icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Avslutad Chatt Biggest Looser höst 2023

Veteran
8081 inlägg
31 augusti 2023 12:52

Här surrar vi.

Ursäkta dröjsmålet, det blev tjorvigt med start och avslutning samma vecka  och dessutom saknar jag viktfrån flera

Liltes var inne på matdagboken senast 19/7

Nira74 var inne på matdagboken senast 29/6,,

Sötbiten var inne på matdagboken senast 23/8

Yummvar inne på matdagboken senast 29/8

Matmaja och Piaan55 var inne på matdagboken senast 31/8

Jag ger de 3 sistnämnda chans att komma in med vikt eftersom det varit så tjorvigt, kanske är det så att jag missad dem, Har någon av er andra sett deras vikter?????

• Veteran
    4094 inlägg
    5 oktober 2023 07:31

Nej, vi "firar" inte alla dessa "dagar" av olika slag.

Just bullar är inte nån favorit i alla fall , så här blev det ingen. 

Mackor däremot är " livsfarligt gott"....

• Veteran
    2322 inlägg
    5 oktober 2023 10:10

visst är bullar gott,blir för mycket av de goda, Men nån bulle blev de inte men några skorpor.

• Veteran
    1244 inlägg
    5 oktober 2023 10:39

Vi hade bestämt att "unna" oss nybakade kanelbullar fr affärens bageri. Till kaffet efter lunchen som är sista kaffet för dagen.

De hade haft strykande åtgång från öppning kl 07. Så mannen kom hem med färdiga bullar fr frysen ist. Nästan ok men inte riktigt! 
    klämde ner en skorpa också, för tröst!

Allra helst hade jag velat ha en macka: danskt rågbröd m massa fröer i, ( en halva räcker) Bregott, salladsblad och ovanpå det ngt gott plus grönsaker. Eller rostebröd, Bregott, ingefärsmarmelad och ost. Det händer ibland.  Svårt att låta bli om det väl börjats.

Leksandsknäcke m ngt på är också bra.  Smörgåsar är min stora fiende, har alltid varit!

efter en regnig natt skiner nu solen. Hoppas på uppehåll lite i em så det torkat upp och vi kan ut en liten stund i trg. 

BRA IDAG- gympade med Sofia, nästan hel vägen. Det gick bra. Tänk om jag kunde få in det varje dag. Finns ju på play tror jag.

En fin torsdag till alla❣️

• Veteran
    2322 inlägg
    6 oktober 2023 11:03

oj vad de regnar och möbler står ute,får se om de kommer in i år. Jag kan ju inte göra så mycket när man har rollator eller kryka. Gubben med är inte i bästa form,men de brukar lösa sig. Tänk fredag igen. Nu har jag haft ont i höger höft jumske en tid får se vad som händer med de.  Tänk de ska hela tiden va nåt som stör.

• Mycket engagerad
    333 inlägg
    6 oktober 2023 11:14

Vilka fantastiska blommor du har pralin. Gröna fingrar. Så trist när inte kroppen hänger med som man vill. Jag har en taskig axel. Vi får träna på och hoppas att det blir bättre :) eller operation, som för min del.

Önskar dig i alla fall en trevlig helg

• Veteran
    8081 inlägg
    6 oktober 2023 22:28

Nu har jag cyklat 10 min på min motionscykel. Det var evigheter sedan, men nu ska det bli en vana! Hur ofta har jag tänkt det? Fast då har jag bara tittat på cykeln. Måste dock försöka fixa lutningen på sadeln.

Trevlig helg!

• På gång
    42 inlägg
    Redigerad: 7 oktober 2023 12:53

Jag har äntligen fått till träningen. Går 4-5 ggr/vecka till gymmet sedan en månad. Men maten... framför allt på helgerna unnar jag mig långt mer än jag förbrukar så vikten står still eller går t o m upp trots att jag ligger på BMI runt 30 och har xl i kläder. Får inte till det. Har nu en teori om att alkoholen kan vara boven i dramat och kör #soberoctober för att testa mig fram. 

• Veteran
    1244 inlägg
    8 oktober 2023 08:43

Pralin,

Så fint det blommar hos dig, vackert!

De utemöbler vi hade fram till förra våren var stora,bekväma,stadiga och oerhört tunga.

I början sattes de upp på vinden av oss själva, sedan fick vi ta hjälp av barnen.

De sista åren hade vi en jättepressening att svepa in i. Funkade men vi blev irriterade.

förrförra hösten sa vi när vi knutit sista knuten Vi hade bestämt tidigare att dettas sista säsongen med de möblerna- och glömt bort det!

När våren nalkades tittade vi runt och provsatt och hittade ett perfekt erbjudande på nätet. En grupp vi provat och ok plus mkt, mkt billigare
    och en mössa till, bara att hälla över. 
     Vilken skillnad i jobb- så oerhört smidigt. Möblerna är lätta, bekväma ( 2 kan ligga o sussa) lätta extrastolar  . Har inte satt på mössan än men det blir väl snart. Bara att lyfta av om vi ska ha glöggträff ute när barnbarnets pojkvän kommer från America. 
    Dessa utemöbler ska helst hänga med resten av livet. Eller iaf så länge vi bor kvar här.

Pralin, njut av dina fina blommor ❣️

• Veteran
    1244 inlägg
    8 oktober 2023 09:11

SÖNDAG MORGON

uppe kl 05, utetemperatur  - 0,6˚❗️klockan 0715 ca gick jag ut, m långkappa, mössa. 1˚.

fick ihop em liten mugg med hallon. Gudars vad kallt men måste ju ta tillvara när det efter flera årblivit lite ordentligt med bär. Så gott till den grekiska yoghurten. 
    gräsmattorna lyste vita, dags att leta fram broddarna. Förmodligen blir det verkligen att leta! Har märkt att sedan vindsröjningen i våras så finns ingenting där det var förut. 
    i em är det fotboll. På tv tack och lov!

Nu skiner solen, blåser väldigt mkt. Gått upp till 7 ˚ nu. Blir en fin dag. 
    Imorgon mellan 7-9 kommer sotaren på brandskyddskontroll. Stege upp, murstocken fri för besiktning. Så lite att förbereda. 

Ska göra biffar idag. Då blir det lite färdigt att frysa ner. Drygar ut köttfärsenmedlite riven morot så blir drtlite extra, både i smak och mängd.

Fadt just nu känns det som om jag behöver tillbringa dagen med arm dryck, vantar och skinntossor. Iskall inifrån efter bärplocknigen

,

FORTSATT TREVLIG SÖNDAG🤗

• Veteran
    2322 inlägg
    8 oktober 2023 09:41

inga möbler in i går. Får se idag. Hoppas de är sista gången de åker in o ut. DE VAR INTE SÅ HÄR DE SKULLE BLI     Nu får man hoppas på våren igen.Nu kaffet