icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Gå mellan Smygehuk - Treriksröset c:a 205 mil under 2022

Utmärkt medlem
861 inlägg
25 december 2021 19:09

Jag gillar utmaningar, någon som vill hänga på? Blir i snitt lite drygt 5 km per dag, hur man lägger upp det hela och hur långt man själv vill gå per dag avgör man själv och när man går i mål under året beror på dig själv.

Vi skriver i tråden hur det går och hur långt vi gått när vi känner för det. Ska inte vara något tvång vi gör det här för att det är kul och peppar varandra 👟👟👟

• Veteran
    7560 inlägg
    15 april 2022 13:30

Mitten av april och nu befinner jag mig i trakterna av Sandviken. Att nå Hudiksvall innan månadsskiftet känns inte realistiskt, men kanske kommer jag fram till Söderhamn.

Hur går det för er andra?

• Utmärkt medlem
    508 inlägg
    15 april 2022 18:29

Jag passerar Örebro med 515km avklarat.smiley 

• Utmärkt medlem
    861 inlägg
    17 april 2022 13:30

Det går sakta men framåt, nu kommer solen då blir det lättare för mig att gå. 

• Utmärkt medlem
    861 inlägg
    Redigerad: 3 maj 2022 08:50

Blev en hel del vandringar på Madeira så till den 30 april kom jag lite norr om Mjölby. 
    Nu blir det uppförsbacke, jag har åkt på en kraftig lunginflammation och åkt ner till noll, kom hem från sjukhuset i söndags. Bestämt att försöka gå ut två gånger per dag nu, det handlar om att gå runt kvarteret för att sakta komma igång. Blir andfådd för det minsta lilla men nu gäller det att sakta komma tillbaka. 

• Veteran
    7560 inlägg
    3 maj 2022 13:46

Jodå, jag kom faktisk någon mil norr om Hudiksvall under april.  smiley

Jag har haft turen att hålla mig frisk och benen bär mig fortfarande, så om det håller i sig räknar jag med att avverka ca 30 mil under maj. Då skulle jag hamna i trakterna av Nordmaling.

Jag har plockat fram mitt headset och lyssnar nu på ljudböcker under mina promenader, som blir längre och längre ju bättre böckerna är.

Totalt, till och med i söndags, så har jag traskat på i 862 kilometer.

Jag hoppas att du tar det lugnt nu, Digitalis, så kroppen läks bra. Att ”bara” gå runt kvarteret kan vara nog så ansträngande, men jag gissar att du lär märka när du kommer att orka lite mer.

• Veteran
    1622 inlägg
    Redigerad: 3 maj 2022 18:35

Knallar på och registrerar antal km per dag. Har ej hunnit ta tag i kartan än och vägval. Fokuserar på km per månad.
    Under april månad blev summeringen av promenader 109,7 km. Lite mindre jämfört med mars månad.
    Totalt (Jan - april) 473,8 km. 
    Nu har våren kommit igen till västkusten och det är sköna morgon promenader ( Ingen frost)

Digitalis: Krya på dig. Ta kroppens signaler. Skynda långsamt.

Gittan: Du knallar på jag är imponerad över dina promenader.

Spännande att se hur långt vi kommer under Maj månad.!!! heart

• Utmärkt medlem
    861 inlägg
    16 maj 2022 07:35

Hoppas det går bra för alla, det jag lilla jag gått senaste veckorna har jag inte räknat med. Är sjukskriven en vecka till, räknar med att komma igång 1 juni igen med mina promenader.

Önskar alla en trevlig vecka och ett stort lycka till. 🌼

• Veteran
    7560 inlägg
    16 maj 2022 12:41

Det samma till dig Digitalis och hoppas att du tar hand om dig på bästa sätt så att du snart känner dig pigg och kry igen heart

• Utmärkt medlem
    508 inlägg
    16 maj 2022 19:36
    Digitali skrev den 16 maj 2022 07:35

Hoppas det går bra för alla, det jag lilla jag gått senaste veckorna har jag inte räknat med. Är sjukskriven en vecka till, räknar med att komma igång 1 juni igen med mina promenader.

Önskar alla en trevlig vecka och ett stort lycka till. 🌼

De lilla man gör är alltid något. Ta hand om dig så kommer orken tillbaka så småningom.

• Utmärkt medlem
    508 inlägg
    16 maj 2022 19:38

De går lite upp och ner i hur mycket jag rör mig, rör sig för mycket i huvudet just nu. Jag stegar på och räknar ihop så småningom. Är inte framme vid Treriksröset än på ett tag. 😊 Önskar er alla en bra vecka!