icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Gå mellan Smygehuk - Treriksröset c:a 205 mil under 2022

Utmärkt medlem
861 inlägg
25 december 2021 19:09

Jag gillar utmaningar, någon som vill hänga på? Blir i snitt lite drygt 5 km per dag, hur man lägger upp det hela och hur långt man själv vill gå per dag avgör man själv och när man går i mål under året beror på dig själv.

Vi skriver i tråden hur det går och hur långt vi gått när vi känner för det. Ska inte vara något tvång vi gör det här för att det är kul och peppar varandra 👟👟👟

• Mycket engagerad
    180 inlägg
    17 februari 2022 17:53

Hej! Inser att jag inte kommer att kunna fullfölja det här. Just nu cyklar jag mer än jag går smiley. Så Lycka till allhopa. Kanske tittar in och hejar på er!!

• Utmärkt medlem
    508 inlägg
    17 februari 2022 19:38
    Wema skrev den 17 februari 2022 17:53

Hej! Inser att jag inte kommer att kunna fullfölja det här. Just nu cyklar jag mer än jag går smiley. Så Lycka till allhopa. Kanske tittar in och hejar på er!!

Härligt med cykling, du kanske cyklar till Treriksröset. smiley Pepp pepp!

• Veteran
    7560 inlägg
    18 februari 2022 07:32

Jag håller med Åsa79, så länge vi inte använder ett motordrivet fordon är det väl OK?

Som jag förstår det hela är grundtanken att vi ska komma i gång med att röra på oss. Jag som är pensionär och har 2 hundar får ihop rätt många steg om dagen. Förr njöt jag av att jogga, men det håller inte mina knän för längre. Så "vanliga" promenader och stavgång är sätten jag tar mig fram på. smiley

• Utmärkt medlem
    861 inlägg
    18 februari 2022 07:45
    Wema skrev den 17 februari 2022 17:53

Men ta cykeln upp till Treriksröset 🚴‍♀️ Pepp 

• Utmärkt medlem
    861 inlägg
    18 februari 2022 07:52

Det viktigaste för mig när jag startade tråden var att ha ett mål och peppa varandra. 
    För mig är den här typen av utmaning sporrande att komma igång även om det just nu går trögt för mig. Men ni som följt mig via min blogg vet att jag gjorde en utmaning i midsomras till julafton att gå i snitt 7 km per dag. När jag gör det offentligt så blir jag mer motiverad. 
    Det här ska vara kravlöst i tråden, men ge motivation till den enskilde deltagarna. Allt passar inte alla, utan det gäller att hitta sin egen, det här är bara för att det är kul och ska inte kännas som ett krav. 👟🚴‍♀️👟🚴‍♀️👟

• Veteran
    1622 inlägg
    18 februari 2022 20:57

Hej alla 
    Jag har ej glömt denna utmaning, men ibland räcker inte tiden till. 
    Jag har haft prio på motion och kost jan - feb. Nu börjar alla rutiner sätta sig.
    Under mitten av jan  2022 kom min nya ledarhund. Så nu är det prommenader med träning samspel för att skapa team anda.
    Min fd ledarhund gick i pension i nov 2021.
    Min ny ledarhund som jag har till stor hjälp på mina promenader är en pigg kille. Han gillar utmaningar liksom jag. 

Jag har nu summer hur många km jag gick i januari  2022 det blev 130 km 
    Under feb (t o m 18/ feb, har det blivit 70 km. 

Gittan
    gillar ditt sätt att lägga in promenaderna i en kartbild.
    Skall ta hjälp av maken och försöka få till det.   

Rapporterar var 14:dag, till att börja med. 

smiley

• Veteran
    1622 inlägg
    18 februari 2022 21:01
    gittan52 skrev den 14 februari 2022 07:25

Hur går det för er alla? 

Det går bättre och bätte. Ser att jag ökar antal steg per vecka. 
    Känns bra med styrketräning, motionscykel och promenader.

• Utmärkt medlem
    508 inlägg
    18 februari 2022 21:04
    piaan55 skrev den 18 februari 2022 21:01
    gittan52 skrev den 14 februari 2022 07:25

Hur går det för er alla? 

Det går bättre och bätte. Ser att jag ökar antal steg per vecka. 
    Känns bra med styrketräning, motionscykel och promenader.

Härligt att du fått din nya ledarhund! För mig går stegen upp och ner, men alltid en liten bit framåt mot målet. smiley

• Veteran
    7560 inlägg
    20 februari 2022 10:42

Vecka 06 tog jag mig från Skillinge nästan fram till Kristianstad, totalt 77,2 km.

Vecka 07 blev det lite färre steg, men landar nog på ca 70 km vilket tar mig till trakten runt Älmhult.

” Älmhult bestod ursprungligen av en bondgård längs en gammal förbindelseled mellan Sverige och Danmark, vilken existerande redan under medeltiden.” (enl Wikipedia)

Det är fascinerande med ortsnamn, tycker jag. Hult t.ex. betyder skogsdunge, skogsbacke, hage, lund eller dunge.

Får se om jag lyckas ta mig upp till Jönköping under de 2 kommande veckorna. Det är ca 155 km mellan dessa platser.

Kul att du gillar tanken med kartbilden, Pia! 

• Utmärkt medlem
    861 inlägg
    20 februari 2022 13:53

Gittan bra jobbat, jag kommer rapportera min sträcka en gång i månaden. Tycker om din idé med karta, jag valde bild från orten jag kommit fram till, sedan har jag valt att följa Googel maps för vandring. Kul att vi väljer olika sätt att visa vår framfart mot målet.