Då kör vi gång 2017 års Ica klassikern! Alla är välkomna att hänga på!
Ica Klassikern som sträckers sig över ett år och du gör det i ditt eget tempo under dom perioder som gäller för varje aktivitet!
Kravet är att man har ett ica kort, (det kostar endast 50 kr att göra denna klassikern).
Länk till Ica Klassikern: http://www.ica.se/klassikern/
1:a Vätternrundan: Cykel 30 mil, 10 april - 2 juli
2:a Vansbrosimningen: Simning 3000 m, 17 juli - 24 sept
3:e Lidingöloppet: Löpning/ gång 30 km, 9 okt - 10 dec
4:e Vasaloppet: Skidor/ stavgång 90 km 15 jan - 18 mars
Vasaloppet!
- Havet..........83,08 km
- SuperK........45 km
- madde65.....
- Tita.............94,9 km
- Arrietty.......
Lidingö loppet!
- Havet..........14 km
- SuperK........16 km
- madde65.....
- Tita..............26,3 km
- Arrietty.......
Vansbrosimmet!
- Havet..........1000 m
- SuperK........
- madde65.....
- Tita..............1000 m
- Arrietty.........3000 m
Vätternrundan!
- Havet...........87 km
- chicha..........11 km
- SuperK........ 305 km������
- madde65.....
- Tita..............30 km
- Arrietty.........109 km
Chica- Jag tänker att tråden är till för att få sällskap på resan!
Chicha jag startade denna tråd ifall nån mera ville haka på klassikern. Alltid roligt med flera. Ingen tävling mellan varandra utan man gör detta i sin egen takt under dom veckor som gäller!
Jag tycker man blir påmind om att nu måste jag cykla för att nå mitt veckomål!
Och som Arrietty och mison80 skriver!
Chicha du är välkommen!
Attans, jag snubblade och föll illa i trädgården i fredags morse och stukade fingrar i högerhanden rejält och igår när jag skulle cykla upptäckte jag att det var svårt att hålla hunden bra - han springer ju på högersidan för att vara skyddad för bilar. Tog mig ändå runt min sjukilometerssträcka men nu är frågan hur det blir idag, handen tycker att jag ska låta bli, men jag vill ju inte bryta min svit plus att det ännu saknas några kilometer för att jag ska komma sammalagt över hundra. Mulet är det också - kanske ska ta alltihop på motionscykeln men om jag nu tänker minst fem kilometer per dag blir det drygt att ta dem på motionscykeln....åker iaf och morgonsimmar så vet jag att jag HAR motionerat bra så får jag se hur jag gör med cyklandet sedan. Det är en rejäl morot att komma över hundra sammanlagt så jag har gott hopp!
Arrietty: Varför ska du över 100 redan? Genomsnitt 33 km/v och det har väl bara gått två veckor än. Ta det nu lugnt med handen.
Arrietty låter inte bra med din hand, hoppas det går över fort! Krya på dig!
Hade också 100 som mål innan veckan var slut men landade på 94. Har räknat ut att jag måste köra 50 km i veckan eftersom jag är bortrest nästan 2 veckor i maj och inte kan träna/cykla. Så i morgon blir det att ta in dom 6 som inte blev gjorda denna vecka!
@Havet. På mitt Friskis och Svettis har de spincyklar som mäter bla cyklad sträcka. Så jag räknar efter vad som står på displayen. Det brukar bli 20-22 km beroende på dagsformen.
Efter helgen spinpass har jag tagit mig igenom ytterligare 44 km och har därmed cyklat 131 km så här långt. Snart halvvägs :)
Tack för välkomnandet! Jag har nu registrerat veckans cykling och totalt landat på 74 km!
Försöker få in vardagsmotion. Har köpt en ny cykel, en elcykel, lagom till detta. Man måste trampa hela tiden för att få hjälp av motorn, så ingen ska säga att man inte cyklar. Det går bara lite lättare och fortare, som om man cyklar på plan mark utan vind, fast det är uppför och motvind.
Jag har ju en stor hund, till skillnad från Arriety, som är för tung att cykla annat än kortare sträckor med. Därför cyklar jag nu från hunddagis till jobbet tur o retur. Bilen kan stå där på dagarna och cykeln på nätterna. Över helgerna tar jag dock hem den, mest för stöldrisken, men kanhända det blir någon tur här hemmakring. Så dock inte denna helg, men jag fick min lilla cykeldator monterad. Ska ställa in den, så den mäter avståndet. Hittills har jag kört på appar. Det är exakt 5 km från hunddagis till jobbet, alltså 1 mil de dagar jag tar cykeln. Den vägen är både uppför och ofta motvind 🙁
Har blivit någon extra tur ner på stan också och då blir det sådär 15 km totalt. Ska nog försöka få till cykling alla dagar nästa vecka, då jag behöver cykla in lite i förväg. Nästa vecka är jag nämligen ledig och då är det nog svårt att få till 33 km.
Heja på alla duktiga! Vad långt ni hunnit👏🏽👏🏽👏🏽
Chicha
Är det någon som handlat mangon vi fick procent på?
Var till affärn i morse innan jobbet och köpte mangon! På scannern ordinarie pris och när jag skulle betala så var inte rabatten avdragen. Fast det stod med på mina erbjudande! Hon i kassan drog av halva priset, men fattade heller inte varför det inte gjorde det automatiskt!
Jag fick betala hela priset och upptäckt det när jag kom hem.
Funderade på om det ar för jag var i "fel" affär
Får kolla nästa gång
Efter vecka två har jag 104 km som sammanlagt resultat, det betyder att jag har min buffert med råge. Jag hörde på radion om att försäljningen av elcyklar exploderat, en sådan skulle ge mig fler rundor att välja på eftersom jag undviker uppförsbackar på grund av min dåliga kondition. Men jag bor nere vid VÄnern och det är ganska platt omkring mig, men det är klart att motvind gör det ibland lite besvärligt.
Fast igår fick cykeln stå eftersom det haglade och regnade om vartannat, det fick bli motionscykel och det är i de stunderna jag gläder mg extra åt klassikern eftersom jag inte skulle ha cyklat alls om det inte vore för den. Ny vecka och förestasen är återigen att cykla varje dag.