Då kör vi gång 2017 års Ica klassikern! Alla är välkomna att hänga på!
Ica Klassikern som sträckers sig över ett år och du gör det i ditt eget tempo under dom perioder som gäller för varje aktivitet!
Kravet är att man har ett ica kort, (det kostar endast 50 kr att göra denna klassikern).
Länk till Ica Klassikern: http://www.ica.se/klassikern/
1:a Vätternrundan: Cykel 30 mil, 10 april - 2 juli
2:a Vansbrosimningen: Simning 3000 m, 17 juli - 24 sept
3:e Lidingöloppet: Löpning/ gång 30 km, 9 okt - 10 dec
4:e Vasaloppet: Skidor/ stavgång 90 km 15 jan - 18 mars
Vasaloppet!
- Havet..........83,08 km
- SuperK........45 km
- madde65.....
- Tita.............94,9 km
- Arrietty.......
Lidingö loppet!
- Havet..........14 km
- SuperK........16 km
- madde65.....
- Tita..............26,3 km
- Arrietty.......
Vansbrosimmet!
- Havet..........1000 m
- SuperK........
- madde65.....
- Tita..............1000 m
- Arrietty.........3000 m
Vätternrundan!
- Havet...........87 km
- chicha..........11 km
- SuperK........ 305 km������
- madde65.....
- Tita..............30 km
- Arrietty.........109 km
Imorgon åker jag på kurs och kommer tillbaka på lördag. Denna vecka blir inget mer cyklande, så nu är jag uppe i 120km.
12 km i morse innan jobbet!
Spräckte min cykelsvit i förrgår eftersom jag oväntat fick lov att jobba fram till halv tolv på kvällen och då orkade jag inte sätta mig på motionscykeln då jag kom hem... gårdagen var även den full i arbete men jag kom hem i vettig tid och eftersom det snäade var motionscykeln enda alternativet... och oj vad det tog emot nu när jag ändå har "förstört" min fina svit. Men jag är glad att jag fick till det. Det ligger lite snö kvar och det betyder att det är för KALLT!! Brr!
Arrietty verkar som ni har snö i hela Värmland! Pratade med mamma som bor i västra Värmland och det var inge vidare där snö och kallt! Tur att motionscykeln finns.
På Gotland har vi stålande sol! 🌞
Idag slog jag ett personligt rekord i cykling! Det blev totalt 22,3 km😀 Cyklade vanliga vägen till jobbet, 5 km, men på em var jag en sväng ner på stan och då sken solen. Så jag fick för mig att ta en omväg hemåt, dvs till hunddagis. Cyklade på en hederlig gammal landsväg de sista 5-6 km. Härligt! Dock fortfarande kallt, särskilt om fingrarna🙁, men det går ju så pass fort med elcykel så fartvinden gör sitt till också! Sådär 25-28 km/timme är inte ovanligt att komma upp i på raksträckorna.
Min totala längd är nu 119 km, varav 47 km tillryggalagda denna vecka. Vill ha lite marginal till nästa vecka, då jag är ledig. Blir inte lika mycket cyklat då, även om jag ska försöka få till något. Är till och från jobbet som är lättast att få till, men igår morse ösregnade så då tog jag bilen hela vägen. Var på gymmet på em och testade sittcykeln 1 km= dödligt trist!!
@ havet, du har skrivit fel slutdatum på Vätternrundan. 15 juni står det nu!
Trevlig Valborg alla!
Blev lite idag med men inte så långt trots sol
Tog en "tur" på cykeln framför tv.n med stickningen så nu är jag uppe i 135 km :)
Och jag har äntligen fixat min sadel så nu är det bara lathet om jag inte går ut och cyklar.
Lyckades ta en omväg från jobbet idag :)
3 km till jobbet och 26 km hem!
Men jag tycker att vid motvid borde man få dubbla km.
Halvvägs med mina 164 km
Körde en runda idag. Jag hade tänkt cykla ca 7 km, men det blev drygt 15 km. Det var soligt och fint, men synd att det fortfarande är så kallt.
Totalt: 56 km.
Konstaterade att jag måste gå ner i vikt och omkrets!
Speciellt om låren!
Det är inte skoj att få kram i dem och jag inbillar mig alltid när jag har ont att det skulle bli bättre/mindre ont om jag var mindre :)
Växlande väder i helgen, dock tillräckigt med sol för att jag ska ha kommit ut med hunden. Tredje veckan slutade med sammanlagda 135 km