvapen", hållaren för extra toarullar, som står på en platta. Den använder jag som mordredskap till tvestjärtar och silverfiskar- Jag mosade tvestjärten och glömde tydligen bort att jag inte hade något att stödja mig på och for i golvet med höger ben under mig. Trodde ett ögonblick att jag brutit något menefter en stund kändes det bättre- sambon kom med telefonennoch jag ringde 112 och efter en stund kom räddningstänsten med 2 stiliga grabbar, lyfte mig i armhålorna i all min nakna prakt. kollade att jag kunde stå och sen for de,

Undrar om de sett en sådan fläskig kvinna? Rena rama Venus från Willendorff.

du dom är nog vana se de mesta. Ha en bra dag 

• Veteran
    4094 inlägg
    19 september 2023 07:50

Babs2... 

Tack för dagens första 🤣🤣

Jag är väldigt  pryd och skulle nog vägrat att bli upplyft i min nakenhet.😬🙄😮

Enveten dessutom... 😁

Gott att du ff är "hel" ✌️

• Veteran
    2322 inlägg
    19 september 2023 08:39

vakna i natt jätte ont i fotleden ända upp till knät. Är de atros eller ?Så nu är de rollator inne med. Jag blir så less att de hela tiden är nåt,som jag inte vill ha. Får se vad hjärtläkaren säger i morgon,blir väl att "gubben" får köra mej in.   Kart kan ju vara bättre i morgon.  Nu mitt kaffe.

• Veteran
    8081 inlägg
    19 september 2023 09:59

Knappast dygn efter gråstarroperationen kvittrar sambon laugh och berättar vad och hur han ser. Skavet som han kände igår är borta.

• Veteran
    2322 inlägg
    19 september 2023 10:10
    babs2 skrev den 19 september 2023 09:59

Knappast dygn efter gråstarroperationen kvittrar sambon laugh och berättar vad och hur han ser. Skavet som han kände igår är borta.

jag tycker att gråstarrs operation gick smidigt .Är några år sen nu.