icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Gå mellan Smygehuk - Treriksröset c:a 205 mil under 2022

Utmärkt medlem
860 inlägg
25 december 2021 19:09

Jag gillar utmaningar, någon som vill hänga på? Blir i snitt lite drygt 5 km per dag, hur man lägger upp det hela och hur långt man själv vill gå per dag avgör man själv och när man går i mål under året beror på dig själv.

Vi skriver i tråden hur det går och hur långt vi gått när vi känner för det. Ska inte vara något tvång vi gör det här för att det är kul och peppar varandra 👟👟👟

• Utmärkt medlem
    508 inlägg
    29 december 2022 19:48

Jag kommer inte ända fram. Men jag har snart kommit till Nedre Sopporo och avverkat 1760km. smiley Två dagar kvar så kommer en liten bit till.

• Utmärkt medlem
    860 inlägg
    29 december 2022 20:15

Samma här jag kommer inte heller komma i mål, men väldigt nöjd iaf 😃

• Veteran
    1622 inlägg
    Redigerad: 30 december 2022 13:44

Samma här heart.  kommer ej ända fram till målet.
    Har avverkat 1320 km (2 dagar kvar). smiley. I dec har långpromenader ej haft fungerat på grunn av olika orsaler. 
    Det har varit spännande att se under året hur mycket man gått per vecka och månad samt per kvartal.  
    Jag är nöjd  med var jag åstakommit 2022.  
    Har som mål att förbättra antal steg / km  under 2023. 

Önskar oss alla ett gott slut och Ett Gott nytt år 2023. 

• Veteran
    7560 inlägg
    31 december 2022 07:58

Innan året är slut har jag förmodligen gått minst 3300 km totalt.
    Jag var i mål i slutet av augusti och vände sedan söderut igen.

Att jag går ca 10 km/dag får jag tacka hundarna för. Jag tror nog inte att jag skulle gå lika mycket om jag inte hade dem. Jag är också tacksam för att jag har fått hålla mig frisk större delen av året och att benen fortfarande håller.

Idag får det bli en riktig långpromenad med hundarna på förmiddagen så att de kan sova gott när jag sedan börjar städa och förbereda för kvällens middag med några grannar.

Bra traskat alla som hängde med hela resan och ett Gott Nytt År önskar jag oss alla! yes

• Utmärkt medlem
    508 inlägg
    31 december 2022 11:09
    gittan52 skrev den 31 december 2022 07:58

Innan året är slut har jag förmodligen gått minst 3300 km totalt.
    Jag var i mål i slutet av augusti och vände sedan söderut igen.

Att jag går ca 10 km/dag får jag tacka hundarna för. Jag tror nog inte att jag skulle gå lika mycket om jag inte hade dem. Jag är också tacksam för att jag har fått hålla mig frisk större delen av året och att benen fortfarande håller.

Idag får det bli en riktig långpromenad med hundarna på förmiddagen så att de kan sova gott när jag sedan börjar städa och förbereda för kvällens middag med några grannar.

Bra traskat alla som hängde med hela resan och ett Gott Nytt År önskar jag oss alla! yes

De är ju toppen att hundarna stöttar dig. smiley Ni kommer långt tillsammans! Den här utmaningen har fått mig att mer aktivt tänka på att jag borde röra på mig mer. Och flera gånger har de fått mig att gå ut i alla fall en liten sväng extra.

Skulle vara kul med en ny stegutmaning att ha i bakhuvudet nästa år. heart

Gott nytt år!

• Utmärkt medlem
    508 inlägg
    Redigerad: 31 december 2022 11:25

En liten summering av året! 

Jag satte som mål att gå ca 5 km/dag. Och började med km i snitt senaste 7 dagarna 3,3 km, senaste 30 dagarna 3,5 km.

Idag ser de bättre ut smileykm i snitt senaste 7 dagarna 5,1 km, senaste 30 dagarna 5,3 km & räknat på hela året har jag hållit ett snitt på 4,7km/ dag.

Idag blir det nog inte så mycket promenad och jag kommer sluta någonstans runt 1768km.

Senaste månaderna har jag återupptagit ett gammalt intresse för ett app spel som heter Turf. Ett spel där man kan utmana sig själv, tävla mot andra om man vill och går ut på att leta efter virtuella zoner. Hade jag kört det hela året hade jag nog kommit fram.

Nu siktar jag mot nästa år och då kommer de nog bli fler steg i och med spelet.smiley 

Skulle vara kul med en ny stegutmaning om några är intresserade. 

Gott nytt år allihop och tusen tack för den här utmaningen och pepp längs vägen!heart

• Utmärkt medlem
    860 inlägg
    31 december 2022 19:40

Ååå turf är kul, jag är periodare med den appen går oftast för målmedvetet för att leta efter turf.

Jag trodde inte jag skulle komma i mål men jag har fått ihop 2136,37 km. 

Nu bara sätta nytt mål för 2023...

För mig är har det varit en sporre. Vad säger ni ska vi köra ett nytt mål under 2023 och sporra varandra och hoppas på att fler vill hänga på. 
    jag kommer starta året med en operation men tror jag är på benen ganska så snabbt.

Gott Nytt År 🥳

• Veteran
    1622 inlägg
    Redigerad: 31 december 2022 20:10

Jag är gärna med på ett nytt mål för 2023❣️

Har varit en sporre att komma ut och gå. Bästa motionen läste jag i en artikel under hösten. 
    Gott Nytt År 🎉🥳🎉

• Utmärkt medlem
    508 inlägg
    31 december 2022 21:19
    Digitali skrev den 31 december 2022 19:40

Ååå turf är kul, jag är periodare med den appen går oftast för målmedvetet för att leta efter turf.

Jag trodde inte jag skulle komma i mål men jag har fått ihop 2136,37 km. 

Nu bara sätta nytt mål för 2023...

För mig är har det varit en sporre. Vad säger ni ska vi köra ett nytt mål under 2023 och sporra varandra och hoppas på att fler vill hänga på. 
    jag kommer starta året med en operation men tror jag är på benen ganska så snabbt.

Gott Nytt År 🥳

Vi kan ju starta en ny utmaning när du känner dig på gång efter operationen. smiley Kul med en till Turfare! På turfen heter jag Izismiley

• Utmärkt medlem
    860 inlägg
    31 december 2022 21:48

Jag kan starta en tråd direkt och hoppa på när jag orkar. Förslag på mål behöver inte vara en plats, det kan vara en sträcka. men en sporre är lättare för mig att komma ut. Jag heter Grodan60 på Turf.