Utmärkt medlem
860 inlägg
Jag gillar utmaningar, någon som vill hänga på? Blir i snitt lite drygt 5 km per dag, hur man lägger upp det hela och hur långt man själv vill gå per dag avgör man själv och när man går i mål under året beror på dig själv.
Vi skriver i tråden hur det går och hur långt vi gått när vi känner för det. Ska inte vara något tvång vi gör det här för att det är kul och peppar varandra 👟👟👟
En rejäl förkylning slog till i början av månaden och det påverkade ju orken att promenera.
Men jag kom i alla fall till Arvidsjaur.
Nu sätter jag målet att ta mig fram till Strömsund innan november är slut. Dit är det ca 35 mil.
Jag traskar på den här månaden blev det 258 km och kommit en bit norr om Skellefteå i byn Ostvik. Har c:a 635 km kvar till målet får se om jag kommer fram, men det har varit en rolig utmaning.
Nästa vecka åker jag på en vandringsresa i Katalonien
pepp till oss alla
Hoppas du får en riktigt fin vecka nästa vecka, Digitalis! Jag gissar att det blir många steg då
Efter en vecka med covid känner jag mig okej igen och har passerat Piteå och gått ihop totalt 1405 km. 573 km kvar till målet, tror inte att jag kommer komma fram i år. Men försöker komma så långt som möjligt.
Ta det lugnt efter covid´en Waza
Jag har hört att trötthet kan sitta i länge efteråt och hur gärna vi än vill olika saker så är det nog bäst att lyssna på kroppen.
Okt blev mindre bra. En envis förkylning som slutade med Bihåleinflammation som fortfarande sitter i. Under okt har jag gått 90,4 km. Totalt t o m 31 okt har det totalt blivit 1120,6 km
Har fått stark kortisonspray för bli av med inflammationen i bihålor. Hjälper ej den 14 dagars kur, blir det spolning av bihålor.
Tålamod, tålamod.
Vi kämpar på
Okt blev mindre bra. En envis förkylning som slutade med Bihåleinflammation som fortfarande sitter i. Under okt har jag gått 90,4 km. Totalt t o m 31 okt har det totalt blivit 1120,6 km
Har fått stark kortisonspray för bli av med inflammationen i bihålor. Hjälper ej den 14 dagars kur, blir det spolning av bihålor.
Tålamod, tålamod.
Vi kämpar på
Krya på dig! Jag ser målet som en strävan och inte ett måste. Att bli frisk är viktigast.
Ojoj jag bleknar när jag ser era 4-siffriga resultat hittills i år... men men jag är jättestolt över mina 341 km... mäter bara med runkeeper när jag är ute och går, så dagliga steg kommer inte med.. fick hälsporre på båda fötterna i våras, det var jättetufft, blev väldigt nedslagen, jag hade kommit igång och gått så mycket, när jag gått drygt 4 mil på 5 dagar kunde jag inte stå på fötterna och blev väldigt frustrerad.. fick hjälp av sjukgymnast, lärde mig tejpa fötterna, åt antiinflammatorisk medicin och gjorde övningar... sakta men säkert blev det bättre. Min man och jag gick upp för ett högt berg (i turkiet) i mitten på okt, sen gick vi runt på toppen, för att sedan gå ner igen för hela berget, väldigt brant lutning.. efter det började det göra väldigt ont bak på benen, från hälen och upp en bit... jaha, grattis, nu har jag inflammation på hälsenorna, båda benen! Och trots namnet så är det inte någon inflammation, går inte att avhjälpa med antiinflammatorisk medicin *suck* tagit det lugnt nu ett par veckor men blir ingen större förbättring, så får nog kontakta min fysioterapeut för ev stötvågsbehandling... blir så frustrerad, har så mycket problem med värk i kroppen, men det jag var bäst på var att gå, att promenera, så jag är väldigt ledsen och nere över mina fötter, ska jag inte ens få promenera utan att kroppen bråkar?
Kul att kika in här och läsa om era framsteg, det peppar mig ändå, vad duktiga ni är ❤
Ojoj jag bleknar när jag ser era 4-siffriga resultat hittills i år... men men jag är jättestolt över mina 341 km... mäter bara med runkeeper när jag är ute och går, så dagliga steg kommer inte med.. fick hälsporre på båda fötterna i våras, det var jättetufft, blev väldigt nedslagen, jag hade kommit igång och gått så mycket, när jag gått drygt 4 mil på 5 dagar kunde jag inte stå på fötterna och blev väldigt frustrerad.. fick hjälp av sjukgymnast, lärde mig tejpa fötterna, åt antiinflammatorisk medicin och gjorde övningar... sakta men säkert blev det bättre. Min man och jag gick upp för ett högt berg (i turkiet) i mitten på okt, sen gick vi runt på toppen, för att sedan gå ner igen för hela berget, väldigt brant lutning.. efter det började det göra väldigt ont bak på benen, från hälen och upp en bit... jaha, grattis, nu har jag inflammation på hälsenorna, båda benen! Och trots namnet så är det inte någon inflammation, går inte att avhjälpa med antiinflammatorisk medicin *suck* tagit det lugnt nu ett par veckor men blir ingen större förbättring, så får nog kontakta min fysioterapeut för ev stötvågsbehandling... blir så frustrerad, har så mycket problem med värk i kroppen, men det jag var bäst på var att gå, att promenera, så jag är väldigt ledsen och nere över mina fötter, ska jag inte ens få promenera utan att kroppen bråkar?
Kul att kika in här och läsa om era framsteg, det peppar mig ändå, vad duktiga ni är ❤
Pepp pepp! Jag kommer nog inte att komma fram i år. Men använder målet och gruppen som pepp och motivation. Utmaningen peppar mig till extra steg här och var i vardagen.
Hemkommen från en fantastisk vandringsresa som även visade sig vara en gourmet resa. Gick nio mil både uppåt och nedåt under sex dagar men mest uppåt i en fantastisk natur och en kanongrupp. Första ordnade vandringsresa utomlands men absolut inte sista.