icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Gå mellan Smygehuk - Treriksröset c:a 205 mil under 2022

Utmärkt medlem
861 inlägg
25 december 2021 19:09

Jag gillar utmaningar, någon som vill hänga på? Blir i snitt lite drygt 5 km per dag, hur man lägger upp det hela och hur långt man själv vill gå per dag avgör man själv och när man går i mål under året beror på dig själv.

Vi skriver i tråden hur det går och hur långt vi gått när vi känner för det. Ska inte vara något tvång vi gör det här för att det är kul och peppar varandra 👟👟👟

• Utmärkt medlem
    861 inlägg
    16 maj 2022 20:28
    Waza79 skrev den 16 maj 2022 19:38

De går lite upp och ner i hur mycket jag rör mig, rör sig för mycket i huvudet just nu. Jag stegar på och räknar ihop så småningom. Är inte framme vid Treriksröset än på ett tag. 😊 Önskar er alla en bra vecka!

Ta det i di takt, ibland snurrar det i huvudet 🙂

• Veteran
    7560 inlägg
    17 maj 2022 07:54

Waza79; för mig är promenader ett bra sätt att låta tankarna snurra och kanske hamna på plats. Men, som Digitalis skriver, så får vi ta det i vår egen takt heart

• Utmärkt medlem
    508 inlägg
    24 maj 2022 20:23

657 km har jag tagit mig fram och är nu i Horndal. Enligt Wikipedia ligger Horndal cirka 20 km nordöst om Avesta vid sjön Rossen. Och är en före detta bruksort uppbyggd kring det numera nedlagda järnverket.

• Veteran
    7560 inlägg
    26 maj 2022 19:02

Jag har avverkat totalt 1086 km av de 2856 som ska klaras av och borde ha hamnat i närheten av Örnsköldsvik. Där ifrån har jag ett starkt minne av hur mina kollegor startade arbetsdagen med fika och att en av dem sedan spådde i kaffesump. Jag höll kurs där en vecka i mitten av 80-talet.
    Deras start av dagen var så annorlunda från hur vi hade det i Stockholm där man stressade till bussar och tåg, slängde in unikaboxen i värmeskåpet och började svara på samtal från kunderna.

Att jag får hålla mig frisk och att benen bär mig, även om mina knän protesterar lite ibland, är jag så tacksam över.

(det verkar inte gå att lägga in bilder i MD idag)

• Utmärkt medlem
    508 inlägg
    26 maj 2022 19:44
    gittan52 skrev den 26 maj 2022 19:02

Jag har avverkat totalt 1086 km av de 2856 som ska klaras av och borde ha hamnat i närheten av Örnsköldsvik. Där ifrån har jag ett starkt minne av hur mina kollegor startade arbetsdagen med fika och att en av dem sedan spådde i kaffesump. Jag höll kurs där en vecka i mitten av 80-talet.
    Deras start av dagen var så annorlunda från hur vi hade det i Stockholm där man stressade till bussar och tåg, slängde in unikaboxen i värmeskåpet och började svara på samtal från kunderna.

Att jag får hålla mig frisk och att benen bär mig, även om mina knän protesterar lite ibland, är jag så tacksam över.

(det verkar inte gå att lägga in bilder i MD idag)

Wow! Du har kommit långt. smiley De funkade inte med bilder när jag gjorde mitt inlägg. Kanske något som ändrats.

• Utmärkt medlem
    861 inlägg
    29 maj 2022 16:45

WOW Gittan du har kommit långt. Dom senaste dagarna har jag gått en hel del. Men kommer räkna fr om juni igen, hoppar maj pga av sjukdom men iaf fått ihop ett par mil. 

• Utmärkt medlem
    508 inlägg
    29 maj 2022 17:36

Jag har lyckats ta några bra promenader senaste dagarna. Nu är jag uppe i 679km och ska försöka fortsätta räkna ihop lite oftare. smiley

• Veteran
    7560 inlägg
    29 maj 2022 17:45

Jo, visst har jag kommit långt smiley

Men jag har hela dagarna för mig själv, hundar som behöver ut osv. Dessutom har jag fått vara frisk och benen har burit. Klockan har koll på steg och avstånd så jag behöver inte bry mig om det.

Viktigast är nog att vi alla rör på oss så mycket vi kan, när vi kan heart

• Utmärkt medlem
    508 inlägg
    14 juni 2022 18:49

766 km de går framåt. 😊

• Veteran
    7560 inlägg
    15 juni 2022 07:15

Härligt Waza79!

Jag har införskaffat ett par mjuka, sköna, Skecherskor, så att det blir ännu lättare att traska runt. Mina gamla skor är helt utnötta smiley

Just nu står mätarställningen på 1281 km så jag har passerat Umeå.