icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Avslutad Chatt Biggest Looser höst 2023

Veteran
8081 inlägg
31 augusti 2023 12:52

Här surrar vi.

Ursäkta dröjsmålet, det blev tjorvigt med start och avslutning samma vecka  och dessutom saknar jag viktfrån flera

Liltes var inne på matdagboken senast 19/7

Nira74 var inne på matdagboken senast 29/6,,

Sötbiten var inne på matdagboken senast 23/8

Yummvar inne på matdagboken senast 29/8

Matmaja och Piaan55 var inne på matdagboken senast 31/8

Jag ger de 3 sistnämnda chans att komma in med vikt eftersom det varit så tjorvigt, kanske är det så att jag missad dem, Har någon av er andra sett deras vikter?????

• Veteran
    1244 inlägg
    12 september 2023 19:24

Imorgon är det dags igen!

• Mycket engagerad
    105 inlägg
    12 september 2023 23:22

Har blivit att ja vägt mig för mycket o fått plus istället för minus o tappat motivationen att fortsätta o fuskat med kost o motion. Ger upp alldeles för lätt känner jag. Därför behöver jag en paus från vågen o komma in i bättre vanor... 

Tack för förståelsen och att ja kan stanna kvar på listan... Kommer meddela vikt 3 oktober. 

• Veteran
    2322 inlägg
    13 september 2023 09:24

går så där för mej,men jag vet orsaken. Men jag ska kämpa på endå,Finns bara två val antingen hoppa i ån eller försöka framåt. heartsmiley

• Mycket engagerad
    138 inlägg
    13 september 2023 09:31

Idag blir det surt vid vägningen. Ramlade dit pga det var jobbigt runt omkring mig. Blev 4 dagar med felätande. Nu blir det nya tag igen. Måste komma på andra saker än äta när det blir jobbigt.

• Veteran
    8081 inlägg
    13 september 2023 12:05

Batterierna i vågen hade tagit slut, fanns inga nya hemma. Jag tar mig friheten att väga mig i morgon bitti.

• Veteran
    8081 inlägg
    13 september 2023 12:23

Igår tabbade jag mig rejält. När jag duschat och fått upp fötterna på golvet fick jag syn på en kusen som marscherade snabbt in under diskbänken. Jag brukar "mosa" kusar och silverfiskar med hållaren för extra  toarullar, fick tag på den och mosade kusdjä.. och i samma sekund tappade jag balansen och satt naken på golvet med ett knä som kändes mystiskt. Jag kommer inte upp och sambon orkar inte "baxa" upp mig så jag ringde 112. Många frågor blev det och jag kände efter men knäet kändes bra. Efter många diskussioner på andra sidan tråden bestämdes det att räddningstjänsten skulle rycka ut. Det tog lite tid, men till slut kom 2 starka grabbar, som, lyfte i varsin arm och vips stog jag på mina fötter. Underbar känsla! 

Att det ska vara så svårt att gå ner i vikt !!!!

• Veteran
    1244 inlägg
    13 september 2023 13:18

Babs, känner med dig. Både när fläsket  dråsade i golvet och att inte kunna komma upp. 

När ambulansen kom här med 2 späda tjejer så hade jag inte stora förhoppningar. Att ta i armarna är inte bra,

Den ena axeln gör väldigt ont, väldigt lätt. De skickade iväg gubben att hämta största/längsta badlakanet.

Med hjälp av det under bröst/mage lyckades vi få upp mig på fötter igen. Så visst är det knepigt ibland.

Hoppas nu bara att det inte blir några biverkningar av äventyret❣️

• Mycket engagerad
    101 inlägg
    13 september 2023 13:29

-0,5 idag, är ganska nöjd. Mest nöjd är jag över att jag har ringt kirurgen för att tacka nej till en GBP, vill klara det här själv. Just nu flyter det på bra med maten och jag har kommit igång med träningen. Hoppas jag har pannben nog att stå emot när suget kommer.

• Utmärkt medlem
    702 inlägg
    13 september 2023 15:13
    babs2 skrev den 13 september 2023 12:23

Igår tabbade jag mig rejält. När jag duschat och fått upp fötterna på golvet fick jag syn på en kusen som marscherade snabbt in under diskbänken. Jag brukar "mosa" kusar och silverfiskar med hållaren för extra  toarullar, fick tag på den och mosade kusdjä.. och i samma sekund tappade jag balansen och satt naken på golvet med ett knä som kändes mystiskt. Jag kommer inte upp och sambon orkar inte "baxa" upp mig så jag ringde 112. Många frågor blev det och jag kände efter men knäet kändes bra. Efter många diskussioner på andra sidan tråden bestämdes det att räddningstjänsten skulle rycka ut. Det tog lite tid, men till slut kom 2 starka grabbar, som, lyfte i varsin arm och vips stog jag på mina fötter. Underbar känsla! 

Att det ska vara så svårt att gå ner i vikt !!!!

Nyfikna jag undrar så vad kusar är? wink

• Mycket engagerad
    399 inlägg
    Redigerad: 13 september 2023 15:32

babs2 känner igen mig så väl men sist jag satte mig på arslet här hemma så lyckades jag ta mig upp med stöd sv rejäla möbler men det var inte lätt men envisheten vanna men fy bubblan i vintras då det blev 3 räddningsförsök av snälla människor ute i snöyran.

Jag funderade också på vad kusar är?