Veteran
1682 inlägg
Är det några som vill hänga med på dagspromenad Tänker börja imorgon och gå Häng på!!! Fyll i tiden Får vi se hur många timmar vi gått varje vecka
Jag är med dig!!!
biggan1e, jag har en kollega som blivit mycket bättre, nästan blivit av med sin atros, sedan hon började träna regelbundet på gym. Hon har fått styrkeövningar som stärker kroppen, alltså inte för att bygga muskler utan för att hålla igång. Hon är så otroligt glad över att ha fått sånt resultat. Hon kunde knappt gå och inte mycket annat heller, men nu är hon i stort sett bra. Sen vet hon att hon "bara" skjuter det framför sig, men ändå. Det kan vara värt ett försök, även om du än så länge kan ta långa promenader.
Hejsan
Idag blev det en promenad på 1 timma
Vi gick tio minuter över 6. tur det för
här kom värmen nästan direkt Bra jobbat
biggan ta det bara i din egen takt !!!!!!!
Roligt att få se er igen.
Rogann, det var spänstigt av dig!
I den här värmen orkar jag inte så mycket, men jag försöker gå ut vid skymningen Eftersom jag lägger mig mycket sent så blir det självklart inga morgonpromenader. Tyvärr är det mycket nära till en stor affär som har en massa godis och glass, så det har blivit upp till 10 glassar om dagen. Jag dricker alldeles för mycket och jag skulle egentligen behöva dra ner på vätskeintaget med minst två liter men det fixar jag inteså då blir det glass istället. Men jag hoppas att det blir lite svalare åtminstone. Resten av året så önskar man att det ska bli lite varmare... Jag har varit ute och promenerat de flesta dagarna men det blir en massa stopp på vägen.
Dricker för mycket? Ja det beror ju på vad du dricker. Dricker man vatten kan det väl knappast bli för mycket i den här värmen, och vatten är bättre än glass, energimässigt. Vill man ha kallt så kan man ju ta is i, eller lägga bitar av vattenmelon en liten stund i frysen. Inte så de fryser helt, men blir så där härligt kalla och goda. Frysta bitar mango eller hallon är också gott att mumsa på i värmen, utan att man kommer upp i alltför höga energinivåer.
Imorse morgonpromenad 1 timma
Det är mitt totala vätskeintag som är alldeles för högt enligt läkaren. Jag ska försöka skära ner på kaffet med en halv mugg på morgonen och dito på kvällen. Jag är en gammal pensionär som haft diverse sjukdomar i ett antal år och mina leder är slitna. Jag gör de övningar jag fått mig anvisade som lämpliga av sjukgymnast. Kan inte delta i aktiviteter med andra människor, det är därför det mesta jag gör är att ta promenader när vädret tillåter. Ska ta en liten promenad nu.
Mait! Tack för dina goda råd och tips!
Det blev totalt 75 minuter idag. Det är mycket skönare ute vid skymningen än mitt på dagen tycker jag, eftersom jag inte tål vare sig sol eller värme något vidare.
Bravo biggan 75 minuter är bra gjort
En kvällspromenad med bungypump stavarna och 4 hundar. 70 min :)